Devlet hastanesi kadın doğumda eşim yanıma girebilir mi?

0 oy
308 göst.
14 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
Devlet hastanelerinde eşler içeri girebiliyormu acaba muayene sırasında bazı kadın doğumda alınmadığını söylüyorlar 

2 Cevap

0 oy
14 Aralık 2023 (133 puan) cevapladı
Vallahi ben devlet hastanesine gidiyorum yanımda eşimi almıyorlar ve bazen 2. Kişileri bile sokmuyorlar anneyi vs.
14 Aralık 2023 (1 puan) yorumladı
Ultrason resimleri felan veriliyormu Peki ilk gebeliğim çok bilgim yok
14 Aralık 2023 (133 puan) yorumladı
O doktoruna bağlı bazen vermeyi unutuyorlar ama sen ultrasona girdiğinde yani bebeğe bakarken iste resmini verebilir misiniz diye ben hep öyle yapıyorum canım.
14 Aralık 2023 (1 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım
-Reklam-
0 oy
14 Aralık 2023 misafir cevapladı
Yok kuzum almıyorlar o kadar ısrar ettim kalp atışına girmesi için almadılar maalesef zaten bı kaç hasta birden alıyorlar yanında kimseyi almıyor ♥️
14 Aralık 2023 (1 puan) yorumladı
Bu çok tuhaf aslında değil mi
14 Aralık 2023 misafir yorumladı
Tabii ki çok da saçma bana göre sonuçta o da baba yani o an Allah korusun kötü bir şey olsa ben eşimde yanımda olsun isterim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Devlet hastanesi kadın doğum muayenesinde eş içeri girebilir mi?
Devlet hastanelerinde eşin muayene odasına alınıp alınmaması tamamen hekimin inisiyatifine ve hastanenin o anki yoğunluk durumuna bağlıdır. Mevzuatta eşin girmesini yasaklayan kesin bir kural bulunmamakla birlikte, mahremiyet ve hasta yoğunluğu gibi nedenlerle doktorlar genellikle eşin içeri alınmasını uygun görmeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kadın doğum doktoru muayene sırasında eşin girmesini neden istemez?
Doktorlar muayene sırasında eşin içeri alınmamasını genellikle hasta mahremiyetini korumak, muayene alanında sterilizasyonu sağlamak ve hastanın hekime daha rahat bilgi verebilmesini hedefleyerek tercih ederler. Özellikle poliklinik ortamında hasta yoğunluğu çok yüksekse, doktorlar süreci hızlandırmak adına refakatçi kabul etmemeyi seçebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kadın doğum muayenesinde refakatçi bulundurma hakkım var mı?
Hasta Hakları Yönetmeliği kapsamında hastanın muayene sırasında yanında bir refakatçi bulundurma hakkı saklıdır ancak bu durum hekimin tıbbi uygulamasına engel teşkil etmemelidir. Eğer muayene alanı çok darsa veya tıbbi işlem gereği ortamın boşaltılması gerekiyorsa, hekim refakatçinin dışarıda beklemesini talep etme yetkisine sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Eşimle birlikte muayeneye girmek için ne yapmalıyım?
Muayene odasına girmeden önce doktorunuza veya hemşireye eşinizin yanınızda girmesini istediğinizi nazikçe belirtebilirsiniz. Bazı hekimler ultrason görüntüsünü göstermek için eşi sonradan içeri alırken, bazıları ise muayenenin başından itibaren eşin bulunmasına izin verebilir; en sağlıklı yöntem kapı girişinde durumu sormaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrason sırasında eşin içeri alınması için izlenen prosedür nedir?
Ultrason çekimi sırasında eşin içeri alınması genellikle hastane polikliniğinin fiziksel koşullarına ve hekimin çalışma prensibine göre değişiklik gösterir. Standart bir prosedür olmamakla birlikte, çoğu devlet hastanesinde ultrason ekranını eşin de görebilmesi için hekimin onay vermesi yeterli olmaktadır; ancak bu durum hiçbir zaman zorunlu bir kural değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 154 göst.
0 oy
0 cevap 140 göst.
10 Temmuz 2024 Doğum kategorisinde Dilek Karaipek (6 puan) sordu
0 oy
6 cevap 725 göst.
0 oy
1 cevap 268 göst.

1,512,571 soru

24,670,982 cevap

367,260 kullanıcı

...