26 haftalık hamileyim, şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım?

0 oy
505 göst.
12 Şubat 2024 Hamilelikte Testler kategorisinde (57 puan) sordu
Şeker yuklemesini yaptırdınız mı 

 26+6 ben yaptırmadım sızce yaptırmam gereklı mi? 
Gebelik haftası 26+6

8 Cevap

0 oy
12 Şubat 2024 (730 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap

Ben sekerden bebegimi kaybettim gebelik sekeriniz varsa bunu baska turlu anlayamazsiniz artik uzun uzun yazacak gucumde yok daha once yazdigim yazilarda var.

Doktorunuz oneriyorsa zaten supheli bir durum vardir
13 Şubat 2024 (57 puan) yorumladı
Başınız sağolsun çok üzüldüm ben riskli gebelık grubundayım hemoglobin testı yaptırdım sağlık ocagında sekerım iyi çıktı o yüzden gerek duymadım yaptırmaya
-Reklam-
0 oy
12 Şubat 2024 (852 puan) cevapladı
Üç gebeliğim de yaptırmadım bundada yaptirmiycam gerek duymuyorum size kalmış tabiki
13 Şubat 2024 (57 puan) yorumladı
Anladım teşekkürler :)
0 oy
12 Şubat 2024 (518 puan) cevapladı
Doktorum yaptırmalısın dedi, bebeğin sağlığına etki edebilecek bir durumu önceden tespit edip önlem alabilmek için gerekliymiş. Bu nedenle yaptırdım. Normal çıktı sonuç. 
13 Şubat 2024 (57 puan) yorumladı
Şuan bana bunları anlatıcak dogru düzgün bı doktorum olmadıgı için bılgı falan verkıyo rısklı gebelık grubundayım doktorum yerıne asıstanı sureklı karsıma çıkıyo o yüzden yaptırmayı dusunmedım
13 Şubat 2024 (518 puan) yorumladı
Hangi hastane? Özel değilse yoğunluktan ilgilenemeyebilir. Ben özele gittiğim halde bazen öyle yoğun oluyor ya da aldığım cevap yeterli gelmiyor, o zaman aile hekimime gidiyorum. Her şeyi detaylı bir şekilde anlatıyor, emin olmadığı bir şey olursa doktoruna danış diyor. Ben de riskli gebeyim: plasenta previa totalis. Şeker yüklemesiyle ilgili hep olumsuz şeyler duydum, yaptırmayın diyenler çoktu. Bu yüzden doktoruma endişelerimi söyledim. O da şeker hastalığı riski olup da önlem alınmazsa bebeğin erken doğabileceği, şeker hastası olabileceği gibi riskleri anlattı ve yaptırmalısın dedi. Çok şükür bir sorun çıkmadı. Mesela ikili test konusunda seçimi bana bıraktı ama bunu yaptır dediği için yaptırdım.
0 oy
12 Şubat 2024 (79 puan) cevapladı
Bende yaptırdım çok şükür bişey çıkmadı 
13 Şubat 2024 (57 puan) yorumladı
Çok şükür çok sevındım sızın adınıza ☺
0 oy
12 Şubat 2024 (543 puan) cevapladı
3. Ye hamileyim bence gerekli yani bana göre bana doktorum gereksiz testleri yaptırmıyor mesela 3 lu test yaptırma dedi ama şeker yüklemesini yaptırıyor yinede senin düşüncen senin kararin 
12 Şubat 2024 (730 puan) yorumladı
Yanlis yere yazdim pardon ::))))
12 Şubat 2024 (543 puan) yorumladı
Öncelikle başınız sağolsun benimde pek bı bilgim yok açıkçası bildiğim kadarıyla yazdim
12 Şubat 2024 (639 puan) yorumladı
İnsallh cnm benimde ilk gebelik pek bilgim yok doktoruma guvenerkden harket eidyom hep
12 Şubat 2024 (730 puan) yorumladı
Tesekkur ederim Allah razi olsun. Doktor zaten supheleniyorsa soyluyor en guzeli dediginiz gibi doktora guvenmek
12 Şubat 2024 (639 puan) yorumladı
Ayne vallh yoksa herkes birşey söylüyor kafam iyce karışıyor
0 oy
12 Şubat 2024 (5,462 puan) cevapladı
İlk gebeligimde yaptırdım oda böyle gelişimi günü gununeydi çıkmadı 

Bunda yaptırmadım buda oyle suyu iyi iri bebek değil açlık tokluk şekerim sınırın da altında düşük çıkıyordu zaten yaptırmadım 
0 oy
12 Şubat 2024 (19 puan) cevapladı
İlk gebeligimde yaptırdım normal dediler açlık şekerim sınırdaydı şimdi ikinciye hamileyim doktorum yapmadı evde kendin ölç dedi sınırda çıktı yine ama hamilelikte olan bişi benim diyetisyenle görüştüm diyete girdim biraz tatlı abur cuburdan kaçmak için sınrıın altına indi doguma kdar dikkat edicem biraz sezeryan olucam tansiyonu şeker şekerde tansiyonu şok etkiliyor diye önlem amaçlı 
0 oy
12 Şubat 2024 (664 puan) cevapladı
Kilomdan kaynaklı şekere yatkınlığım var o yüzden doktorum yaptırdı sınırda çıktım doktorum perinatolojiye sevk etti  31. Haftamdayım 28. Haftamda yaptırmıştım şeker yüklemesini şimdi haftaya cuma günü randevu aldım 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

26 haftalık hamileyim şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım?
Gebelik diyabetinin erken teşhisi ve bebeğin sağlığı için şeker yükleme testi 24-28. haftalar arasında doktorlar tarafından rutin olarak önerilmektedir. Eğer test yaptırmazsanız, fark edilmeyen bir gebelik diyabeti hem sizin hem de bebeğinizin sağlığını olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle uzmanlar, risk faktörlerinden bağımsız olarak tüm anne adaylarının bu testi yaptırmasını tavsiye eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi bebek için zararlı mı?
Şeker yükleme testi bebek için zararlı değildir; aksine, olası bir diyabet durumunun tespit edilip kontrol altına alınmasını sağlayarak bebeği korur. Test sırasında içilen glikoz miktarı, günlük hayatta tüketilen bir dilim pasta veya bir bardak meyve suyundaki şeker miktarıyla neredeyse eşdeğerdir. Bu miktar bebeğin gelişimine veya sağlığına zarar verecek bir seviyede değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri testi nasıl yapılır ve ne kadar sürer?
Şeker yükleme testi genellikle aç karnına veya doktorun tercihine göre tok karnına, 50 gram veya 75 gram glikoz solüsyonunun içilmesiyle başlar. İçilen şekerli sudan sonra kan şekeriniz 1. ve 2. saatlerde ölçülerek vücudunuzun şekeri nasıl tolere ettiği incelenir. Tüm süreç genellikle 1 ile 2 saat arasında tamamlanır ve testin ardından normal beslenmenize hemen geri dönebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi yaptırmazsam ne olur?
Şeker yüklemesi yaptırmadığınız takdirde gizli seyreden gebelik diyabetini tespit etmek imkansız hale gelebilir. Gebelik diyabeti kontrol altına alınmadığında bebeğin aşırı kilo almasına, doğumun zorlaşmasına veya doğum sonrası bebekte kan şekeri düşüklüğü gibi komplikasyonlara yol açabilir. Erken teşhis, basit bir diyet veya tedavi ile bu riskleri tamamen ortadan kaldırmanızı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi sonucu kaç çıkmalı?
50 gramlık tarama testinde 1. saat sonunda kan şekeri değerinin 140 mg/dl altında olması normal kabul edilir. Eğer değer bu sınırın üzerindeyse doktorunuz daha detaylı bir tanı testi olan 100 gramlık şeker yükleme testini isteyebilir. Her laboratuvarın referans aralıkları küçük farklılıklar gösterebileceği için çıkan sonuçları mutlaka kendi doktorunuzla değerlendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,296 soru

24,667,272 cevap

367,059 kullanıcı

...