36 haftalık hamileyim, çok kötü grip oldum ne yapmalıyım?

0 oy
188 göst.
13 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (8 puan) sordu
Kızlar çok kötü grip olmuşum napa bilirim 36 haftalığım ne yapmam gerek baş burun hapşuruk her yerim agrıyo.
Gebelik haftası 36
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık hamileyken şiddetli grip olursam ne yapmalıyım?
36 haftalık hamileyken şiddetli grip belirtileri gösteriyorsanız, ilk yapmanız gereken vakit kaybetmeden sizi takip eden kadın doğum uzmanınızla iletişime geçmektir. Gebeliğin son haftalarında yüksek ateş veya şiddetli halsizlik bebeğin sağlığı açısından yakından izlenmelidir. Doktorunuza danışmadan hiçbir bitkisel çay, takviye veya reçetesiz ilaç kullanmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 36. haftasında grip belirtileri bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte geçirilen grip genellikle bebeğe doğrudan zarar vermez ancak yüksek ateş vücudun dengesini bozabileceği için mutlaka kontrol altına alınmalıdır. 36. haftada vücudunuz doğuma hazırlandığı için bağışıklık sisteminiz daha hassas olabilir. Doktorunuzun önerdiği dinlenme düzeni ve sıvı alımı, iyileşme sürecini hızlandırarak bebeğinizin stres altına girmesini engeller.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte grip ağrılarına ne iyi gelir ve nasıl rahatlarım?
Hamilelikte grip ağrılarını hafifletmek için bol ılık su tüketmeli, odanızı sık sık havalandırmalı ve başınızı yüksekte tutarak dinlenmelisiniz. Tuzlu su ile gargara yapmak boğaz ağrısına, ılık duş almak ise vücut ağrılarına iyi gelebilir. Ancak bu yöntemleri uygulamadan önce mutlaka doktorunuza danışın, çünkü gebelikte bazı doğal yöntemler bile her bünyeye uygun olmayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Grip olan hamileler hangi durumlarda acile gitmelidir?
Nefes darlığı, göğüs ağrısı, sürekli kusma, bebeğin hareketlerinde azalma veya 38 dereceyi aşan düşmeyen ateş gibi durumlarda vakit kaybetmeden acil servise başvurmalısınız. 36. hafta gebelik dönemi olduğu için, grip belirtileriyle birlikte su gelişi veya düzenli kasılma gibi doğum belirtilerinin olup olmadığını da takip etmeniz hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık hamileyim, grip için hangi ilaçları kullanabilirim?
Hamileliğin 36. haftasında hiçbir ilacı doktor onayı olmadan kullanmamalısınız. Gebelik döneminde kullanılan ilaçların bir kısmı plasenta yoluyla bebeğe geçebilir, bu nedenle sadece kadın doğum uzmanınızın güvenli bulduğu parasetamol içerikli ağrı kesiciler veya doktorunuzun uygun gördüğü tedavi yöntemleri uygulanmalıdır. Kendi kendinize ilaç almaktan kesinlikle kaçının.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 117 göst.
0 oy
2 cevap 439 göst.
7 Ağustos 2023 Doğum kategorisinde Mihriban4607 (44 puan) sordu
0 oy
7 cevap 702 göst.
0 oy
7 cevap 507 göst.
27 Mart 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Saraaah (7 puan) sordu

1,512,440 soru

24,669,183 cevap

367,162 kullanıcı

...