Gebeliğimde trigliserid değerim 366 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
405 göst.
1 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (20 puan) sordu
iki gun önce sağlık ocağında tahlillerim yapildi ve trigliserid ile kolesterol yüksek çıktı demin e nabizdan gördüm doktora randevuma 4 gün var ama korkmaya başladım çünkü vücudumda ödem de olmaya başladı iyice tansiyonum normalde 9/6 olunca cok iyiyim ama son üç gündür 12/8 civari ellerim yüzüm şişmeye başladı yavaştan çok korkmaya başladım ya gebelik zehirlenmesi falansa bu trigliserid en yüksek 200 olmasi gerekirken benm sonuç 366 çıkmış sizce ne yapmalıyım :(
Gebelik haftası 27+4

3 Cevap

0 oy
1 Aralık 2023 (14,025 puan) cevapladı
Gebelikte yükselirmiş biraz ama sen hayvansal yağ tüketimini azalt, yürüyüş yap. Tansiyon şu an normal strese girme ama takip et
1 Aralık 2023 (20 puan) yorumladı
tamam teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
1 Aralık 2023 (99 puan) cevapladı
Hiç endişelenme aynı durumu yaşadım kendim yorumlayınca korkmuştum doktora gidince sordum dediki gebelikte bu değerlere bakmıyoruz zatenn yüksek çıkar bu çok normal dedi ama dedim sağlık ocağı yaptı bu tahlilleri dediki çok gereksiz hamilelikte yüksek çıkıyor zaten gayet normal deyince rahatladım
1 Aralık 2023 (99 puan) yorumladı
Birde ödem için tuzu çıkarın hayatınızdan çok faydası olacaktır ben tuzlu birşeyler yediğim zaman hemen şişme oluyor sizde deneyin
1 Aralık 2023 (20 puan) yorumladı
yaa gerçekten mi ay cok teşekkür ederim çok bunalmistim tam yaticakken sonucu görünce uykum kaçtı stresten resmen ama  dedikleriniz rahatlattı cok teşekkür ederim
1 Aralık 2023 (20 puan) yorumladı
evet zeytin yediğimde bile hemen ellerim şişiyor resmen iyice tuzsuz kalmaliyim sanırım artık
1 Aralık 2023 (99 puan) yorumladı
Rica ederim ne demek iyi geceler
0 oy
1 Aralık 2023 (386 puan) cevapladı
Benimde 370 lerde çıktı  doktor hamilelikte gayet normal hiç bir sıkıntı yok dedi içini ferah tut normal yani bu değerler 
1 Aralık 2023 (20 puan) yorumladı
çok çok teşekkür ederim gerçekten çok rahatladım Allah razı olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte trigliserid değerinin 366 çıkması riskli mi?
Gebelikte trigliserid seviyesinin 366 mg/dL olması, referans aralığının üzerinde olup mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından değerlendirilmelidir. Sağlıklı bir gebelikte trigliserid değerleri genellikle 200 mg/dL seviyesinin altında tutulmaya çalışılır; ancak gebelik sürecinde vücuttaki hormonal değişimler nedeniyle bu değerler yükselebilir. Yine de yüksek trigliserid seviyeleri, hem anne sağlığı hem de gebelik süreci için takip edilmesi gereken önemli bir klinik bulgudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ani tansiyon yükselmesi ve ödem neden olur?
Gebelikte ellerde ve yüzde oluşan ani şişlikler ile tansiyonun 12/8 seviyelerine çıkması, vücutta sıvı tutulumunun veya preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) gibi ciddi durumların habercisi olabilir. Özellikle tansiyon takibinde 14/9 seviyeleri kritik eşik kabul edilse de, 12/8 civarı bir tansiyonun normal seyrinden ani bir sapma göstermesi doktora danışılmalıdır. Ödem ve tansiyon yüksekliği birleştiğinde, vakit kaybetmeden kan basıncı takibi yapılmalı ve uzman hekime başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik zehirlenmesi belirtileri nelerdir?
Gebelik zehirlenmesinin (preeklampsi) en yaygın belirtileri arasında ellerde, yüzde ve ayaklarda ani gelişen ödem, yüksek tansiyon, idrarda protein kaçağı ve şiddetli baş ağrısı yer alır. Eğer bu belirtilere ek olarak görme bozuklukları, ani kilo artışı veya karın ağrısı gibi şikayetler eşlik ediyorsa, bu durum acil tıbbi müdahale gerektiren bir tablodur. Bu tür belirtiler fark edildiğinde, gebelik haftası fark etmeksizin ilgili doktora hemen bilgi verilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde kolesterol ve trigliserid nasıl düşürülür?
Gebelik döneminde kolesterol ve trigliserid seviyelerini dengelemek için öncelikle uzman hekimin önerdiği diyet programına sadık kalınmalı ve basit şekerli gıdalardan kaçınılmalıdır. Sağlıklı yağlar içeren, lifli gıdalarla zenginleştirilmiş beslenme düzeni trigliserid seviyelerinin yönetilmesine yardımcı olabilir. Ancak, gebelikte herhangi bir diyet veya yaşam tarzı değişikliği yapmadan önce mutlaka doktorunuzun onayını almalı, kendi başınıza ilaç veya takviye kullanmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Trigliserid yüksekliği ve ödem şikayetim için ne yapmalıyım?
Trigliserid değerinizin 366 çıkması ve buna ödem ile tansiyon değişikliğinin eşlik etmesi, randevu gününüzü beklemeden bir sağlık kuruluşuna başvurmanızı gerektirebilecek bir durumdur. Özellikle tansiyonunuzun normal seyrinden sapması ve vücudunuzda şişliklerin artması, gebelik takibinde dikkate alınması gereken bulgulardır. En kısa sürede doktorunuzla iletişime geçerek mevcut tahlil sonuçlarınızı ve yaşadığınız fiziksel değişimleri paylaşmanız, sağlığınız için en güvenli adım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,194 soru

24,666,153 cevap

366,986 kullanıcı

...