17 haftalık hamileyim kanamam var, acile gitmeli miyim?

0 oy
318 göst.
26 Kasım 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
Kızlar 17 haftalık hamileyim ve kanamam var sizdede oldumu acıle gitmem gerekıyormu
Gebelik haftası 17

4 Cevap

+1 oy
26 Kasım 2023 (14,026 puan) cevapladı
Bunu bile yazmadan hastaneye koşman gerekiyor
-Reklam-
0 oy
26 Kasım 2023 (144 puan) cevapladı
Kanama hafife alınacak bisi degl asla tabi acile gitmen lazim 
26 Kasım 2023 (1 puan) yorumladı
Tesekkr ederim birden bire oldu 17 haftalıgım
26 Kasım 2023 (144 puan) yorumladı
Olsun bekleme bebek büyümüş vaya zarar görmesin Git hem kafan rahat etsin hem bebek
26 Kasım 2023 (1 puan) yorumladı
Tesekkr ederim cnm smdi gşdecem
0 oy
26 Kasım 2023 (354 puan) cevapladı
Herkesin hamileliği aynı değil cnm kanaman varsa acile git ne olur ne olmaz bu haftada normal değil 
0 oy
26 Kasım 2023 (5,462 puan) cevapladı
16tida kanamayı geç sadece leke geldi ve ben soluğu doktorda aldım rahim ağzında kisalma varmis hapla iğneyle yatisla zor toparladım cidden kan görünce nasıl durdun kız korkmadin mi ben olsam elim ayağım boşalır bebeğimi kaybediyorum diye 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

17 haftalık gebelikte kanama olması normal mi?
17 haftalık gebelikte görülen her türlü kanama durumu tıbbi bir uyarı işaretidir ve mutlaka ciddiye alınmalıdır. Normal bir durum olarak kabul edilmez; rahim ağzı açıklığı, plasenta yerleşim sorunları veya enfeksiyon gibi farklı riskleri işaret edebileceği için vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kanama olduğunda ne zaman acile gidilmelidir?
Gebelikte fark edilen en ufak bir kanamada, miktarı veya rengi ne olursa olsun vakit kaybetmeden en yakın acil servise gidilmelidir. Özellikle kanamaya şiddetli karın ağrısı, kramp veya ateş eşlik ediyorsa, bu durumun aciliyet derecesi çok daha yüksektir ve doğrudan uzman bir hekim tarafından muayene edilmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ikinci trimesterinde kanama neden olur?
İkinci trimester döneminde kanama yaşanmasının başlıca nedenleri arasında plasenta previa yani plasentanın rahim ağzını kapatması, servikal yetmezlik, şiddetli vajinal enfeksiyonlar veya plasentanın erken ayrılması gibi durumlar yer alır. Kesin tanı konulabilmesi için ultrason ve pelvik muayene ile bebeğin ve plasentanın durumunun uzman doktor tarafından anlık olarak değerlendirilmesi şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalık hamileyim kanamam var ne yapmalıyım?
17 haftalık hamilelikte kanama yaşadığınızda yapmanız gereken ilk şey, panik yapmadan en yakın kadın hastalıkları ve doğum uzmanına veya acil servise ulaşmaktır. Hastaneye gidene kadar fiziksel hareketliliği en aza indirip istirahat etmeli, cinsel ilişkiden kaçınmalı ve vajinal tampon gibi herhangi bir yabancı cisim kullanımından kesinlikle uzak durmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kanama durumunda doktor hangi testleri yapar?
Gebelikte kanama şikayetiyle başvurulduğunda doktorlar öncelikle bebeğin kalp atışlarını ve genel durumunu kontrol etmek için detaylı ultrason incelemesi yapar. Ardından kanamanın kaynağını belirlemek amacıyla spekulum muayenesi gerçekleştirilir, gerekli durumlarda kan uyuşmazlığı testi, enfeksiyon taraması veya kan sayımı gibi laboratuvar tetkikleri istenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 381 göst.
18 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Farike (1 puan) sordu
0 oy
2 cevap 267 göst.
8 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde rabiazarrsz (35 puan) sordu
0 oy
2 cevap 265 göst.
16 Nisan 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Mehtap24 (92 puan) sordu
0 oy
4 cevap 437 göst.

1,512,289 soru

24,667,195 cevap

367,052 kullanıcı

...