14 haftalık hamileyim göğsümden süt gelmiyor, normal mi?

0 oy
429 göst.
28 Ekim 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (166 puan) sordu
Kızlar hayırlı sabahlar. Arkadaşım 3 buçuk aylık hamileyken göğüslerinden çok beyaz olmasada süt geldi. Ben 14+0 haftalık hamileyim ve su bile gelmiyor sizce bu normalmi ilk gebeliğim malum acemilik hicbirsey bilmiyorum cevap verirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler. 
Gebelik haftası 14+0

6 Cevap

0 oy
28 Ekim 2023 (778 puan) cevapladı
Kimisinde gelir kimisinde hiç gelmez bu normal bişey hormonlardan oluyor sen bunu kafaya takma süt gelincede geliyor diye takıyoruz süt kanalları geliştiğinden akıyor diyorlar bazende ama akmıyor olması sıkıntı değil
28 Ekim 2023 (166 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım
-Reklam-
0 oy
28 Ekim 2023 (762 puan) cevapladı
Değişir canım bazılarında gelir bazılarında hemen gelmez ben doğum yaptım yeni sütüm geldi ve ilk iki üç gün pek gelmiyordu sonra düzeldi 
28 Ekim 2023 (166 puan) yorumladı
Anladım sağol canım
0 oy
28 Ekim 2023 (76 puan) cevapladı
Benimki son haftasına kadar gelmiyor du bide süt gelmesi iyi değil sakın göğüslerini sıkma Allah korusun düşüğe sebep oluyor
28 Ekim 2023 (166 puan) yorumladı
Hadi ya bende hep sıkıyordum acaba geliyor mu diye çok teşekkür ederim
0 oy
28 Ekim 2023 (847 puan) cevapladı
Bu benim 3.hamileliğim hiç birinde süt falan gelmedi doğum yaptığımda geldi
0 oy
28 Ekim 2023 (37 puan) cevapladı
Merhaba ben ilk gebeliğimde bebeğin gelişimi durması sonucu kürtaj oldum ama o zamanlar meraktan sıkmıştım süt gelmişti, gebeliğim sonlandı ve hiç kesilmedi, 3 ay sonra tekrar gebe kaldım gelmeye devam etti ama sıkıp bakmıyorum artık erken doğuma sebep olur siye, şimdi 28+3. Haftadayım. Galiba bu kişiden kişiye değişiyor 
28 Ekim 2023 (166 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
0 oy
28 Ekim 2023 (1,178 puan) cevapladı
Benim doğumda geldi su gibi geliyor en başta çok az zaten annelerin bir çoğunda doğumda geliyor 
28 Ekim 2023 (166 puan) yorumladı
Anladım sağolun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte göğüslerden sıvı gelmesi normal mi?
Evet, hamilelik döneminde göğüslerden sıvı gelmesi oldukça normal ve yaygın bir durumdur. Vücut, bebeğin doğumu sonrası beslenmeye hazırlanırken kolostrum adı verilen bu ilk sütü üretmeye başlar ve bazen gebeliğin erken dönemlerinde de dışarı sızabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
14 haftalık hamileyim göğsümden süt gelmiyor, bir sorun mu var?
Hayır, 14 haftalık hamilelikte göğüsten süt gelmemesi tamamen normal bir durumdur. Her kadının vücudu farklı tepkiler verir; bazı anne adaylarında kolostrum üretimi erken başlasa da, büyük çoğunlukta doğumdan hemen önce veya doğumdan sonra fark edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte göğüslerden gelen sıvı nedir?
Hamilelik sırasında göğüslerden gelen sıvı, kolostrum olarak bilinen ve bebeğin ilk besini olan yoğun, besleyici bir sıvıdır. İçeriğinde bağışıklığı destekleyen antikorlar ve proteinler bulunur, bu yüzden sızması vücudun sağlıklı bir hazırlık sürecinden geçtiğini gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte göğüsten süt ne zaman gelmeye başlar?
Gebelikte göğüsten süt gelmesi genellikle ikinci veya üçüncü trimesterde başlar ancak zamanlaması kişiden kişiye büyük farklılık gösterir. Bazı kadınlar 12-16. haftalar arasında bunu fark ederken, pek çok anne adayı doğum yapana kadar hiçbir sızıntı yaşamaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte göğüsten sıvı gelirse ne yapmalı?
Göğüsten sıvı geldiğinde hijyene dikkat etmek ve göğüs uçlarını tahriş etmemek en önemli noktadır. Sızıntı miktarını kontrol altında tutmak için göğüs pedi kullanabilir ve göğüs uçlarını temiz tutarak enfeksiyon riskine karşı günlük bakımınızı ihmal etmeyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,160 soru

24,665,709 cevap

366,966 kullanıcı

...