Sezaryen sonrası 21 gün oldu hala gaz sancısı çekiyorum

0 oy
149 göst.
23 Kasım 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (16 puan) sordu
Kızlar Merhaba 21 gün oldu doğum yapalı sezeryan oldum gün içerinde ara ara gaz sancısı çekiyorum ama ağlatan cinsten soda içip mide gazimi çıkarınca rahatlıyorum yaşayan var mı acaba neden kaynaklı olabilir 
Gebelik haftası Bitti

1 cevap

0 oy
23 Kasım 2023 (532 puan) cevapladı
Ben normal doğum yaptım. Bende tam tersi olmuştu. Ben alttan gaz kaciriyordum ve tutamıyordum. Doğum yaptıktan sonra bünye değişiyor ya belki ondan kaynaklı olabilir. Artık süt uretiyorsunuz bedeninizden bir can çıktı sonuçta. Geçiyor ama sıkıntı etmeyin. 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası 21. günde hala gaz sancısı çekmem normal mi?
Sezaryen sonrası 21. günde ara ara gaz sancısı yaşanması, bağırsak hareketlerinin tam olarak düzene girmemesi veya beslenme alışkanlıkları nedeniyle oldukça sık karşılaşılan bir durumdur. Genellikle iyileşme süreci devam ederken sindirim sisteminin eski ritmine dönmesi 4 ila 6 haftayı bulabilir, bu nedenle sancıların sürmesi genellikle normal kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğumdan sonra şiddetli gaz sancısı nasıl geçer?
Sezaryen sonrası gaz sancısını hafifletmek için en etkili yöntemler, gün içerisinde kısa yürüyüşler yapmak, bol ılık su tüketmek ve gaz yapıcı baklagil, lahana gibi gıdalardan bir süre uzak durmaktır. Ayrıca sol tarafa yatarak dinlenmek bağırsakların rahatlamasına yardımcı olur, ancak şiddetli ve geçmeyen ağrılarda mutlaka uzman bir hekime danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası gaz sancısı için soda içmek zararlı mı?
Sezaryen sonrası dönemde soda içmek geçici bir rahatlama sağlasa da, içerdiği karbondioksit gazı bazı kişilerde sindirim sisteminde daha fazla şişkinliğe yol açabilir. Gazı çıkarmak için soda yerine rezene veya papatya gibi gaz giderici bitki çayları tüketmek, mideyi yormadan sindirimi desteklemek açısından daha sağlıklı bir tercih olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası gaz sancısı neden bu kadar şiddetli olur?
Sezaryen ameliyatı sırasında bağırsakların hareketliliğinin yavaşlaması ve karın bölgesine yapılan müdahale, iyileşme sürecinde gazın daha zor atılmasına neden olur. Özellikle doğumdan sonraki ilk haftalarda bağırsakların eski düzenine dönmeye çalışması, gazın sıkışarak şiddetli kramplara ve ağrıya yol açmasına sebep olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası bitmek bilmeyen gaz sancısı ne zaman doktora gösterilmeli?
Eğer gaz sancısı normalden çok daha şiddetliyse, gaz çıkaramama veya dışkılayamama eşlik ediyorsa, ateş veya dikiş yerlerinde hassasiyetle birlikte seyrediyorsa mutlaka bir doktora başvurulmalıdır. Bu belirtiler bağırsak düğümlenmesi veya enfeksiyon gibi daha ciddi klinik durumların habercisi olabileceği için ihmal edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,227 soru

24,666,566 cevap

367,015 kullanıcı

...