Gebelikte 5+2 haftalıkken TSH değerim 7.36 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
206 göst.
3 Kasım 2023 Hamilelikte Testler kategorisinde (44 puan) sordu
Tsh 7.36 çıktı, 5+2 gebeyim. Bulunduğum yer kasaba gibibyer tek devlet hastanesi var, gebelik takibini özelde yaptırıyorum ama zaten özeldeki hastane de bana 1,5 saat uzaklıkta. Ben bulunduğum yerdeki devlet hastanesi iç hastalıklarına gitsem TSH için tedavi olarak ilaç yazar mi yoksa illa ki endokrinolojiye mi gitmem lazım? Bulunduğum yerdeki devlet hastanesi çok büyük değil endokrinoloji bölümü yok. Ne yapmam gerektiğini bilemedim
Gebelik haftası 5+2

2 Cevap

0 oy
3 Kasım 2023 (18 puan) cevapladı
Canım bende de aynı sorun var ben hep iç hastalıklarına gidiyorum hiç endokrinolojiye gitmedim hasimato troidi hemde benimki 
3 Kasım 2023 (44 puan) yorumladı
Çok geçmiş olsun ben de o zaman bulunduğum yerde gidiyim iç hastalıklarına .gebelik öncesi TSH bakılmıştı hiç yüksek değildi ne zamanki gebelik başladı yükseldi
-Reklam-
0 oy
3 Kasım 2023 (472 puan) cevapladı
Canım hangisi uygunsa ona git. Zaten talib yapan doktorunda tsh için ilaç yaza bilir. Onunla konuş. Endokrine gitmene gerek yok. Çok yüksek rakam olduğu zaman yada hamilelikten sonra endokrine gidebilirsin
3 Kasım 2023 (44 puan) yorumladı
Dediğin gibi yapicam kendi doktoruma soruyim önce ona göre bir çare bulur. Çok teşekkürler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte 5+2 haftalıkken TSH 7.36 olması ne anlama gelir?
Gebelikte 5+2 haftalıkken TSH değerinin 7.36 olması, tiroid hormonlarınızın normalin üzerinde olduğunu ve tedavi gerektirebileceğini gösterir. Gebeliğin ilk üç ayında genellikle TSH seviyesinin 2.5 mIU/L'nin altında olması hedeflenir. Bu yüksek değer, bebeğin gelişimi ve gebeliğin sağlıklı seyri için bir kadın doğum uzmanı veya endokrinoloji uzmanı tarafından değerlendirilerek vakit kaybetmeden ilaç tedavisine başlanması gereken bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
TSH yüksekliği için dahiliye bölümüne gidilir mi?
Evet, endokrinoloji bölümünün bulunmadığı hastanelerde iç hastalıkları (dahiliye) uzmanları da TSH yüksekliği için gebelere gerekli ilaç tedavisini düzenleyebilir. Gebelik takibinizi yapan doktorunuzun yönlendirmesiyle veya doğrudan dahiliye polikliniğine başvurarak gebelik haftanızı ve TSH değerinizi belirterek uygun dozda levotiroksin tedavisine başlayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte TSH ilacı kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Hayır, gebelikte kullanılan TSH (tiroid) ilaçları bebeğe zarar vermez; aksine tiroid hormon eksikliğinin tedavi edilmemesi bebekte gelişimsel riskler oluşturabilir. Doktor tarafından reçete edilen ve gebelik dönemine uygun olan bu ilaçlar, annedeki tiroid değerlerini ideal seviyeye çekerek bebeğin sağlıklı gelişimini desteklemek amacıyla kullanılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid ilacı tedavisine ne zaman başlanmalıdır?
Gebelik döneminde tiroid yüksekliği tespit edildiği anda tedaviye vakit kaybetmeden başlanmalıdır. Bebeğin beyin ve sinir sistemi gelişimi için gerekli olan tiroid hormonları ilk haftalarda anne tarafından karşılandığı için, TSH değerinin normal aralığa getirilmesi gebeliğin sağlıklı devamı açısından kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde TSH takibi nasıl yapılmalıdır?
Gebelik boyunca TSH seviyeleri, genellikle ilk trimesterde ayda bir kez, daha sonra doktorunuzun belirlediği aralıklarla kontrol edilmelidir. İlaç tedavisi başlandıktan sonra hormon seviyelerinizin hedeflenen aralıkta olup olmadığını anlamak için düzenli kan tahlili yaptırmanız ve çıkan sonuçları takibinizi yapan hekime göstermeniz oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,165 soru

24,665,762 cevap

366,968 kullanıcı

...