8 haftalık hamileyim, 10'a 6 tansiyon normal mi?

0 oy
360 göst.
23 Aralık 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (302 puan) sordu
 Kızlar 8 haftalık yani 2 aylık hamileyim. Çok fena nezle oldum burun akıntım yok ağrısı başıma vuruyo tansiyonum 10  na  6 normalmi acaba. Biri çok düşük gebelık zehirlenmesi olur dedi çok korktum öyle bişey varmı

9 Cevap

+1 oy
23 Aralık 2023 (295 puan) cevapladı
Benim gebelikten beri tansiyonum 7/4  8/4 9/4çikiyo doktora gttim  düşük tansiyon risk değil yüksek çikarsa sorun dedi yolladı ben bide ayılıp bayılıyodum rahat ol canım normal tansiyonun
-Reklam-
+1 oy
23 Aralık 2023 (209 puan) cevapladı
Kiz gayet normal 6.4 tu benkm gecen tuzlu ayran fln ictim hurma yedim duzeldi senin onlari yapmana bile gerek yok ama cok kafana takarsan dediklerimden ye
+1 oy
23 Aralık 2023 (1,307 puan) cevapladı
Tansiyon yüksekliği gebelik zehirlenmesine yol açar düşüklüğü değil canım benim 9/6   8/5 hep böyle 2. Gebeliğim ikisinde de aynı sadece seni rahatsız eder baş dönmesi gibi onda da uzan ayakları uzat dinlen çok zorlarsa 
+1 oy
23 Aralık 2023 (34 puan) cevapladı
Benimde bas ağrım vardı 4.aydan beri doktorum tansiyon takibi yap yüksek mi dedi Bn etmiştim gebelikte 10-6 normal tansiyon canm 14 gorursen tehlikeli  dusuklukten ziyade yüksek olması zehirlenme yapıyor diye biliyorum ben yani 14 normal insanda 16 17 gibi düşün 
0 oy
23 Aralık 2023 (20 puan) cevapladı
9/4 lerde 12/4 lerde çıkıyordu tansiyon düşüklüğü bebeğe zararlı bişey değilmis doktorum söylemişti 14/9 dan üzeri sorun beklemeden gel demişti kendini kasma 
0 oy
23 Aralık 2023 (41 puan) cevapladı

Gayet normal canım benim gebelikte tansiyon düşüklüğü çok normal bi durum kafana takma daha düşük olan anne adayları çok gördüm benim tansiyonumda seniki ile ayni 2 gün önce sağlık ocağında gebe izlemi için gittiğimde ölçtüler gayet normal dedi hemşire yüksek olursa sıkıntı asıl . Yüksek tansiyon zehirlenmeye yol açabilir tabi bünyeden bünyeye değişebilirde ve yüksek tansiyon erken doğuma bile yol açabiliyo hiç kafanı takip canini sıkma gayet normal güzel anne sağlıkla gelsin bebiş inşallah <3

0 oy
23 Aralık 2023 (563 puan) cevapladı
Gebelikte düşük tansiyon normaldir. Benim de hep düşüktü. 
0 oy
24 Aralık 2023 (595 puan) cevapladı
Benim hep 9/6 falan çıkar ve doktoruma gore normal yani bir sorun yok.  Ki 10/6 çok da düşük değil ne alaka anlamadım doktorunuz "sadece tansiyon bakarak" bunu dediyse baytar olabilir bence doktorunuzu değiştirin. 
0 oy
24 Aralık 2023 (138 puan) cevapladı
Benim de baş donmesiyle gittim 10 6 çıkmıştı hem hemşire hem doktor gayet normal çıktı demişti nasıl düşük dediler anlamadım normal bence ama bu değerde de halsizlik baş dönmesi oluyor ben bayilcak gibi olmuştum hemen hastaneye sağlık ocağına gittim normal dediler 10 6 ya bu haftalarda normal yani senin boylebseyler yaşanan 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

8 haftalık hamileyken 10'a 6 tansiyon normal mi?
8 haftalık gebelikte 10'a 6 tansiyon değeri genellikle normal kabul edilir ve birçok anne adayında görülebilir. Gebeliğin ilk aylarında hormonal değişimler ve damarların genişlemesi nedeniyle tansiyonun hafif düşük seyretmesi beklenen bir durumdur, ancak baş dönmesi veya baygınlık hissi eşlik ediyorsa mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon düşüklüğü gebelik zehirlenmesi belirtisi mi?
Hayır, tansiyon düşüklüğü gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) belirtisi değildir; aksine gebelik zehirlenmesi genellikle tansiyonun yüksek seyretmesi ile karakterizedir. Preeklampsi riskinde tansiyonun 14'e 9 ve üzerinde olması beklenir, bu yüzden 10'a 6 gibi düşük değerler gebelik zehirlenmesi ile doğrudan ilişkili değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte nezle ve tansiyon düşüklüğü nasıl dengelenir?
Hamilelikte nezle kaynaklı halsizlik ve tansiyon düşüklüğünü dengelemek için gün içinde bol miktarda sıvı tüketmeli ve beslenmenize dikkat etmelisiniz. Tansiyonunuz düşük seyrediyorsa aniden ayağa kalkmaktan kaçınmalı, dinlenmeli ve doktorunuzun onayladığı güvenli bitki çayları veya beslenme düzeni ile sıvı alımını desteklemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk aylarında tansiyon düşmesi neden olur?
Gebeliğin ilk aylarında tansiyon düşmesi, vücuttaki kan hacminin artması ve progesteron hormonunun etkisiyle damarların genişlemesinden kaynaklanır. Vücut bu yeni duruma uyum sağlarken tansiyon değerleri normalin biraz altında seyredebilir, bu durum genellikle bebeğe zarar vermeyen fizyolojik bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hangi tansiyon değerleri tehlikelidir?
Hamilelikte büyük tansiyonun 140 mmHg ve küçük tansiyonun 90 mmHg üzerinde olması (14'e 9) yüksek tansiyon riski açısından tehlikelidir ve acil tıbbi değerlendirme gerektirir. Tansiyon düşüklüğünde ise genellikle 9'a 5'in altındaki değerlerde bayılma veya şiddetli halsizlik gibi şikayetler oluşursa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,508 soru

24,670,086 cevap

367,208 kullanıcı

...