17 haftalık hamileyim, karnımdaki şişlik ve kabızlık için ne yapmalıyım?

0 oy
127 göst.
4 Kasım 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (361 puan) sordu
Daha önce hamile olanlar ya da bunu yaşayanlar yardım edebilir mi?17 haftalığım ve karnım o kadar şişki yemek bile yiyemiyorum kabızlık da var zaten sürekli, hepsi bir araya geldi ne yapacağımı bilmiyorum çözümü olan var mı?

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

0 oy
4 Kasım 2023 (22 puan) cevapladı
Bol sıvı almak ve yediklerini iyi çiğnemek gerekiyor hamilelikte böyle şeyler çok oluyor reflü gibi gaz çıkması şişkinlik hazımsızlıkdan oluyormuş 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

17 haftalık hamilelikte şiddetli şişkinlik ve hazımsızlık neden olur?
17 haftalık hamilelikte şişkinlik ve hazımsızlık, vücuttaki progesteron hormonunun artışına bağlı olarak sindirim sisteminin yavaşlamasından kaynaklanır. Bu hormon seviyesi bağırsak kaslarının gevşemesine neden olarak sindirim süresini uzatır ve gaz birikimini artırır. Ayrıca büyüyen rahmin bağırsaklara yaptığı fiziksel baskı da bu süreci tetikleyerek yemek sonrası daha fazla dolgunluk hissi yaratabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kabızlık ve şişkinlik sorunuyla nasıl başa çıkılır?
Hamilelikte kabızlık ve şişkinlik ile başa çıkmak için gün içinde lifli gıdalar tüketerek öğünleri küçük porsiyonlara bölmek en etkili yöntemdir. Günde en az 2-2,5 litre su tüketmek bağırsak hareketliliğini destekler ve dışkının yumuşamasını sağlar. Ayrıca düzenli, hafif tempolu yürüyüşler yapmak sindirim sistemini mekanik olarak harekete geçirerek gaz sancısını azaltmaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yemek yiyemeyecek kadar şişkinlik hissettiğimde ne yapmalıyım?
Yemek yiyemeyecek kadar şişkinlik hissettiğinizde ana öğünleri azaltıp gün içine yayılmış 5-6 küçük öğün tüketmeyi deneyin. Gaz yapıcı baklagiller, kızartmalar ve aşırı yağlı gıdalardan bir süre uzak durmak midenizi rahatlatacaktır. Eğer bu durum beslenmenizi ciddi oranda kısıtlıyorsa, doktorunuza danışarak gebelik döneminde güvenli olan sindirim destekleyici takviyeler veya probiyotik kullanımı hakkında bilgi alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 17. haftada şişkinlik ve kabızlık için hangi besinler tüketilmelidir?
Gebelikte şişkinlik ve kabızlığı hafifletmek için kayısı, erik, yulaf ezmesi ve tam tahıllı ürünler gibi lif oranı yüksek besinlere ağırlık verilmelidir. Özellikle sabahları aç karnına içilen bir bardak ılık su veya içerisine birkaç damla limon eklenmiş su bağırsakları uyarmaya yardımcı olur. Probiyotik kaynağı olan ev yapımı yoğurt ve kefir tüketimi de sindirim sistemindeki florayı dengeleyerek şişkinlik hissini azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalık hamileyim, yaşadığım şişkinlik ve kabızlık ne zaman doktora danışılmalı?
Yaşadığınız şişkinlik ve kabızlık şiddetli karın ağrısı, dışkıda kan, kusma veya ateş ile birleşiyorsa mutlaka vakit kaybetmeden doktorunuza danışmalısınız. Bu belirtiler sindirim sistemindeki normal bir yavaşlamadan ziyade enfeksiyon veya farklı bir komplikasyonun habercisi olabilir. Rutin şikayetlerin dışında, günlük yaşam kalitenizi ciddi oranda düşüren ve beslenmenizi engelleyen her türlü durumda uzman görüşü almak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 195 göst.
8 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde kubra keser (55 puan) sordu

1,512,742 soru

24,673,121 cevap

367,376 kullanıcı

...