26. haftada sık idrara çıkmak normal mi?

0 oy
175 göst.
15 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (25 puan) sordu
Kızlar 26. haftada idrara sık giden var mı? Bu kadar çok sıkışmak için daha erken değil mi?

2 Cevap

0 oy
15 Ocak 2024 (518 puan) cevapladı
Ben varım. Şu an 31.hafta. İlk haftalar çok sık gidiyordum sonra normale dönmüştü. 24.haftadan sonra gene sık gitmeye başladım. Çok az olsa bile çok sıkışık hissediyorum. Belki progestan kullandığım içindir. Bebeğin pozisyonu, ağırlığı, kasların gevşemesi filan her şey etkiliyor. 
-Reklam-
0 oy
15 Ocak 2024 (611 puan) cevapladı
Normal bende öyleyim 28. Haftadayim. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

26. haftada sık idrara çıkmak normal mi?
Evet, 26. haftada sık idrara çıkmak gebelikte oldukça normal ve sık karşılaşılan bir durumdur. Bu dönemde büyüyen uterusun mesane üzerindeki baskısı artar ve böbreklerden süzülen kan miktarı yükselerek daha fazla idrar üretilmesine neden olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sık idrara çıkma ne zaman başlar ve ne zaman biter?
Sık idrara çıkma genellikle gebeliğin ilk trimesterinde başlar, ikinci trimesterde bir miktar azalabilir ancak 26. haftadan itibaren bebek büyüdükçe tekrar şiddetlenir. Doğum gerçekleşene kadar bu durum devam eder çünkü bebeğin başı mesaneye baskı yapmaya devam eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
26. haftada idrar yolu enfeksiyonu nasıl anlaşılır?
İdrar yaparken yanma, karın ağrısı, idrarda kan veya bulanıklık gibi belirtiler varsa idrar yolu enfeksiyonu yaşanıyor olabilir. Sadece sık idrara çıkma değil, bu belirtilerin eşlik etmesi durumunda mutlaka bir idrar tahlili yaptırarak enfeksiyon olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde sık idrara çıkma nasıl yönetilir?
Sık idrara çıkmayı yönetmek için gün içindeki sıvı alımını aksatmamalı ancak akşam saatlerinde tüketilen su miktarını bir miktar azaltabilirsiniz. İdrarınızı yaparken öne doğru hafifçe eğilmek mesanenin daha tam boşalmasına yardımcı olarak daha uzun süre rahat etmenizi sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
26. haftada çok sıkışmak bebeğe zarar verir mi?
Sık idrara çıkma veya idrarı tutamama hissi bebeğe herhangi bir zarar vermez, bu tamamen fiziksel bir baskı sonucudur. Ancak idrarı uzun süre tutmak enfeksiyon riskini artırabileceği için tuvalet ihtiyacı hissedildiğinde bekletmeden gidermek en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 194 göst.
24 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Aysun.1986 (398 puan) sordu
0 oy
5 cevap 508 göst.

1,512,230 soru

24,666,621 cevap

367,022 kullanıcı

...