28. haftada tansiyonum 15-6 çıkıyor, ne yapmalıyım?

0 oy
364 göst.
26 Ekim 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (661 puan) sordu
Kizlar tetanoz aşısı için sağlık ocağına gittim tansiyonum 15-6 çıktı hemşire çok panik oldu dün kontrole gitmiştim dünde öyle çıkmıştı doktorum hamileliğin başından beri böyle diye bir ilaç yazmadı genelde heyecanlı biriyim büyük tansiyon önemli değil küçük 8-9 çıkarsa önemli demişti. Ama hemşire doktor degismemi önerdi başka doktora git dedi bende başka bı doktora gittim o da normalde hep böyleyse sorun olmaz dedi erken doğum falan baslatiyormus yüksek tansiyon ilaç verdi ama küçük 9 çıkarsa iç dedi önlem amaçlı tansiyonu yüksek olanlar var mı sizce napmaliyim başka bir doktora daha gideyim mi panik oldum 
Gebelik haftası 28

2 Cevap

0 oy
26 Ekim 2023 (102 puan) cevapladı
Benimde evde gayet normal tansiyonum ama ne zaman sağlık ocağı hastane olsun yükseliyor takip yapalım dedi evde normal olduğu için bişey demedi heyecandan çıkıyor sanırım 
26 Ekim 2023 (661 puan) yorumladı
Bende eve cihaz aldım bugün bakicam inşallah düşük çıkar
26 Ekim 2023 (102 puan) yorumladı
Sakin kalıp ölç canım sabah öğle akşam not et  özellikle yemekten yarım saat önce ölç her gün aynı saatlerde olsun kontorle giderken götür ben öyle yaptım eczaneye ölçtürmeye gittim hem yorgun hemde paniktim yüksek çıktı evde sakin şekilde ölçtüğüm de 10 11 12 çıktı hep bir de tuzsuz yemeye çalış idrar falan da ver arada protein baktır bende çok panik oldum idrar verdim temiz çıktı ama yine de takip yapıyorum evde
26 Ekim 2023 (261 puan) yorumladı
Evdeki cihazınız manuel se dediğiniz doğrudur dijital cihazlar hep düşük gösteriyor malesef çünkü benim ki dijital bi tık düşük gösteriyor sağlık ocağı takipliydim yarın saat sonra orda iki tık fazla gösteriyordu dijateller güvenilir değil kalibre edilmesi gerekiyor demişti sağlıkçılar
26 Ekim 2023 (102 puan) yorumladı
Sağlık ocağı da dijital kullanıyor burada nst bağlanırken de dijital kullanıyorlar
-Reklam-
0 oy
26 Ekim 2023 (227 puan) cevapladı
Lanet olası tansiyon nefret ediyorum kontrollerimin en büyük kâbusu oldu diye bilirim. 

Aynı sen gibi oldum ben de kuzum , kontrole gittim yüksek çıktı ay vay diye diye hemşireler korktum . Sonra doktorum da korktu hemen riskili gebelik bölümüne gönderdi sorun çıkmadı. Kardiyolojiye gittim doktor bana son haftalar da normal dedi 38 bu arada , tuzu azalt 30 dk günlük yürü dedi ve bana evde ölcum yap hastane de oradan oraya giderken anı yükselmeler olabilir dedi . 

İdrar tahlilim de temiz çıkıyor ama tansiyonum odasına girdigim de panikten yüksek çıkıyor .
26 Ekim 2023 (661 puan) yorumladı
Benim daha haftam erken çok korktum şimdi evde ölçtüm 14-7 çıktı yine:(
26 Ekim 2023 (227 puan) yorumladı
Hay Allah ya yüksek kuzum biraz dinlen uzat ayaklarını limonlu su vs falan iç
26 Ekim 2023 (661 puan) yorumladı
Tamam hiç denemedim onu yapayım bide

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte 28. haftada yüksek tansiyon kaç olmalıdır?
Gebelikte 28. haftada normal tansiyon değerleri genellikle 120/80 mmHg civarıdır. Büyük tansiyonun 140 mmHg, küçük tansiyonun ise 90 mmHg ve üzerinde ölçülmesi tıbbi olarak yüksek tansiyon kabul edilir ve mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte küçük tansiyonun yüksek çıkması ne anlama gelir?
Hamilelikte küçük tansiyonun 90 mmHg ve üzerine çıkması, preeklampsi yani gebelik zehirlenmesi riski açısından yakından takip edilmesi gereken önemli bir bulgudur. Küçük tansiyonun yüksek seyretmesi damar direncinin arttığını gösterir ve doktorunuzun yönlendirmesiyle ilaç tedavisi veya daha sıkı tansiyon takibi gerektirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon ilacı kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Doktorunuzun gebelik döneminde güvenli olduğunu belirttiği tansiyon ilaçları, yüksek tansiyonun anne ve bebek üzerindeki hayati risklerini önlemek için kullanılır. Kontrol altına alınmayan yüksek tansiyon plasenta fonksiyonlarını bozabileceği için, hekim kontrolünde ilaç kullanmak bebeğin sağlığını korumak adına kritik bir öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon yüksekliği erken doğumu tetikler mi?
Evet, kontrol altına alınamayan kronik veya gebeliğe bağlı yüksek tansiyon (preeklampsi), plasentanın beslenmesini bozarak erken doğum riskini artırabilir. Tansiyonun düzenli takibi ve doktorun önerdiği tedavi planına sadık kalmak, gebeliği mümkün olan en sağlıklı sürece taşıyabilmek için gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyon takibi nasıl yapılmalıdır?
Hamilelikte tansiyon takibi, tansiyon aleti ile dinlenmiş bir halde, tercihen her gün aynı saatlerde ve oturur pozisyonda yapılmalıdır. Ölçüm öncesi en az 10-15 dakika dinlenmek, çay veya kahve tüketmemiş olmak ve sonuçları bir deftere not ederek doktor kontrolüne götürmek en doğru yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,441 soru

24,669,200 cevap

367,164 kullanıcı

...