7 haftalık gebeyim alt karnımda ve kalçamda sancı var, normal mi?

0 oy
184 göst.
7 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (33 puan) sordu
Alt karın bölgem ağrı var kalcamda ağrıyor sancı giriyor 

1 cevap

0 oy
7 Ocak 2024 (481 puan) cevapladı
Hamilelikte böyle durumlar normal
7 Ocak 2024 (33 puan) yorumladı
Hm ilaç falan kulanmiyorum hiç sorun olurmu
7 Ocak 2024 (481 puan) yorumladı
Ne ilaci vitamin veya folik asit mi
7 Ocak 2024 (33 puan) yorumladı
Yemek zorundayım acaba ☺️
7 Ocak 2024 (33 puan) yorumladı
Evet Yemek zorundayım acaba ☺️
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 haftalık gebelikte alt karın ve kasık ağrısı neden olur?
7 haftalık gebelikte alt karın ağrısı, genellikle rahmin büyümesine bağlı olarak bağların gerilmesinden kaynaklanır. Bu dönemde vücutta artan progesteron hormonu sindirim sistemini yavaşlatarak gaz ve şişkinliğe, bu da kasıklara vuran ağrılara neden olabilir. Ancak şiddetli, tek taraflı veya kanama ile eşlik eden ağrılar mutlaka uzman bir hekim tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kalça ağrısı ve sancı normal mi?
Gebelikte kalça ağrısı, vücudun doğuma hazırlık süreci olan relaksin hormonunun salgılanmasıyla eklemlerin ve bağların gevşemesi sonucu sıkça görülür. Özellikle 7. haftadan itibaren rahim büyüdükçe ağırlık merkezi değişir ve bu durum kalça bölgesinde baskı ve sancı hissi yaratabilir. Ağrı günlük aktiviteleri engelleyecek düzeyde değilse genellikle fizyolojik bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
7 haftalık hamileyim alt karnıma sancı giriyor ne yapmalıyım?
Alt karın bölgenize sancı girdiğinde öncelikle dinlenmeye çekilmeli ve vücudunuzu zorlayacak hareketlerden kaçınmalısınız. Ilık bir duş almak veya sol tarafa uzanmak kasların gevşemesine yardımcı olabilir. Eğer ağrınız çok şiddetliyse, dinlenmekle geçmiyorsa, ateş, kanama veya vajinal akıntı gibi belirtiler ekleniyorsa vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte erken dönemde karın ağrısı ne zaman doktora danışılmalı?
Hamileliğin ilk aylarında karın ağrısı hafif ve geçici ise normal kabul edilebilir; ancak ağrı tek taraflı, keskin, kramp tarzında veya şiddetliyse mutlaka doktora danışılmalıdır. Özellikle vajinal kanama, bayılma hissi, şiddetli baş dönmesi veya ateşin eşlik ettiği ağrılar, dış gebelik veya düşük riski gibi acil durumların habercisi olabileceği için ciddiye alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
7 haftalık gebelikte rahim büyümesi sancı yapar mı?
7 haftalık gebelikte rahim hızla büyümeye başladığı için çevresindeki bağlar gerilir ve bu durum alt karın bölgesinde hafif batma, çekilme veya sancı hissi yaratabilir. Bu ağrılar genellikle kısa sürelidir ve pozisyon değiştirildiğinde hafifler. Rahim büyümesine bağlı ağrılar hamileliğin ilk trimesterinde beklenen bir durumdur, ancak ağrının karakteri değişirse mutlaka kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,755 soru

24,673,400 cevap

367,400 kullanıcı

...