9 haftalık hamileyim karnımın bir tarafı şiş, normal mi?

0 oy
202 göst.
21 Ekim 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (4 puan) sordu
Anneler selam. 9+6 günlük hamileyim, bir haftadır karnımın sol tarafının sağ tarafa göre daha şiş olduğunu fark ettik. Sizce bu normal mi veya neden kaynaklanıyor yardımcı olur musunuz 

2 Cevap

0 oy
21 Ekim 2023 (79 puan) cevapladı
Normalde bu kasılma olmus oluyor bebek kendini bir sarafa topluyor cunki.ama senin haftan daha kucukmus bu toplanmayi hissetmen çok düsük ihtimal galiba .doktoruna sor istersen
-Reklam-
0 oy
21 Ekim 2023 (55 puan) cevapladı
Endişe etmeyin benimde başından beri aynı sol tarafımda bebek orası şiş gibi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

9 haftalık hamileyim karnımın bir tarafının şiş olması normal mi?
Hamileliğin 9. haftasında karnın bir tarafının daha şiş görünmesi genellikle bağırsak hareketleri, gaz sıkışması veya rahmin henüz tam merkezlenmemiş olmasından kaynaklanan geçici bir durumdur. Bu dönemde rahim henüz çok büyümediği için bebeğin konumu dışarıdan fark edilen bir asimetriye nadiren neden olur; genellikle sindirim sistemindeki değişimler bu görüntüye yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karnın sol tarafındaki şişlik neden olur?
Gebelikte karnın sol tarafındaki şişlik, en sık bağırsaklarda biriken gazdan veya kabızlık probleminden kaynaklanır. Hamilelik hormonları sindirim sistemini yavaşlattığı için bağırsaklarda gaz birikimi artar ve bu durum karın bölgesinde bölgesel şişlik veya sertlik hissine sebep olabilir. Ayrıca rahmin büyüme sürecinde çevre organlara yaptığı baskı da bu hissi tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken hamilelikte karın şişliği ne zaman geçer?
Erken hamilelik dönemindeki karın şişliği, genellikle gebeliğin 12. haftasından sonra rahmin pelvis bölgesinden yukarı çıkmasıyla azalmaya başlar. İlk aylarda yaşanan bu şişlik hissi tamamen hormonal değişimlere ve sindirim sisteminin hamileliğe uyum sağlama sürecine bağlıdır; ikinci üç aylık döneme geçildiğinde vücut yapısı daha dengeli bir forma kavuşur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın asimetrisi ne zaman doktora danışılmalı?
Hamilelikte karın asimetrisi ile birlikte şiddetli ağrı, kramp, vajinal kanama veya ateş gibi belirtiler yaşanıyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Eğer şişlik gün boyu geçmiyor, dokunulduğunda sertlik hissi veriyor veya günlük aktivitelerinizi kısıtlıyorsa, olası bir kas gerilmesi veya farklı bir sağlık sorununu dışlamak adına uzman muayenesi şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk aylarında karın şişliğini azaltmak için ne yapmalı?
Gebeliğin ilk aylarında oluşan karın şişliğini azaltmak için gün içinde küçük porsiyonlarla sık aralıklarla beslenmek ve gaz yapıcı gıdalardan kaçınmak oldukça etkilidir. Bol su tüketmek sindirim sistemini düzenleyerek gaz oluşumunu engellerken, gün içinde yapılan kısa ve hafif yürüyüşler bağırsak hareketliliğini artırarak rahatlamanıza yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,555 soru

24,670,776 cevap

367,240 kullanıcı

...