9 haftalık hamileyim, biraz turşu yedim bir şey olur mu?

0 oy
495 göst.
24 Ekim 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (9 puan) sordu
Kizlar meraba 9 haftalık oldum her hangi bi skintim yok ama doktor turşu yeme dedi ama ben bı kaç tane salata turşusu yedim her hangi bi zararı olurmu acaba 
Gebelik haftası 9 + 0

4 Cevap

0 oy
24 Ekim 2023 (703 puan) cevapladı
Bende 5 haftalik hamileyim sürekli yiyorum.hatta bu 3cu çocuğum hiç duymadım. Neden yeme dedi acaba? Ben aci bile yiyorum canm çok çekiyor cunku
24 Ekim 2023 (730 puan) yorumladı
Yeme demesinin sebebi muhtemelen yuksek tansiyona yatkinlik
Ben de aci yiyorum hemde normalden daha fazla zarari varmi dedim sonrasi sorun yaratmiyorsa yok dedi ama tansiyona yatkinlik varsa tuz orani yuzunden onlem olarak soyluyorlar
24 Ekim 2023 (703 puan) yorumladı
Doğru evet olabilir.ama bende ödem yapıyordu tuz ama dayanamıyorum yinede
24 Ekim 2023 (730 puan) yorumladı
Hamilelikte yuksek tansiyon cok dikkat edilmesi gereken bir konu tuz odeme odemde yuksek tansiyona neden olabilir fazla detay vermeyeyim ama doktorunuza bir daha gittiginizde tuz yuzunden mi diye sorun evet derse durumu anlatin ama yemeyeceksin doguma kadsr cevabinada hazir olun :) dayanamiyorum dediginiz icin soyluyorum yanlis anlamayin lutfen
Birde illaki bu boyledir diye birsey yok olmayada bilir ama sahsim adina ben her halti bilip hazirlikli olmayi severim
-Reklam-
0 oy
24 Ekim 2023 (2,264 puan) cevapladı
Ne olabilir ki  hamilesiniz  hasta degilsiniz  canin istemiş yemissin afiyet olsun hergün her dakika Kova kova turşu yicek degilsiniz..
0 oy
24 Ekim 2023 (42 puan) cevapladı
Neden yeme dedi tansiyon sıkıntın falan mı varki ben 2.ayımda 3 kavanoz biber turşusu bitirdim 16 haftadayım ikinci kavanoz salatalık bitcek hep turşu istiyo canım çokta yedim bi sıkıntı yaşamadım doktorum da bi sıkıntı yok dedi ilk gebeliğimdede çok yemiştim hiç sıkıntı yaşamadım aksine etrafımdaki herkes gripken ben hasta olmadım ona bağlıyom onu ama dediğim gibi tansiyon yada başka bi sıkıntı yoksa tabi
24 Ekim 2023 (9 puan) yorumladı
Çok şükür tansiyonum falan hiç biseyim yok belki ödem için falan demiştir die düşündüm
24 Ekim 2023 (42 puan) yorumladı
Olabilir doktora sebebini sorun yine de bende sıkıntı olmadı ama başkasında olmayacağı anlamına gelmez tabi turşu çok yedim ama yanında yediklerime dikkat ettim bende
24 Ekim 2023 (335 puan) yorumladı
Evet evet  tuzluya tansiyonu  cikarmasin diye demiştir  yiyin ama abartı  olmasin
0 oy
24 Ekim 2023 (661 puan) cevapladı
Tansiyonun çıkmasın diye demiştir fazla yemezsen birşey olmaz bende yedim tansiyon sıkıntım vardı ayaklarım sisiyordu ama 1 taneden iki taneden birşey olmuyordu şuan sıkıntım yok şükür 
24 Ekim 2023 (9 puan) yorumladı
Bende 1 2 tane yiyorum tansiyonum yok ama belki çıkmasın dyedir

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte turşu yemek bebek için zararlı mı?
Gebelikte birkaç tane salata turşusu yemek genellikle ciddi bir risk oluşturmaz ancak yüksek tuz içeriği nedeniyle doktorlar tarafından sınırlandırılması önerilir. Turşunun aşırı tüketimi vücutta ödem oluşumuna, tansiyon yükselmesine ve su tutulumuna neden olabilir. Bu nedenle gebeliğin özellikle ilk haftalarında doktorunuzun beslenme konusundaki tavsiyelerine uymak, tuz alımını dengelemek açısından en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken turşu tüketimi tansiyonu nasıl etkiler?
Turşu, yüksek miktarda sodyum yani tuz içerdiği için gebelikte tansiyonun yükselmesine veya vücutta aşırı ödem birikmesine yol açabilir. Özellikle gebelik tansiyonu riski olan anne adaylarının turşu ve benzeri salamura gıdalardan kaçınması gerekir. Eğer doktorunuz turşu yememenizi söylediyse, bu muhtemelen tansiyonunuzu kontrol altında tutmak veya vücudunuzdaki ödemi engellemek için alınmış tedbir amaçlı bir karardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor neden hamilelikte turşu yemeyi yasaklar?
Doktorlar gebelikte turşu tüketimini genellikle yüksek tuz oranı ve tansiyon üzerindeki olumsuz etkileri nedeniyle kısıtlar. Turşu yapımında kullanılan yoğun tuz, gebelik sürecinde görülebilen hipertansiyon riskini tetikleyebilir ve böbrekler üzerine ek yük bindirebilir. Ayrıca bazı hazır turşularda koruyucu maddeler bulunabildiği için doktorlar doğal beslenmeyi desteklemek adına paketli veya aşırı tuzlu gıdalardan uzak durulmasını tercih eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
9 haftalık gebelikte yanlışlıkla turşu yersem ne yapmalıyım?
9 haftalık gebelikte yanlışlıkla birkaç tane salata turşusu yediyseniz endişelenmenize gerek yoktur; küçük miktarlar genellikle bebeğe zarar vermez. Bu durumda yapabileceğiniz en iyi şey, günün geri kalanında su tüketiminizi artırarak vücudunuzdaki fazla tuzu atmaya yardımcı olmaktır. Ancak doktorunuzun önerisi doğrultusunda bundan sonraki süreçte tuzlu gıdalardan uzak durarak beslenmenize dikkat etmeniz yeterli olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ödem oluşmaması için turşu yerine ne yenmeli?
Gebelikte ödem ve tansiyon sorunu yaşamamak için turşu gibi tuzlu atıştırmalıklar yerine taze sebze, meyve veya yoğurt gibi sağlıklı seçeneklere yönelmek gerekir. Eğer tuzlu bir şeyler yeme isteğiniz varsa, tuz oranı düşük olan ev yapımı sağlıklı atıştırmalıkları veya taze salatalıkları tercih edebilirsiniz. Bol su içmek, vücuttaki sodyum dengesini korumak ve ödem oluşumunu engellemek için gebelik boyunca uygulayabileceğiniz en önemli beslenme kuralıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 394 göst.
0 oy
9 cevap 877 göst.
0 oy
2 cevap 394 göst.
11 Haziran 2021 Hamilelikte Beslenme kategorisinde Canimailem (431 puan) sordu

1,512,234 soru

24,666,656 cevap

367,028 kullanıcı

...