38 haftalık hamileyim, adet sancısı gibi ağrım var normal mi?

0 oy
99 göst.
14 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (48 puan) sordu
38+1 haftalık hamileyim ama şu 2 gündür sanki adet olacakmisim gibi ağrım oluyor özellikle de bugün biraz daha fazlaydı ama çok sürmeden geçti sizce normal mi ama çokta şiddetli değildi ağrı ve kanamam olacakmış gibi de orasinin dolduğunu hissetmeye başladım ama birşey yok acaba Nisan gelmeden yada suyum gelmeden de doğum olabiliyor mu hepsine cevabınız vardır umarım ağrı neyden dolayı ve doğum olur mu diye merak ediyorum 
Gebelik haftası 38+1

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık gebelikte adet sancısı gibi ağrılar doğum habercisi mi?
38 haftalık gebelikte hissedilen adet sancısı benzeri ağrılar, vücudun doğuma hazırlandığının ve rahim ağzının yumuşamaya başladığının yaygın bir belirtisidir. Bu ağrılar genellikle düzensiz aralıklarla gelir ve şiddeti değişkenlik gösterebilir; ancak ağrılar düzenli hale gelirse, sıklaşırsa veya süresi uzarsa doğum eyleminin başladığına işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nişan gelmeden veya su gelmeden doğum sancısı başlar mı?
Evet, nişan gelmeden veya su kesesi patlamadan da doğum sancıları başlayabilir. Her kadının doğum süreci farklı ilerler; bazı kadınlarda doğum sancıları başlarken su gelmesi veya nişan gelmesi gibi belirtiler henüz görülmeyebilir. Su gelmesi veya nişan gelmesi doğumun her aşamasında gerçekleşebileceği için bu belirtilerin yokluğu doğumun başlamadığı anlamına gelmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında vajinada dolgunluk hissi neden olur?
Gebeliğin 38. haftasında vajinada hissedilen dolgunluk veya baskı hissi, bebeğin başının doğum kanalına doğru yerleşmeye başlamasından kaynaklanır. Bebeğin aşağı inmesiyle birlikte pelvik taban kaslarına ve rahim ağzına yapılan baskı artar, bu durum da annede sanki bir şeyler olacakmış veya kanama başlayacakmış gibi bir his oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını anlamak için hangi belirtilere dikkat edilmeli?
Doğumun başladığını anlamak için düzenli aralıklarla gelen ve giderek şiddetlenen rahim kasılmalarını, suyun gelmesini, nişan gelmesini veya şiddetli bel ve sırt ağrısını takip etmelisiniz. Kasılmalarınız 5-10 dakikada bir gelmeye başladıysa, zamanla araları kısalıyorsa ve dinlenmekle geçmiyorsa doğum eylemi başlamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık hamilelikte hafif sırt ve rahim ağrısı ne zaman doktora bildirilmeli?
Hafif sırt ve rahim ağrıları gebeliğin sonunda normal kabul edilse de; ağrılar çok şiddetliyse, kanama veya lekelenme fark edilirse, bebek hareketlerinde azalma hissedilirse veya suyunuzun geldiğinden şüphelenirseniz vakit kaybetmeden doktorunuzu bilgilendirmelisiniz. Özellikle düzenli ritmik ağrılar, doğumun yaklaştığına dair en önemli klinik bulgudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,507 soru

24,670,064 cevap

367,208 kullanıcı

...