Gebeliğin 2. ayında beyaz akıntı olması normal mi?

0 oy
141 göst.
7 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (326 puan) sordu
Gebeliğin 2 ayinda beyaz akıntı normal mi
Gebelik haftası 6

1 cevap

0 oy
7 Aralık 2023 (331 puan) cevapladı
Evet normal beyaz veya şeffaf akıntı normal bendede 10 haftalık olmasına rağmen devam ediyor 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebeliğin 2. ayında beyaz akıntı olması normal mi?
Evet, gebeliğin ikinci ayında beyaz, kokusuz ve süt kıvamında akıntı olması oldukça normal ve beklenen bir durumdur. Hamilelik süresince artan östrojen hormonu ve vajinal bölgedeki kan akışının hızlanması, vücudun kendini korumak için ürettiği bu doğal salgıları artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte beyaz akıntı ne zaman tehlikeli olur?
Beyaz akıntınızın yanında şiddetli kaşıntı, kötü koku, yanma hissi veya akıntının renginin sarı, yeşil ya da griye dönmesi enfeksiyon belirtisi olabilir. Bu gibi durumlarda vajinal pH dengesi bozulmuş olabileceğinden vakit kaybetmeden bir uzmana danışmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2 aylık hamileyken beyaz akıntı artışı nasıl yönetilir?
Akıntı artışını yönetmek için günlük ped kullanıyorsanız bunları sık sık değiştirmeli ve pamuklu, nefes alan iç çamaşırlarını tercih etmelisiniz. Genital bölgenin nemli kalması bakteri üremesini kolaylaştıracağı için bölgeyi her zaman kuru tutmaya özen göstermek en önemli adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde beyaz akıntı neden artar?
Gebelik döneminde beyaz akıntının artmasının temel nedeni, vücudun vajinal kanalı enfeksiyonlara karşı koruma altına alma çabasıdır. Artan progesteron ve östrojen seviyeleri, serviks bölgesindeki salgıların yoğunlaşmasına ve daha akışkan bir yapıya bürünmesine yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci ayda gelen beyaz akıntı için ne zaman doktora gidilmeli?
Eğer beyaz akıntınızın renginde veya kıvamında ani bir değişim fark ederseniz, ateşiniz yükselirse veya karın ağrısı gibi ek şikayetler gelişirse mutlaka doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle kaşıntı ve kötü koku, mantar veya bakteriyel bir enfeksiyonun işareti olabileceğinden tedavi edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,333 soru

24,667,886 cevap

367,091 kullanıcı

...