39+4 haftalık gebeyim, bel ağrısı ve baskı hissi doğum belirtisi mi?

0 oy
87 göst.
28 Kasım 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (24 puan) sordu
Normalde 30 Kasım tam 40 hafta doluyor ama Benim çok bel ağrım var ve geçmiyor +sanki büyük tuvaletim varmış gibi. Ama yok bebek asagida haraket ediyor sizce doğum belirtisi mi bu hala suyum yada nisanim gelmedi ama bu iki hissi yaşıyorum şuanda 39+4 deyim 2 gün. Önce doktor bana 30 Kasım'da gelme bekleyelim 4 aralikda gel muayeneye bakarız duruma göre şuan doğuma yönelik bir şeyin yok demişti bugün bel ağrısı ve kaka hissi yaşıyorum kasılma dediğimiz şey nasıl oluyor onuda bilemediğimden hiç öyle zaman tutmadım su dakikkada bir oluyor diyemiyorum ağrı sürekli olarak var 
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamilelikte bel ağrısı ve baskı hissi doğum belirtisi mi?
39. haftada yaşanan şiddetli bel ağrısı ve büyük tuvalet varmış hissi, bebeğin kanala yerleştiğinin ve doğumun yaklaştığının yaygın belirtilerindendir. Bu his genellikle bebeğin başının pelvise baskı yapmasından kaynaklanır ancak doğumun başladığı anlamına gelmesi için düzenli kasılmaların da eşlik etmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ve gerçek kasılmalar nasıl anlaşılır?
Gerçek doğum sancıları düzenli aralıklarla gelen, giderek şiddetlenen ve süresi uzayan kasılmalardır. Yalancı kasılmaların aksine pozisyon değiştirmekle geçmez, belden başlayıp kasıklara doğru yayılan bir ağrı dalgası şeklindedir ve genellikle 5-10 dakikada bir tekrarlayarak yoğunlaşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren en önemli belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en önemli belirtiler, düzenli hale gelen kasılmalar, suyun gelmesi (membran rüptürü) ve nişan gelmesidir. Ayrıca büyük tuvalet hissi gibi yoğun pelvik baskı veya kanlı sümüksü bir akıntı fark ettiğinizde vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39+4 haftalık hamilelikte ne zaman hastaneye gidilmeli?
Kasılmalarınız 5 dakikada bir gelmeye başladığında, suyunuz geldiğinde veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma hissettiğinizde hastaneye gitmelisiniz. Ayrıca şiddetli kanama veya dayanılmaz ağrı durumlarında doktorunuzun belirlediği randevu tarihini beklemeden acil servise başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi bebek hareketlerinde nasıl bir değişim olur?
Doğum yaklaştıkça bebek pelvise yerleştiği için hareket alanı daralır ve bu durum hareketlerin daha çok baskı veya kayma hissi şeklinde hissedilmesine neden olur. Ancak bebeğin hareketlerinin tamamen durması normal değildir; eğer bebek hareketlerinde ciddi bir azalma veya hiç hareket etmeme durumu varsa hemen uzman bir hekime danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,233 soru

24,666,637 cevap

367,026 kullanıcı

...