Hamileyken emzirmeye devam etmek bebeğe zarar verir mi?

0 oy
701 göst.
2 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (146 puan) sordu
Kızlar hamile olunca emzirmeyi direk kesmek mi gerekiyor ben bu uygulamadan sorularda görmüştüm emzirenler varmış diye bende hiç kesmedim azalttm hani eskisi kadar çok emmiyor kızım 1.5 yaşında ama uyurken çok istiyor bende uyurken emziriyorum doktora da sormadm açıkçası unutuyorum çünkü her gittiğim de heyecandan mi artık neden bilmiyorum soracağım bir şeyleri unutuyorum sonradan diyorum yine unuttm felan da bugün aile büyüklerinden yani dayı, amca eşi yani yengeler emzirdigimi duyunca baya bir şaşırdılar nasıl emziriyorsn hamile annenin sütü pis süttür emen çocuk için artk çocuğa faydası olmz aksine çocuk kötü bile olur zayıflar karnında ki de gelişemez gibi şeyler dediler bu doğru mu doktora soran var mı kesmeyi düşündüm ama uyurken öyle uyuduğu icin çok da denemedm aslında bilgisi olan yazabilir mi acaba? 
Gebelik haftası 25+0

10 Cevap

0 oy
2 Aralık 2023 (361 puan) cevapladı
Valla bu konuda bilgim yok ama şöyle bi bilgim var.Hamilelikte göğüsler uyarıldığında ya da sıkıldığında falan rahmi uyarıyormuş artık doğur gibisinden.Düşük erken dopum va gibi şeylere sebep olabiliyormuş.ek olarak sütten önce geln saydam bi sıvı da var o da bebeklerin ilk amtibiyotiği çok faydalı diyolar.Şu an karnınızdaki çocuğun alacağı faydayı belki kızınıza veriyosunuzdur bilmiyorum saçmalıyo muyum.

Ek olarak internetten küçük bi araştırma yaptım zehirleme vs gibi şeyler yanlış diyor.Doktorunun sekretereni ya da kendini bi ara sor yinede.
2 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Tamam teşekkürler
-Reklam-
0 oy
2 Aralık 2023 (1,252 puan) cevapladı
Ben araştırdım çocuk kendi etmeyi reddedene kadar bende emzirecegim . Vücut önceliği anne karnındaki bebeğe veriyor . Sütünün kalitesi biraz düşebilir. Güzel beslenirsen sıkıntı olmaz . 
2 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Anladm teşekkürler aklım çok karıştı herkes başka bir şey diyor
0 oy
2 Aralık 2023 (362 puan) cevapladı
Bende 24 haftalik hamileyim 19 aylık kızım var ve emziriyorum doktorum sakinca görmedi emebilir dedi kendi isteyince bırakır dedi sütun tadı değişince 
2 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Bende 25 haftalık hamileyim kızım da 17 aylık hemen hemen aynıyız Allah yardmcmz olsn
0 oy
2 Aralık 2023 (41 puan) cevapladı
Ben de hamileyken bebeğimi emziriyordum ve doğum yapana kadar da emzirdim hiç bir sorun yaşamadım 
2 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Teşekkürler cevap için gerçekten
0 oy
2 Aralık 2023 (976 puan) cevapladı
Benim hamileliği öğrendiğimde oğlum 6 aylikti 9 cu aya kadar emzirdim hem kendi hastalandı hem sütüm azdı yetmiodu mecbur kesmek zorunda aldim mama al illa istiyorsa ben termosa sıcak su koyuyorum sabaha kadar sıcak kaliodu mamasjnj yapıyordum mutfağa gidene kadar hemen hazirliyordum geri uyuyordu simdi yeni geçti 1 yaşını hala ole yapiyorum
2 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Benim kızım büyük küçük değil aslında ama olmzsa böyle yaparm bir doktor ile konuşayım da fikir için teşekkürler
2 Aralık 2023 (976 puan) yorumladı
Doktorlar risk olursa kesin diyorlar da zaten çocukta risk olduktan sonra kesmenin bi anlamı da yok yazık ikisine de
3 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Risk hiç söz konusu olmadı bende ama emzirdigimi de hiç sormadım hayırlısı inşAllah
0 oy
2 Aralık 2023 (1,334 puan) cevapladı
Canım ben dün hastaneye gittim 7 haftalık hamileyim 15 aylık kızım var dedim emzirmeyi ne zaman bırakabilirim diye bana dedi 1 ay sonra kontrole gel gelene kadar emzirmeyi bırak
2 Aralık 2023 (52 puan) yorumladı
Acaba bırakmak için hangi yöntemlerini kullanıyorsunuz nasil bırakmayı düşünüyosunuz paylaşarsanaz sevinirim❤️
0 oy
2 Aralık 2023 (52 puan) cevapladı
Ay aynı sorunu yaşıyıryorum kızım 1.5 yaşında sütden kesmekde çok zorlanıyorum geceler istiyor sadece ben internetde araşdırdım sakınca yok amma doktorda etrafdakilerde hemen kes kes diye baskı yapıyo yapamıyorum çoçuk çok istiyo burdakı yorumları okudun biraz rahatladım ya
2 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Allah yardmcımz olsun
0 oy
2 Aralık 2023 (12 puan) cevapladı
Canım merhaba benimde 16 aylıkken kendi bıraktı kızım. Benim kendi doktorum doğana kadar emerse emzir bol bol sıvı tuket hiçbir zararı yok dedi. Bende devam ettim fakat çocuk doktorumuz da sütün tadı değişir kendi bırakır dedi ve dediği gibi oldu. Sen kimseyi dinleme o zaten bırakacağı zamani bilir sen sadece günde 2 lt su iç beslenmene dikkat et yeter. Zaten herkes doktor kesiliyor bu durumlarda
2 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Gerçekten çok haklsnz bncede öyle bir tepki koydular ki neye uğradığımı şaşırdım
3 Aralık 2023 (12 puan) yorumladı
Bana da hâlâ emziriyor musun bir an önce biraktir çocuk zehirlenir yok karnindaki gelişmez diyen çok oldu ama ben sadece doktorları dinledim ve dedikleri gibi de çıktı o yüzden kimseye kulak asma canım. İnan bana Rabbim çok da güzel yoluna koyuyor herşeyi. Sen karnında ki ve kucağında ki bebeğinden daha önemli birşey yok bunu unutm
a
5 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Haklsnz, teşekkürler ❤️
0 oy
2 Aralık 2023 (473 puan) cevapladı
Canım kızım 3 aylıkken hamile olduğumu öğrendim doktor emzirmeye devam et demişti devam ettim hiç sıkıntı olmaz ama sütüm azdi ben mama da veriyordum öyle öyle kesti kızım emmedi 5 aylık olmadan bıraktı sütüm de zaten yok denecek kadar azdı oda kesildi zaten zararı yok tabiki ama sen yinede doktora sor derim
2 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Soracağım pazartesi günü gidip inşAllah teşekkür ederim
0 oy
2 Aralık 2023 (15 puan) cevapladı
Canım benim oğlum 8 aylikti ghamile olduğumu öğrendim ve ben sürekli emziriyordum durumu hem cocuk druna hem kadın doğum doktoruna sordum erken doğum yada düşük riski yoksa rahatlıkla emziren bilirsin dedi bana ama bebeğim 2 ay sonra kendiliginden emmeyi bıraktı hamilelik döneminde sütun tadı değiştiği için bazı bebekler zaten kendiliğinden reddediyormus memeyi 
3 Aralık 2023 (146 puan) yorumladı
Ben hamile olduğumu öğrendiğimde kızım 13 aylıktı şimdi 18 olacak hâlâ bırakmadı çok düşkün emmeye
12 Aralık 2023 (15 puan) yorumladı
Bu normal canim her bebek aynı değil dogum yaptıktan sonra bile ikisini birlikte emziren anne tanıyorum sen memeyi bıraksın istiyorsan yavaş yavaş kesmeyi dene bence

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken emzirmek bebeğe veya anneye zarar verir mi?
Hamileyken emzirmek, riskli bir gebelik durumu söz konusu değilse genellikle güvenli kabul edilir. Vücut hem bebeği beslemek hem de süt üretmek için gerekli kaynakları yönetebilir; ancak emzirme sırasında salgılanan oksitosin hormonu hafif rahim kasılmalarına neden olabilir. Eğer erken doğum riski, ikiz gebelik veya doktor tarafından belirlenmiş özel bir sağlık sorununuz yoksa emzirmeye devam edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sütün içeriği değişir mi ve besleyiciliği azalır mı?
Hamilelik ilerledikçe sütün içeriği doğal bir süreçle kolostruma (ağız sütü) doğru evrilir ve tadı bir miktar değişebilir. Bu durum sütün besleyiciliğinin bittiği anlamına gelmez; aksine, süt yine de çocuk için bağışıklık destekleyici antikorlar ve besin değerleri taşır. Sütün tadındaki bu değişim nedeniyle bazı çocuklar emmeyi kendiliğinden bırakabilir, ancak süt 'pis' veya 'zararlı' hale gelmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emziren hamile anneler nelere dikkat etmelidir?
Emziren hamile annelerin hem kendi sağlığı hem de karnındaki bebeğin gelişimi için günlük kalori ve sıvı alımlarını artırmaları gerekir. Emzirme süreci ekstra enerji harcanmasına neden olduğu için dengeli beslenmek, demir ve kalsiyum depolarını korumak büyük önem taşır. Eğer emzirme sırasında şiddetli kasık ağrısı, kanama veya rahimde belirgin kasılmalar hissederseniz durumu mutlaka doktorunuzla paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
1.5 yaşındaki çocuğu hamileyken emzirmeye devam edebilir miyim?
1.5 yaşındaki bir çocuğu hamilelik sürecinde emzirmeye devam etmek tıbbi olarak yasak değildir ve 'tandem emzirme' denilen iki çocuğu aynı anda emzirme sürecine hazırlık olabilir. Çocuğunuzun beslenmesi sadece anne sütüne bağlı değilse, emzirmeyi sadece uyku öncesi bir sakinleşme aracı olarak sürdürmenizde bir sakınca yoktur. Önemli olan, bu süreçte sizin fiziksel yorgunluğunuzu takip etmeniz ve doktor kontrollerinde kilonuzu ve genel sağlığınızı izletmenizdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken emzirmenin bebeğin gelişimine olumsuz bir etkisi var mı?
Hamileyken emzirmenin anne karnındaki bebeğin gelişimini olumsuz etkilediğine dair bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır. Sağlıklı bir beslenme düzeni sürdürüldüğü sürece vücut, hem anne karnındaki bebeğin ihtiyaçlarını karşılayacak hem de emzirilen çocuğun gelişimini destekleyecek kapasiteye sahiptir. Çevreden duyulan 'çocuk zayıflar' veya 'süt bozulur' gibi ifadeler tıbbi temeli olmayan hurafelerdir; asıl önemli olan annenin kendi sağlığını ve beslenmesini ihmal etmemesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 531 göst.
24 Aralık 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Kaderrysvr (290 puan) sordu
0 oy
13 cevap 621 göst.
31 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Fatos383 (56 puan) sordu
0 oy
12 cevap 1,282 göst.

1,512,230 soru

24,666,613 cevap

367,021 kullanıcı

...