11 haftalık gebeliğim sonlandı, kendimi nasıl affedebilirim?

0 oy
393 göst.
15 Kasım 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (2 puan) sordu
Merhabalar 11 haftalık gebeliğim sonlandı ve ben durumu hiç kolay atlatamiyorum her gün çok üzülüyorum allaha şükür bir kızım var 4 yaşında ama onuda kaybetmek istemezdim benim gebelik sonlanmasindaki sebep bebeğimin bağırsakları karaciğeri dışarıdaydı kafa kemikleri yoktu omurga kemiği kısa ve kafası geri doğru duruyordu tamamen anormal bebek olduğu için doktorum almak zorundayız dedi ve düşük yaptırdılar kürtajla alındı bu durumu içinizde yaşayan var mı ve ben kendimi çok suçlu hissediyorum sanki benim yüzümden gibi onu aldılar günah işlemiş gibi kendimi öyle hissediyorum ama biliyorum Allah'ın takdirir Allah öyle uygun gördü öyle oldu Allah'ın verdigine katlanmak zorundayız ama günah işlemiş gibi hissediyorum aranızda böyle bir durum yaşayan varsa yardımcı olur musunuz?

3 Cevap

0 oy
15 Kasım 2023 (5,462 puan) cevapladı
Vardır bundada bir hayır demişler cennette bitane kuşun oldu daha ne olsun seni bekliyo sen bu saaatten sonra seneler geçse de onu unutamazsn ama şuan acısı çok taze olduğu için canın yaniyo evlat isterkende hayırlısını sagliklisini istemek gerekli olması gereken buymuş millet canlı canlı bebekleri çöpe atıyor topraga gomuyo anne karnına düştüğü an bakamıyorum diye aldiyor bunların yanında seninki hiç bişey 
-Reklam-
0 oy
15 Kasım 2023 (478 puan) cevapladı
Cok uzüldüm canim üzülme her şryde bi hayır var inşallah yeniden sağlıklı bir hamileliksağlıklı bi cocuğ doğurursun gecmiş olsun
0 oy
15 Kasım 2023 (426 puan) cevapladı
Rabbım sabır versin gerçekten çok zor bende ilk bebegımdı 10 haftalıkken kaybettim herşey gayet iyiydi bir gittim kalbî durmuş 2.5 ay oldu halen acısı içimde o asla gıtmez özellikle ilk bir ay ne yedım ne içtim günde sadece 2 saat zorla uyuyordum sadece zamanla alışıyorsun rabbım kimseye yaşatmasin 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

11 haftalık gebeliğin tıbbi zorunlulukla sonlandırılması günah mıdır?
Tıbbi olarak yaşamla bağdaşmayan ağır anomalilerin varlığında, hekim kararıyla yapılan gebelik sonlandırma işlemleri dini açıdan bir 'günah' olarak değil, tıbbi bir zorunluluk ve tedavi süreci olarak kabul edilmektedir. İslam alimlerinin genel görüşüne göre, bebeğin sağlığının hayati risk taşıması veya yaşamını sürdüremeyecek olması gibi durumlarda annenin sağlığını ve manevi huzurunu korumak adına bu kararların alınması meşru görülür; dolayısıyla kendinizi suçlu hissetmeniz tıbbi ve insani açıdan yersizdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kaybı sonrası yaşanan suçluluk duygusuyla nasıl başa çıkılır?
Bebek kaybı sonrası hissedilen suçluluk duygusu, yas sürecinin normal bir parçasıdır ancak bu durum sizin hatanız değildir. İlk olarak, yaşadığınız acıyı kabul edin ve kendinize yas tutmak için zaman tanıyın. Bu süreçte eşinizle açık iletişim kurmak, profesyonel bir psikologdan destek almak veya benzer deneyimler yaşamış annelerin bulunduğu destek gruplarına katılmak, yalnız olmadığınızı hissetmenize ve iyileşme sürecini hızlandırmanıza yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gelişimsel anomaliler nedeniyle gebeliğin sonlandırılması yaygın bir durum mudur?
Evet, ne yazık ki ciddi yapısal anomaliler (organların dışarıda olması veya kafa kemiklerinin gelişmemesi gibi) nedeniyle gebeliğin sonlandırılması tıbbi literatürde karşılaşılan bir durumdur. Bu anomaliler genellikle genetik veya gelişimsel süreçteki rastlantısal hatalardan kaynaklanır ve sizin yaşam tarzınızla veya eylemlerinizle hiçbir ilgisi yoktur. Bu durum tamamen biyolojik bir süreç olup, doktorunuzun önerisiyle yapılan müdahale aslında bebeğinizin acı çekmesini engellemeye yönelik bir koruma yöntemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kaybı sonrası sağlıklı bir sonraki gebelik planı nasıl yapılır?
Gebelik kaybından sonra bir sonraki gebeliği planlamadan önce fiziksel ve psikolojik olarak tam anlamıyla hazır olmanız gerekir. Genellikle uzmanlar, vücudun kendini toparlaması ve varsa genetik risk faktörlerinin incelenmesi için en az 3 ile 6 ay arasında bir süre beklemeyi önermektedir. Bu süreçte bir perinatolog veya kadın doğum uzmanı ile görüşerek, önceki gebelikte yaşanan anomalilerin tekrarlama riskini değerlendirmeli ve gerekli folik asit takviyelerine başlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
11 haftalık düşük sonrası yas sürecinde nelere dikkat edilmelidir?
Yas süreci kişisel bir yolculuktur ve bu dönemde duygularınızı bastırmadan yaşamanız en sağlıklı yöntemdir. Özellikle 4 yaşında bir çocuğunuz olduğu için günlük rutinlerinizi sürdürmek size iyi gelebilir, ancak kendi duygusal ihtiyaçlarınızı da ihmal etmemelisiniz. Eğer günlük işlevselliğinizi etkileyen yoğun bir suçluluk veya depresyon hali yaşıyorsanız, mutlaka bir uzmandan destek alarak bu süreci daha sağlıklı yönetmeyi hedeflemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 1,533 göst.
0 oy
7 cevap 1,112 göst.
0 oy
3 cevap 520 göst.
0 oy
5 cevap 975 göst.

1,512,441 soru

24,669,200 cevap

367,164 kullanıcı

...