27 aylık çocuğum varken ikinci bebeği istemiyor muyum?

0 oy
502 göst.
7 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (5 puan) sordu
Sanırım biraz psikolojim bozuldu.27 aylık kızım var ve 5 aylik hamileyim ama bebeğimi istememeye başladım Rabbimden çok korkarım elimde olsn birşey değil evet onu kucağıma alınca geçecek biliyorum ama kendime kabullendiretmiyorum neden birden böyle oldu başına gelen var mı lütfen bana moral verir misiniz çok üzgünüm o kadar çocuk sahibi olmak isteyen insan varken benim yaptığıma bakarmisiniz:(gerçekten elimde değil kızıma yetemeyecek duygusu beni bitiriyorrrr
Gebelik haftası 21
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

3 Cevap

0 oy
7 Aralık 2023 (5 puan) cevapladı
Merhaba. Benim ilk hamileliğim düşükle sonuçlandı. Şu an yeniden hamileyim. 2 aylık bebeğim. Bende de aynı şey oluyor. Dile getirmek istemiyorum ama içten içe istemiyor muyum acaba diye düşünüyorum. Bence yaşadığımız hormon değişimi buna etki ediyor. Siz daha önce anne olmuşsunuz. O duyguyu çok daha yakından biliyorsunuz. İlk çocuğunuz doğduğunda hissettiğiniz o duyguyu anımsamaya çalışın. Bilmiyorum size saçma mı gelir ama şu an iki kedim var. İkinci kedimi sahiplendiğimde günlerce ağladım yanlış mı yaptım, günahına mı girdim. Neden onu sahiplendim istemiyorum diyerek. Günlerce sahiplendirmeyi düşündüm. . Şu an ondan vazgeçmeyi hayal bile edemiyorum. Ben kendimi bunu düşünerek rahatlatıyorum  Ki benden ve eşimden oluşan tamamen mucizevi bir canlıyı içimde büyütüyorum. Ona karşı hissedeceğim duygular anlattığım örnekle kıyaslanamaz bile...
7 Aralık 2023 (5 puan) yorumladı
Ver gerçekten çok güzel bir duygu bazen çok mutlu oluyorum ama bazen bir bunaliyorum Allah'ım yanlış bir kelime söylemek istemiyorum ama bendede kızıma haksızlık ediyormuaum gibi geliyor Allah'ım beni bu duygulardan kurtar
7 Aralık 2023 (5 puan) yorumladı
Kızınıza dünyadaki en güzel hediye olan kardeş veriyorsunuz. Ben kardeşlerimin olmadığı bir hayat düşünemiyorum. Hayırlı ve mutlu evlatlar olsunlar inşallah. Kızınız ileride ona bir kardeş verdiğiniz için çook mutlu olacak eminim ki. Canınızı hiç sıkmayın. Ve kendinizi suçlamayın
-Reklam-
0 oy
7 Aralık 2023 (349 puan) cevapladı
Tamamen hormonlarınla alakalıdır.... canını sıkma geçici bir durum  ve bu konuyu kafanda daha büyük bir probleme çevirme  rahat ol.... 
0 oy
7 Aralık 2023 (1,040 puan) cevapladı
Benim kızım da tam 30 aylık hamileliğin başında bende öyle düşündüm ama şuan öyle bir alıştım ki artık dogsunda oyun arkadaşı olsun diyorum zamanla geçiyor hormonlardan öyle düşünmen sakin ol yeterli

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken ikinci bebeği istememe duygusu neden olur?
Hamilelik sürecinde ikinci bebeği istememe veya bağlanamama hissi, genellikle hormonal değişimler, uyku düzensizliği, mevcut çocuğa yetememe korkusu ve sorumlulukların artmasıyla tetiklenen geçici bir psikolojik süreçtir. Bu durum, annenin yaşadığı yoğun kaygı ve tükenmişlikten kaynaklanır ve bebeği sevmediğiniz anlamına gelmez; sadece mevcut yaşam düzeninizin bozulacağına dair zihinsel bir savunma mekanizmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
27 aylık çocuğum varken ikinci bebeğe nasıl alışırım?
27 aylık çocuğunuza yetememe korkusunu yenmek için öncelikle mükemmeliyetçi beklentilerinizi bir kenara bırakmalı ve günlük rutinlerinizi basitleştirmelisiniz. İkinci bebeğin gelişiyle birlikte çocuğunuzla kurduğunuz birebir vakit azalacak olsa da, onunla geçirdiğiniz zamanın kalitesine odaklanmak ve gerektiğinde eşinizden veya ailenizden somut destek istemek kaygınızı hafifletmeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte anne adaylarında görülen duygusal dalgalanmalar nelerdir?
Gebelikte duygusal dalgalanmalar; suçluluk hissi, öfke, aşırı kaygı ve bebeğe karşı yabancılaşma gibi belirtilerle kendini gösterir. Bu belirtiler, progesteron ve östrojen hormonlarının beyin kimyası üzerindeki etkileriyle birleştiğinde normalden daha yoğun hissedilebilir. Anne adaylarının %20'sinde görülen bu durum, genellikle doğum sonrasında veya bebeğin ilk hareketlerini hissetmeye başladıkça azalma eğilimi gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bebeği kabullenememe durumu ne zaman geçer?
Hamilelikte bebeği kabullenememe hissi, genellikle bebeğin ilk hareketlerini hissetmek, ultrason görüntülerini düzenli takip etmek veya doğum hazırlıklarına başlamak gibi somut adımlarla zaman içinde yerini bağlanmaya bırakır. Birçok anne adayı, bebeği kucağına aldığı ilk an veya doğumdan sonraki ilk birkaç hafta içinde bu duygusal mesafenin tamamen ortadan kalktığını ve yerini güçlü bir sevgi bağına bıraktığını ifade etmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tükenmişlik hissi ile nasıl başa çıkılır?
Hamilelikte tükenmişlik hissiyle başa çıkmak için her gün kendinize en az 30 dakika 'me-time' yani sadece kendinize ayırdığınız dinlenme vakti oluşturmanız gerekir. Beslenme düzeninize dikkat etmek, yeterli uyumak ve duygularınızı bastırmak yerine bir uzmanla veya güvenilir bir yakınınızla paylaşmak, zihinsel yükünüzü %40 oranında hafifletebilir. Eğer bu hisler günlük işlevselliğinizi tamamen bozuyorsa, mutlaka bir perinatal psikolog desteği almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 455 göst.
0 oy
12 cevap 882 göst.
0 oy
4 cevap 710 göst.

1,512,165 soru

24,665,762 cevap

366,968 kullanıcı

...