37+3 haftada sezaryen ile doğum yaptım, neye dikkat etmeliyim?

0 oy
834 göst.
11 Ocak 2024 Doğum kategorisinde (359 puan) sordu
,37+3 de doğum yaptım var mı sorusu olanlar 
Gebelik haftası Bitti
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

3 Cevap

0 oy
11 Ocak 2024 (1,045 puan) cevapladı
Allah analı babalı büyütsün inşallah canım çok çok geçmiş olsun 
-Reklam-
0 oy
11 Ocak 2024 (1 puan) cevapladı
Çok geçmiş olsun Allah analı babalı büyütsün benim 8+6gunluk olduk ben kadın hastalığından ameliyat olduğum için Dr normal doğum yasak dedi sezeryan günü vereceğim 30haftyi geçtikten sonra dedi bende çok korkuyorum nasıl oluyor acı hissediyormusun 
11 Ocak 2024 (359 puan) yorumladı
İlk gebelikti benimde korku illaki vardı ama o gün çok sakin olmaya çalıştım ve gerçekten beklediğim gibi korkunç bişey değilmiş tabi kişiden kişiye değişir. Ameliyat sırasında acı tabiki yok belden iğne yapıldı. Sonrasında sızlama ağrı oluyor ama dayanılmaz asla değil. Ağrı kesiciler yapılıyor zaten. İlk ayağa kalkma da yere bakmadan karşıya bakın yürüyün bı sıkıntı olmuyor Allah'ın izniyle
0 oy
11 Ocak 2024 (17 puan) cevapladı
Gözünüz aydın ALLAH anali babali büyütsün ciğer geliştirici iğne yaptilarmi bide genelmi spinal mi oldunuz
11 Ocak 2024 (359 puan) yorumladı
Evet iki iğne yapıldı öncesinde. Spinal oldum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37+3 haftalık sezaryen doğum erken doğum sayılır mı?
Tıbbi literatürde 37. haftadan sonra gerçekleşen doğumlar term yani zamanında doğum olarak kabul edilir. 37+3 haftalık bir sezaryen operasyonu, bebeğin akciğer gelişimi tamamlandığı ve doğum süreci sağlıklı bir şekilde gerçekleştiği için erken doğum kategorisinde değerlendirilmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37+3 haftada sezaryen doğum sonrası iyileşme süreci nasıldır?
37+3 haftada yapılan sezaryen sonrası iyileşme süreci, genellikle operasyondan sonraki ilk 24 saat içinde ayağa kalkıp yürümekle başlar. Dikiş yerlerinin temiz ve kuru tutulması, ilk 6 hafta ağır kaldırmaktan kaçınılması ve doktorun önerdiği ağrı kesicilerin düzenli kullanımı iyileşme hızını doğrudan artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftadan sonra sezaryen doğum neden tercih edilir?
37 haftadan sonra sezaryen doğum, bebeğin gelişimini tamamladığı ve anne karnındaki ortamın artık risk teşkil edebileceği durumlarda tercih edilir. Özellikle plasenta yaşlanması, bebeğin suyunun azalması veya annenin tansiyon gibi sağlık sorunları varsa 37+3 gibi haftalarda planlı sezaryen kararı alınabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğumdan sonra süt ne zaman gelir?
Sezaryen doğumdan sonra anne sütü genellikle ilk 24 ile 72 saat arasında aktif olarak gelmeye başlar. Doğumdan hemen sonra bebeği sık sık emzirmek veya sağım yapmak, vücuttaki prolaktin hormonunu uyararak sütün daha hızlı ve verimli bir şekilde inmesini destekler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37+3 sezaryen sonrası dikiş bakımı nasıl yapılmalıdır?
Sezaryen dikiş bakımı için en önemli kural operasyon bölgesinin kuru ve temiz tutulmasıdır. İlk birkaç gün pansumanın ıslanmaması gerekir; sonrasında ise ılık su ve yumuşak sabunla bölgeyi nazikçe temizleyip mutlaka kurulamak enfeksiyon riskini minimize eder ve yara iyileşmesini hızlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 1,135 göst.
28 Nisan Doğum kategorisinde Merve N. (179 puan) sordu
0 oy
6 cevap 1,269 göst.
0 oy
3 cevap 914 göst.
23 Mart 2024 Doğum kategorisinde 3Fadik (4 puan) sordu
+2 oy
12 cevap 1,665 göst.
31 Aralık 2023 Doğum kategorisinde 06Elif (114 puan) sordu

1,512,234 soru

24,666,669 cevap

367,031 kullanıcı

...