39+4 haftalık gebeyim, NST sancım çıkıyor ama ağrım yok, normal mi?

0 oy
468 göst.
29 Kasım 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (54 puan) sordu
39+4 den selamlar :) nst de sancı 70 80 ni buluyor kasılmam çok fazla bende ağrı yok ama açılma 36. Haftadan beri 1 cm açılma için ne yapabilirim. Yürüyüş hurma plates ile egzersiz sıcak su ile duş harici. İlk gebelik normal midir nst de sancı cıkıp bende ağrı olmaması 
Gebelik haftası 39+5

4 Cevap

0 oy
29 Kasım 2023 (305 puan) cevapladı
Cnm bnmde acilmam olmuyor 4.dogumum olck 38+4 um bende doğurmk istiyorum Bi kaç gün önce kanama oldu açılma yok sanci yok
29 Kasım 2023 (54 puan) yorumladı
Öncekileri nasıl doğurdunuz peki suni sancıyla mı.
29 Kasım 2023 (305 puan) yorumladı
Evet cnm
-Reklam-
0 oy
29 Kasım 2023 (21 puan) cevapladı
Canım yürüyüş cok iyi o acıdan emin ol sık sık yürüyüş yap
0 oy
29 Kasım 2023 (66 puan) cevapladı
Canım harici dediğin şeyler harici pek Bi şey yok onları yap dua et gerisi Bebeğine ve Allahın iznine kalmış;) sağlıkla kucağına al inşallah 
0 oy
29 Kasım 2023 (1,238 puan) cevapladı
Bende az önce hastaneden geldim 38.+5 im dünden beri aşırı derecede kasılma oluyor nst de sancı 60 lardaydi.. 2cm açılma var..

 Ebe acı ye dedi:)) yürüyüş yaparken ayağının biri kaldırımda diğeri aşağıda olsun, merdiven, cinsel ilişki, beline sıcak su koy, buskopan iç, birde kasılma anında doğru nefes almalısın, nefesini alıp birkaç saniye tutup yavaş yavaş verirken biraz wc ye çıkıyor gibi aşağı baskı uyguluyorsun, ayrıca ayakta biryere tutun sonra sanki sandalyeye oturuyor gibi hafif aşağı doğru inip kalk.. Bunları az önce ebe önerdi.. Bakalım 3 vakte kadar gelecek galiba bebeklerimiz. Rabbim sağlıkla bebeğini kucağına almayı nasip etsin.. İnsallh hem senin için hemde bebeğin için kolay geçer.. 
29 Kasım 2023 (54 puan) yorumladı
Amin hepimizin inşallah çok teşekkür ederim hepinize

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık gebelikte NST sancısı yüksek çıkıp ağrı hissetmemek normal mi?
NST cihazında 70-80 değerlerini gören sancıların hissedilmemesi, rahim kasılmalarının henüz düzenli bir doğum eylemine dönüşmediğini gösterir. Bu durum özellikle ilk gebeliklerde sıkça yaşanır ve vücudun doğuma hazırlık sürecindeki yalancı sancıları (Braxton Hicks) olarak değerlendirilebilir. Ancak sancı şiddeti ve sıklığı arttıkça, bu kasılmaların gerçek doğum sancısına evrilip evrilmediğini anlamak için mutlaka doktor takibinde olunmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık gebelikte rahim ağzı açılması nasıl hızlandırılır?
Rahim ağzı açıklığını desteklemek için yürüyüş, pilates ve hurma tüketimi dışında en etkili yöntemler arasında düzenli pelvik taban egzersizleri ve derin nefes çalışmaları yer alır. Vücudun oksitosin hormonunu doğal yollarla salgılaması için stres seviyesini düşürmek ve hareketli kalmak oldukça kritiktir. Ancak her müdahale öncesinde rahim ağzının olgunluk durumu bir uzman tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başlaması için 39 haftalık gebelikte neler yapılabilir?
Doğumun başlamasını tetiklemek için en güvenli yöntemler, bebeğin kanala yerleşmesini sağlayan dik pozisyondaki hareketler ve yerçekiminden faydalanan egzersizlerdir. Doğumun doğal sürecini hızlandırmak amacıyla yapılan aktivitelerin, bebeğin baş pozisyonu uygunsa ve su gelmesi gibi riskli bir durum yoksa yapılması önerilir. Bu dönemde vücudu dinlemek ve kasılmaların düzenli bir aralıkla (örneğin 5-10 dakikada bir) gelip gelmediğini takip etmek en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Rahim açılması sancı olmadan gerçekleşir mi?
Rahim açılması genellikle hissedilir düzeyde sancılarla ilerlese de bazı durumlarda vücut yavaş bir hazırlık süreci geçirebilir ve bu süreçte sancılar hafif hissedilebilir. 36. haftadan itibaren devam eden 1 cm'lik açıklık, rahim ağzının doğuma yumuşayarak hazırlandığını gösteren olumlu bir işarettir. Sancının hissedilmemesi, kasılmaların henüz rahim ağzını etkili bir şekilde açacak seviyeye ulaşmadığı anlamına gelebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ile yalancı sancı arasındaki farklar nelerdir?
Gerçek doğum sancıları düzenli aralıklarla gelir, giderek şiddetlenir ve pozisyon değiştirmekle geçmez; yalancı sancılar ise düzensizdir ve hareket edince azalabilir. NST cihazında yüksek çıkan ancak kişinin hissetmediği kasılmalar genellikle yalancı sancı kategorisindedir. Eğer sancılar 10 dakikanın altına düşerse, şiddeti artarsa veya bel bölgesinden kasıklara doğru yayılan bir ağrı hissedilirse gerçek doğum eylemi başlamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 930 göst.
0 oy
1 cevap 344 göst.
15 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde Aasli (4 puan) sordu

1,512,256 soru

24,666,879 cevap

367,044 kullanıcı

...