33 haftalık gebelik şekerim var, dikkat etmezsem ne olur?

0 oy
275 göst.
1 Aralık 2023 Hamilelikte Beslenme kategorisinde (6 puan) sordu
Kızlar gebelik şekerim var 33+3 haftalık gebeyim bu aralar pek dikkat etmiyorum böyle olan var mıydı aranızda doğumdan sonra herhangi bir skinti oluyor mu 
Gebelik haftası 33+3

4 Cevap

+1 oy
1 Aralık 2023 (1,607 puan) cevapladı
Şeker bebeğin gelişimini olumsuz yönde etkiliyor tansiyon da aynı şekilde 
-Reklam-
0 oy
1 Aralık 2023 (425 puan) cevapladı
Aynı sıkıntı bende de var ölçum yap ihmal etme . Ne bilim şeker de çok kötü bir hastalık 
0 oy
1 Aralık 2023 (761 puan) cevapladı
Doğum yapınca hastanede ölçüm yapiliyormuş hemen düzene girebilirmiş. İnsülin falan kullaniliyorsa birakilirmiş yoluna girdiyse. Normalde beklenen bu Dahiliye doktoru böyle söyledi 
0 oy
1 Aralık 2023 (19 puan) cevapladı
Benimde gebelik şekerim var 33+4 deyim bende açıklarım düşmediği icin insuline başladık hala çok düşük değil maalesef ama dikkat ediyorum hala şeker çok riskli diyorlar çünkü diyete devam ediyorum 
3 Aralık 2023 (19 puan) yorumladı
Tatlı yada beyaz un cokeyve yada işte patates  falan yemeyince benim çok yukselmiyor zaten ama açıklarım yüksek insülin de kullaniyorum ama 95 in üstüne çıkıyor yine
3 Aralık 2023 (349 puan) yorumladı
Yok ben diyetisyenle düşürdüm oyuzden gerek.yok dedi şimdilik kendim dikkat etmeye çalışıyorum bazen durduramıyorum kendimi 34 haftama girdim bugün itibariyle dayanmaya calisiyorum
6 Aralık 2023 (19 puan) yorumladı
Açsınlar kaç çıkıyor
6 Aralık 2023 (19 puan) yorumladı
Acliklar kaç çıkıyor
6 Aralık 2023 (349 puan) yorumladı
Açlık 70 80 falan civarı benim tokluk yüksek cikiyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekerine 33 haftada dikkat etmemek bebeğe zarar verir mi?
33. haftada gebelik şekerine dikkat etmemek, bebeğin kan şekerinin yükselmesine ve buna bağlı olarak aşırı kilo almasına (makrozomi) yol açabilir. Kontrolsüz kan şekeri, doğum sonrası bebekte solunum sıkıntısı ve ani şeker düşüklüğü riski oluşturabilir. Bu dönemde diyetinize sadık kalmanız ve doktorunuzun önerdiği insülin veya ilaç tedavilerini aksatmadan uygulamanız bebeğin sağlığı için hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra gebelik şekeri kendiliğinden geçer mi?
Gebelik şekeri (gestasyonel diyabet), doğumdan hemen sonra plasentanın vücuttan ayrılmasıyla genellikle kendiliğinden düzelir. Çoğu kadında doğumdan sonraki 6 ile 12 hafta içinde kan şekeri seviyeleri normale döner. Ancak bu durum, ileri yaşlarda tip 2 diyabet geliştirme riskinizin olduğu anlamına gelir; bu nedenle doğumdan sonra mutlaka şeker yükleme testi veya açlık kan şekeri ölçümü yaptırarak durumunuzu kontrol ettirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerim var ve diyeti bozdum, hemen ne yapmalıyım?
Diyeti bozduğunuzda panik yapmak yerine öncelikle kan şekerinizi ölçün ve yüksekse doktorunuzun belirlediği egzersizleri (örneğin 15-20 dakikalık hafif bir yürüyüş) yaparak şekerin düşmesine yardımcı olun. Bir sonraki öğününüzde mutlaka düşük glisemik indeksli besinlere dönün ve bol su tüketin. Eğer kan şekeri değerleriniz sürekli yüksek seyrediyorsa, durumu mutlaka takip eden kadın doğum uzmanınızla paylaşarak bir sonraki adımları belirleyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde doğum sonrası bebekte hangi sorunlar görülebilir?
Kontrol altına alınmayan gebelik şekerinde doğum sonrası bebeklerde hipoglisemi yani ani kan şekeri düşüklüğü en sık görülen sorundur. Ayrıca bebeklerde doğum sonrası sarılık, kalsiyum düşüklüğü ve solunum güçlüğü gibi durumlar gözlenebilir. Bu riskleri minimize etmek için gebeliğin son haftalarında kan şekerini hedef değerlerde tutmak, bebeğin doğum sonrası adaptasyon sürecini oldukça kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde 33. haftada nelere dikkat edilmeli?
33. haftada kan şekeri dengesini korumak için rafine şeker, beyaz un ve paketli gıdalardan tamamen kaçınmalı, karbonhidrat alımınızı kompleks karbonhidratlara (tam tahıllar, baklagiller) yönlendirmelisiniz. Öğünlerinizi küçük porsiyonlar halinde sık sık tüketmek ve mutlaka proteinle dengelemek kan şekeri dalgalanmalarını önler. Ayrıca doktorunuzun onayladığı hafif tempolu günlük yürüyüşler insülin direncini kırmada oldukça etkili bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,245 soru

24,666,743 cevap

367,040 kullanıcı

...