Hamilelikte gazlı içecek içmemem mi gerekiyor?

0 oy
389 göst.
13 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (207 puan) sordu
Bebek gaz sorunu yaşar diye mi? Başka etkisi var mı acaba? 

2 Cevap

0 oy
13 Ocak 2024 (53 puan) cevapladı
İçinde katkı maddeleri olabiliyor, çok şeker içeriyor . Gaz sorunu anne için olabilir özellikle 
13 Ocak 2024 (53 puan) yorumladı
Genel olarak sağlıklı olmadığı için içilmemeli diye biliyorum
13 Ocak 2024 (207 puan) yorumladı
Anladım canım. Aşırı derecede gazlı içecek içesim geliyor da.
13 Ocak 2024 (108 puan) yorumladı
Sade soda iç canım hem faydalı hem o ihtiyacını karşılar
13 Ocak 2024 (53 puan) yorumladı
Ben normalde hiç tüketmezdim iki kere kola içtim canım çektiği için. aşırıya kaçmadan bir iki kere içebilirsin canın çok isterse bence :)
-Reklam-
0 oy
13 Ocak 2024 (528 puan) cevapladı

Arada sırada bir bardak içiyorum ben çok canım istiyor dayanamıyorum:D

13 Ocak 2024 (207 puan) yorumladı
Valla benimde :D

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte gazlı içecek tüketmek bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte gazlı içeceklerin doğrudan bebeğe fiziksel bir zarar vermesi beklenmez, ancak yüksek şeker ve kafein içerikleri nedeniyle tüketimi sınırlandırılmalıdır. Gazlı içecekler anne adayında şişkinlik, mide yanması ve sindirim sorunlarını artırarak hamilelik konforunu olumsuz etkileyebilir. Özellikle kafein içeren kolalı içecekler, günlük önerilen kafein sınırının aşılmasına neden olabileceği için dikkatli tüketilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte gazlı içecek içmek bebeğin gazlı doğmasına neden olur mu?
Annenin tükettiği gazlı içeceklerin doğrudan bebeğin bağırsak gazı üzerinde bir etkisi yoktur çünkü içeceklerdeki gaz anne vücudunda sindirilir ve bebeğe geçmez. Bebeğin gaz sorunu yaşaması genellikle doğum sonrası bağırsak florasının gelişimi ve sindirim sistemiyle ilgilidir. Dolayısıyla annenin içtiği asitli içecekler bebeğin gazlı doğmasına doğrudan bir sebep teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte gazlı içeceklerin anne sağlığına etkileri nelerdir?
Gazlı içecekler hamilelik sürecinde kalsiyum emilimini azaltarak kemik sağlığını olumsuz etkileyebilir ve içerdiği yüksek şeker nedeniyle gereksiz kilo alımı ile gestasyonel diyabet riskini artırabilir. Ayrıca bu içeceklerin yüksek asit oranı, hamilelikte zaten hassaslaşan mide kapakçığını zorlayarak mide yanması ve reflü şikayetlerini ciddi oranda tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte asitli içecek tüketimi nasıl sınırlandırılmalıdır?
Hamilelikte asitli ve gazlı içeceklerin mümkün olduğunca az tüketilmesi, sıvı ihtiyacının su, taze sıkılmış meyve suları veya ayran gibi sağlıklı kaynaklardan karşılanması önerilir. Eğer mutlaka tüketilecekse, kafeinsiz olanlar tercih edilmeli ve günlük toplam kafein alımının 200 miligramı aşmadığından emin olunmalıdır. Haftada bir veya iki kez küçük porsiyonlar tüketmek genellikle büyük bir risk oluşturmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şişkinlik ve gaz sorunuyla nasıl başa çıkılır?
Hamilelikte artan progesteron hormonu sindirimi yavaşlattığı için oluşan gaz sorununu azaltmak adına öğünleri küçültüp sık yemek, yavaş yemek yemek ve gaz yapıcı besinlerden uzak durmak etkili yöntemlerdir. Gazlı içecekler yerine rezene çayı veya zencefil çayı gibi doğal ve sindirimi rahatlatan seçeneklere yönelmek, mide ve bağırsak konforunu artırarak şişkinliği minimize etmeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 292 göst.
28 Eylül 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 21Bahar (472 puan) sordu
0 oy
7 cevap 608 göst.
0 oy
16 cevap 1,217 göst.

1,512,149 soru

24,665,533 cevap

366,953 kullanıcı

...