36 haftalık gebelikte NST sonucumda sancı var, normal mi?

0 oy
240 göst.
5 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (2 puan) sordu

image

slm arkadaslar nst soncum nasi ben ara ara sancı hissediyorum 36 haftalik

2 Cevap

0 oy
5 Ocak 2024 (23 puan) cevapladı
Ara ara sancın çıkmış sanki canım ya doktorun bişey demedi mi
5 Ocak 2024 (2 puan) yorumladı
Cok yok dedi ama bilemedim
5 Ocak 2024 (23 puan) yorumladı
Benimde senin gibi 37+6 yım bende bana da düzensiz olduğu için ara ara sancı arttığı için bişey yok diyip gonderiiiyor
-Reklam-
0 oy
5 Ocak 2024 (234 puan) cevapladı

Düzensiz sancılar gayet normal . Bak benimki daha fazla ama duzensiz olduğu için her türlü eve yolluyorlar . Son ay çok sık olacak benim her gün sancım var ama düzenli değil. Kasık bel hep ağrıyor ama düzensiz 

image


💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık gebelikte NST kağıdındaki sancı çizgisi kaç olmalı?
36 haftalık gebelikte NST kağıdındaki sancı (kontraksiyon) değerleri genellikle 20 mmHg'nin altında seyreder. Düzenli aralıklarla 40-50 mmHg ve üzerine çıkan değerler, rahim kasılmalarının başladığını veya arttığını gösterir. Ancak tek başına bu değerler doğumun başladığı anlamına gelmez; sancının sıklığı, süresi ve şiddeti doktor tarafından klinik muayene ile birlikte değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkması doğumun başladığını mı gösterir?
NST sonucunda sancı çıkması, rahim kaslarının hareketli olduğunu gösterir ancak her zaman doğumun başladığı anlamına gelmez. Eğer sancılar düzenli aralıklarla geliyor, şiddeti artıyor ve dinlenmekle geçmiyorsa doğum eylemi başlamış olabilir. Yalancı doğum sancıları (Braxton Hicks) da NST'de görülebilir, bu nedenle sancıların süresi ve ağrının karakteri en önemli belirleyicidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte ara ara sancı hissetmek normal mi?
36. haftada ara ara hissedilen sancılar, vücudun doğuma hazırlık süreci olan Braxton Hicks kasılmaları olabilir. Bu kasılmalar genellikle düzensizdir, kısa sürer ve pozisyon değiştirmekle hafifler. Ancak sancılarınızın sıklığı artıyorsa, şiddetli bel ağrısı eşlik ediyorsa veya su gelmesi gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST kağıdında kalp atış hızı (Fetal nabız) kaç olmalıdır?
NST kağıdında bebeğin kalp atış hızı (Fetal nabız) dakikada 110 ile 160 atım arasında olmalıdır. Bebeğin hareketlerine bağlı olarak kalp hızında kısa süreli artışlar (akselerasyon) olması, bebeğin sağlıklı ve oksijensiz kalmadığının en önemli göstergesidir. Kalp hızının uzun süre 160'ın üzerinde veya 110'un altında seyretmesi ise detaylı inceleme gerektiren bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda düzensiz sancılar nasıl ayırt edilir?
NST sonucunda düzensiz sancılar ile gerçek doğum sancılarını ayırt etmek için kasılmaların sıklığına bakılır. Gerçek doğum sancıları giderek sıklaşan, süresi uzayan ve şiddeti artan kasılmalardır. Düzensiz sancılar ise gün içinde azalıp çoğalabilir, genellikle istirahat edildiğinde etkisini kaybeder veya kaybolur. NST kağıdındaki tepe noktalarının birbirine olan uzaklığı, sancının düzenli olup olmadığını anlamanızı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,397 soru

24,668,585 cevap

367,132 kullanıcı

...