39+2 haftalık gebeyim, 2 cm açıklığım var ama sancım yok

0 oy
238 göst.
22 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (6 puan) sordu
Merhaba ilk gebeliğim Çarşamba günü kontrolle gittim 2 cm açılmam vardı doktorum eve gönderdi sancımda yok bebişiminde gelesi yok gibi aynı durumda olan varmı 
Gebelik haftası 39+2

3 Cevap

0 oy
22 Aralık 2023 (284 puan) cevapladı
Merhaba 41 42 haftada doguran var) insallah sag salim alirsiniz bebeginizi kucaginiza))
22 Aralık 2023 (6 puan) yorumladı
Amin Cok tesekkurler
-Reklam-
0 oy
22 Aralık 2023 (102 puan) cevapladı
40 hafta oldum bugun berbat geciyor ayaklarim çok ağrıyor hic uyuyamıyorum ne su ne nişan ne sancı Allah'ım yardim
22 Aralık 2023 (714 puan) yorumladı
Artık bence kendin dogumhaneye git 40 haftalığım de bebeğe bişey olmasın
22 Aralık 2023 (102 puan) yorumladı
Esim sehir disinda yarin aksam gelecek pazar gunu yada yarin aksam acile gidecem belim ağrıyor falan dicem bakayım ne yapacaklar
22 Aralık 2023 (714 puan) yorumladı
Bebeğinin hareketlerini sürekli kontrol altında tut yarında git artık zamanı zaten
0 oy
22 Aralık 2023 (714 puan) cevapladı
Bende yaşadım bunu ilk gebelikte kızım gelmek bilmedi 40 a kadar 40+3 de sezaryen oldum ama bebeğimin nabzı azalmıştı normal olamadı. Şimdi 34 haftalık gebeyim bakalm ne zamana olurum ameliyat 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık gebelikte 2 cm açıklık varken doğum ne zaman başlar?
39 haftalık gebelikte 2 cm açıklık olması, vücudun doğuma hazırlandığını ancak doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmediğini gösterir. Birçok gebede bu açıklık günlerce hatta bir haftadan uzun süre sabit kalabilir. Doğum eylemi genellikle düzenli ve sıklaşan sancıların başlaması veya suyun gelmesiyle aktif evreye geçer, bu nedenle sancı yoksa sakin kalmak ve vücudu dinlemek en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 39. haftasında sancı yoksa ne yapılmalı?
Gebeliğin 39. haftasında sancıların başlamaması oldukça normaldir ve endişelenmeye gerek yoktur. Bu süreçte doktorunuzun önerdiği periyodik kontrolleri aksatmamak ve bebeğin hareketlerini düzenli takip etmek en önemli adımdır. Eğer bebek hareketlerinde azalma hissederseniz veya su gelmesi gibi bir durum yaşarsanız vakit kaybetmeden hastaneye başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39+2 haftalık gebelikte doğumun başlaması için neler yapılabilir?
Doğumun başlaması için en etkili yöntemlerden biri yürüyüş yapmak ve yer çekiminden faydalanarak dik pozisyonda kalmaktır. Ancak 39+2 haftalıkken vücudunuzu aşırı yormadan hafif tempolu hareketler tercih edilmelidir. Tıbbi müdahale gerektirmeyen durumlarda doğum, hormonların ve bebeğin hazır olduğu doğal bir süreçte kendi kendine başlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2 cm açıklıkla eve gönderilmek normal bir durum mudur?
Evet, 2 cm açıklıkla eve gönderilmek oldukça yaygın bir klinik uygulamadır çünkü aktif doğum eylemi genellikle 4-5 cm açıklıktan sonra başlar. Sancıların düzenli aralıklarla gelmediği durumlarda hastane ortamında beklemek yerine evde dinlenmek anne adayının stresini azaltabilir. Doktorunuz sizi belirli aralıklarla kontrole çağırarak süreci yakından takip etmeye devam edecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalıkken doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığını gösteren en belirgin işaretler düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan sancılar, nişan gelmesi (kanlı sümüksü akıntı) veya suyun gelmesidir. Ayrıca bebekte aşağıya doğru baskı hissi, sık idrara çıkma ve bel ağrısı da vücudun doğuma yaklaştığının sinyalleri olabilir. Bu belirtilerden herhangi biri yaşandığında doktorunuzla iletişime geçmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 1,186 göst.
0 oy
5 cevap 842 göst.
0 oy
5 cevap 681 göst.
27 Aralık 2020 Doğum kategorisinde Loli (59 puan) sordu
0 oy
5 cevap 761 göst.

1,512,521 soru

24,670,325 cevap

367,215 kullanıcı

...