6 haftalık hamileyim tiroid sonucum yüksek, bebeğime zarar mı?

0 oy
320 göst.
30 Ekim 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (522 puan) sordu

Kızlar bnde normalde troid var zaten ilaç kullanıyorum ama bu deger çok fazla degil mi yarın doktor kontrolüm var ama çok korkuyorum bebegime bişey olmaz inşallah 6+4 haftalık hamileyim 

image

Gebelik haftası 7

4 Cevap

0 oy
30 Ekim 2023 (102 puan) cevapladı
Canim bende troid hastasıyım yüksek bu sonuçlar ama endiselenme dahiliye bölümüne de düzenli git aydan aya onlar ilacını yükseltirler sıkıntı yapma 
30 Ekim 2023 (522 puan) yorumladı
Kadın dogum doktorum müdahale etmez mi o istedi bu tahlilleri
30 Ekim 2023 (102 puan) yorumladı
Ben 2.hamileligim hep dahiliye kontrol etsin troidini dediler kadın doğum doktorum ki dahiliye doktoru doğuma kadar her ay gelmen gerek kontrol altında olman lazım dediler onlar bu işi daha iyi biliyor paslasarak git bence ben öyle yapıyorum  ikisine de aynı anda gidiyorum
30 Ekim 2023 (93 puan) yorumladı
Benim de triodim 4 di ilaç kulanmadim 3 aylık bebeğimin kalbi durdu kurdaj oldum.kurdajdan sonra dahiliye bölümünde tedavi gördüm şuan 2 de yine hamileyim ilacımı bir gün bile aksatmiyorum sende aksatma ben umursamadım ağır ödedim aç karnına ve sakin aksatma
-Reklam-
0 oy
30 Ekim 2023 (102 puan) cevapladı
Yüksek çıkmış doktora gösterin size ilaç başlatır benimkij sizinkinden yüksek çıkmıştı 33 haftalık gebeyim ilaca geç başladım siz geç kalmayın çocuk gelişimini etkiliyor erken doğum riski oluyor ve başka kötü etkenleri 
30 Ekim 2023 (522 puan) yorumladı
Normalde 100 mg ilaç kullanıyorum zaten bakalım yarın kadın doğum doktorum a gidicem ilacın dozu artıcak büyük ihtimalle ilk kez böyle yüksek gördüm korktm
30 Ekim 2023 (102 puan) yorumladı
125 yada 150 ile devam edersin büyük ihtimalle bir ay sonra sonuca bakar artıp azalacani strese girme ama ihmal de etme gecmis olsun
0 oy
30 Ekim 2023 (447 puan) cevapladı
Yüksek çıkmış ilaç kullanmanız gerek 3uzeri olunca ilac tedavisine başlanıliyor
0 oy
30 Ekim 2023 (237 puan) cevapladı
5 aşırı yüksek değil ilaca başlarsınız gebelikte dahada yukseliyor 2 haftada bir kontrol için kan verip yükselme durumuna göre doz artiriyolar bende öyleydi doğumdan bı 6 ay kadar sonra tiroid kalmadı bende ama nasıl oldu anlamadım düzeldi değerlerim 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte yüksek tiroid değeri bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte yüksek tiroid değerleri, doktor kontrolünde ve uygun ilaç takviyesiyle yönetildiği sürece bebeğe zarar vermeden kontrol altına alınabilir. Tiroid hormonları bebeğin beyin ve sinir sistemi gelişimi için kritiktir; bu nedenle değerlerin yüksek çıkması durumunda endokrinoloji uzmanı tarafından doz ayarlaması yapılarak hormon seviyeleri ideal aralığa hızla çekilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
6 haftalık hamileyim tiroid ilacı kullanırken değerim neden yükseldi?
Hamilelik sürecinde vücudun hormon ihtiyacı arttığı için, hamilelik öncesinde kullanılan tiroid ilacı dozu yetersiz kalabilir ve kan değerlerinde yükselme görülebilir. Bu durum oldukça yaygındır ve doktorunuz tarafından yapılacak doz artışı ile değerler kısa sürede normal seviyelere döndürülür. İlacınızı düzenli kullanmaya devam etmeniz ve randevunuzu aksatmamanız oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tiroid yüksekliği nasıl tedavi edilir?
Gebelikte tiroid yüksekliği tedavisi, öncelikle tiroid hormon ilacının dozunun uzman doktor tarafından yeniden düzenlenmesiyle yapılır. Tedavide amaç, TSH değerini gebeliğin ilk trimesterinde genellikle 2.5 mIU/L'nin altında tutmaktır. Doktorunuz kan tahlili sonuçlarınıza göre ilacınızın dozunu artırarak veya sıklığını değiştirerek tiroid fonksiyonlarınızı sağlıklı seviyelerde tutmayı hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid kontrolü kaç haftada bir yapılır?
Hamilelikte tiroid sorunu olan anne adaylarının kan değerleri, genellikle gebeliğin ilk yarısında 4 ila 6 haftada bir düzenli olarak kontrol edilmelidir. İlaç dozu değişikliği yapıldıktan sonra ise değerlerin istenen seviyeye gelip gelmediğini anlamak için genellikle 4 hafta sonra tekrar tahlil istenebilir. Doktorunuz, gebelik haftanıza ve değerlerinizin seyrine göre bu takip sıklığını kişisel olarak belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yüksek tiroid belirtileri nelerdir?
Hamilelikte yüksek tiroid (hipotiroidi) belirtileri arasında aşırı halsizlik, yorgunluk, cilt kuruluğu, kabızlık, unutkanlık ve soğuğa karşı hassasiyet yer alabilir. Ancak birçok hamile kadın bu belirtileri gebeliğin doğal süreciyle karıştırdığı için, tiroid yüksekliği genellikle rutin kan tahlilleri ve TSH testi ile tespit edilir. Bu nedenle şüpheli durumlarda sadece belirtilere odaklanmak yerine mutlaka kan tahlili sonucuna göre doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 395 göst.
18 Aralık 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Büşra Bilgin (522 puan) sordu

1,512,230 soru

24,666,607 cevap

367,020 kullanıcı

...