16. haftada hamilelik belirtilerim kayboldu, normal mi?

0 oy
272 göst.
18 Ekim 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (361 puan) sordu
4 gündür hiç bir belirtim yok ne kasiklarda ne rahim bölgesinde 

Sanki hamile değilmişim gibi 

Neden böyle korkuyorum yada olabilir ki böyle şeyler 
Gebelik haftası 15

2 Cevap

0 oy
18 Ekim 2023 (15 puan) cevapladı
Çünkü ilk 3 ay bittiginde bütün sıkintilarda bitiyor genelinde. 4 5 6 aylarda çok rahat gecer hic hamile degilmissiniz gibi . 
18 Ekim 2023 (361 puan) yorumladı
İnşallah oyledir bir sorun yoktur  Çok teşekkür ederm
-Reklam-
0 oy
18 Ekim 2023 (559 puan) cevapladı
18 haftalığız halen hiç bir belirtim yok merak etmeyin 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

16. haftada hamilelik belirtilerinin aniden kaybolması normal mi?
Evet, hamileliğin 16. haftasında hormon seviyelerinin dengelenmesiyle birlikte mide bulantısı, hassasiyet ve kasık ağrısı gibi erken dönem belirtilerinin hafiflemesi veya tamamen kaybolması oldukça normaldir. İkinci trimester dönemine geçişle birlikte vücut hamileliğe uyum sağlar ve genellikle anne adayları kendilerini daha enerjik hissederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 16. haftasında belirti hissetmemek bebeğe zarar verir mi?
Hamilelik belirtilerinin azalması veya tamamen durması, bebeğin sağlığıyla ilgili doğrudan olumsuz bir durumun göstergesi değildir. Belirtilerin şiddeti kişiden kişiye değiştiği gibi, aynı kişinin farklı hamileliklerinde bile farklılık gösterebilir; önemli olan düzenli doktor kontrollerinin aksatılmamasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
16. haftada hangi belirtiler azaldığında doktora gidilmeli?
Belirtilerin kendiliğinden azalması normal kabul edilse de, ani ve şiddetli karın ağrısı, vajinal kanama veya su gelmesi gibi durumlar yaşanıyorsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır. Eğer bu belirtiler dışında sadece genel halsizlik veya mide bulantısının geçmesi söz konusuysa, bu genellikle sağlıklı bir ikinci trimester sürecinin parçasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci trimester döneminde hamilelik belirtileri neden azalır?
Hamileliğin 13. ve 16. haftaları arasında plasenta tam olarak gelişir ve hormon üretimi üzerindeki yükü devralır, bu da ilk aylarda yaşanan yoğun bulantı ve yorgunluk gibi belirtilerin azalmasını sağlar. Vücut artık hamilelik durumuna adapte olduğu için ilk aylardaki kadar şiddetli fiziksel tepkiler vermeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
16. haftadan sonra hamile olduğumu nasıl anlayabilirim?
16. haftadan sonra belirgin fiziksel semptomlar azalsa da, bebeğin hareketlerini hissetmeye başlamak, karın bölgesinin büyümesi ve düzenli yapılan ultrason muayeneleri hamileliğin devamlılığını takip etmenizi sağlar. Çoğu anne adayı bu haftalarda 'balayı dönemi' olarak adlandırılan, semptomların en az olduğu süreci yaşar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 305 göst.
0 oy
4 cevap 698 göst.
0 oy
2 cevap 255 göst.
0 oy
1 cevap 208 göst.

1,512,202 soru

24,666,218 cevap

366,988 kullanıcı

...