19+4 haftalık gebeyim, bu akıntı normal mi?

0 oy
528 göst.
16 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (222 puan) sordu

19+4 gebeyim. 2 gündür böyle akıntım oluyor bu haftalarda normal mı korkuyorum sanki nişan gibi 

image

8 Cevap

0 oy
16 Ocak 2024 (103 puan) cevapladı
Normal canım korkma benim de oluyordu doktorum normal dedi 
16 Ocak 2024 (222 puan) yorumladı
Sağol cnm inşallah ya. İnan iki ayağım pabuça girdi gibi hem misiafr gelecek hem gidemiyorum hastaneye. Uzanmak istiyorum misafirler . Elim ayağım titriyor korkuyorum erkn doğum riski mi Nişan mı geliyor diye
-Reklam-
0 oy
16 Ocak 2024 (1,307 puan) cevapladı
Bende de oluyor canım kokusuzsa normal 
16 Ocak 2024 (222 puan) yorumladı
Koku yok bı kaç önce normal Beyaz akıntım oluyor du dün biraz böyle akıntım oldu bide bugün.
16 Ocak 2024 (1,307 puan) yorumladı
Normal o zaman canım benim 2 gebeliğimde de oldu :)
0 oy
16 Ocak 2024 (36 puan) cevapladı
Bende de oluyo canım bende başta çok tedirgin olmuştum ama kokusuz ise kaşıntı yanma yoksa sıkıntı yok kalbini rahat tut
0 oy
16 Ocak 2024 (443 puan) cevapladı
Benim en baştan beri var bu akıntı aynı her gittiğimde gelir peçeteye 14+5 oldum iki üç haftadır daha da arttı normal diyor doktorlar
0 oy
16 Ocak 2024 (58 puan) cevapladı
Nişan dediğin şey kanlı ve koyu kahverengi şeklinde geliyor canım Bu normal bir akıntı Sadece korkma
0 oy
16 Ocak 2024 (41 puan) cevapladı
Canım yeşil akıntı başlı başına enfeksiyon belirtisidir bende 2 kere geçirdim idrarda herhangi bir enfeksiyon çıkmadı ama vajinal ultrasonla baktı doktor enfeksiyonun var dedi fitil kullandım bu akıntı geçti 
0 oy
16 Ocak 2024 (41 puan) cevapladı
Akıntı gebelik boyunca normaldir ama beyaz bir akıntı bende de yanma kaşıntı koku hiç biri olmadı ama bu şekilde akıntılarım geliyodu günde bi kaç defa genede tehlikeye atmak istemedim yeşil akıntı sonra sarıya döndü çünkü idrarda enfeksiyon çıkmasa bile doktorum yeşil akıntı başlı başına enfeksiyon belirtisidir zaten dedi vajinalde hemen çıktı enfeksiyon 
0 oy
16 Ocak 2024 (703 puan) cevapladı
Normal cnm benim 13cu haftadan beri oluyor şuan 17deyim sürekli çamaşırı beyaz ve akıntımda bu şekilde. Doktora sormuştum koku varmi dedi yok dedim normal ozmn demisti

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

19 haftalık gebelikte akıntı artışı normal mi?
Gebeliğin 19. haftasında östrojen hormonunun artışına bağlı olarak vajinal akıntıda yoğunluk artışı görülmesi genellikle normal kabul edilir. Ancak bu akıntının renginin, kokusunun ve kıvamının değişmesi; kaşıntı, yanma veya ağrı gibi şikayetlerin eşlik etmesi durumunda mutlaka bir hekim değerlendirmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte nişan gelmesi nasıl anlaşılır?
Nişan gelmesi, rahim ağzını tıkayan sümüksü yapının (mukus tıkacı) dışarı atılmasıdır ve genellikle yoğun, jel kıvamında, bazen kanlı veya pembe renkli bir akıntı şeklinde görülür. 19. haftada bu tür bir akıntı fark ederseniz, erken doğum riski veya rahim ağzı yetmezliği ihtimaline karşı vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte akıntının rengi ne zaman tehlikelidir?
Gebelik döneminde akıntının beyaz veya şeffaf olması normaldir; ancak akıntının sarı, yeşil, gri veya parlak kırmızı renkte olması bir enfeksiyonun ya da gebelik komplikasyonunun habercisi olabilir. Özellikle kötü kokulu ve peynir kesiği gibi görünen akıntılar, tedavi gerektiren vajinal enfeksiyonlara işaret eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
19 haftalık gebelikte akıntı ile birlikte hangi belirtiler ciddiye alınmalı?
Akıntıya ek olarak kasık bölgesinde baskı hissi, düzenli kasılmalar, bel ağrısı, ateş veya vajinal bölgede şiddetli kaşıntı olması durumunda durum acildir. Bu belirtiler erken doğum sancısı veya enfeksiyon belirtisi olabileceği için zaman kaybetmeden uzman bir hekime danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde akıntı değişikliği için ne zaman doktora gidilmeli?
Hamilelik sürecinde her türlü alışılagelmişin dışındaki akıntı değişikliği, özellikle 20. haftadan önce yaşanıyorsa mutlaka hekim kontrolü gerektirir. Akıntının miktarındaki ani artış, renk değişimi veya beraberinde gelen karın ağrısı gibi durumlar, bebeğin ve annenin sağlığı açısından detaylı bir muayene ile incelenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,236 soru

24,666,686 cevap

367,035 kullanıcı

...