Adetim 17 gün geçti ama az kanamam var, hamile miyim?

0 oy
460 göst.
13 Şubat 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (229 puan) sordu
Kızlar içinizde hamileyken ilk aylarda adet gibi kanama sancı yaşiyan oldumu benim adetim 17 gün geçti dünden ber adet olmuşum ama diğer adetlerime göre kanamam az aranızda böyle olup hamile olduğunu öğrenen varmi
Gebelik haftası Kararsizim

2 Cevap

+1 oy
13 Şubat 2024 (3,154 puan) cevapladı
Kanama dediğiniz kırmızı gibi değil pembe akıntı şeklinde az olmalıdır eğer kırmızı ve uzun sürüyorsa gebelik olamaz 
-Reklam-
0 oy
13 Şubat 2024 (194 puan) cevapladı
Büyük ihtimalle yerleşme kanamasıdır az oluyor ama baya sancılı oluyo eğer şüpheniz varsa bi kan testi yaptırın derim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken adet kanaması gibi lekelenme neden olur?
Hamileliğin ilk aylarında görülen adet benzeri kanamalar genellikle yerleşme kanaması (implantasyon) olarak adlandırılır. Embriyonun rahme tutunması sırasında oluşan bu kanama, normal adet kanamasından daha kısa sürer ve genellikle lekelenme şeklinde, açık pembe veya kahverengi tonlarında gerçekleşir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Üstüne görme nedir ve ne kadar sürer?
Üstüne görme, gebeliğin başında adet dönemi gelmesi beklenen tarihlerde gerçekleşen hafif kanamalardır. Genellikle 1-2 gün sürer ve normal adet kanamasından çok daha az miktarda olur. Ancak her kanama normal değildir; bu durum bazen düşük riski veya dış gebelik gibi ciddi durumların habercisi olabileceği için mutlaka takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adetim 17 gün geçti ve kanamam var, hamile miyim?
Adet gecikmesi yaşayıp ardından kanama görmeniz hamilelik belirtisi olabileceği gibi hormonal dengesizliklerden de kaynaklanabilir. En güvenilir sonuç için kanamanızın rengini, miktarını ve süresini takip etmeli; evde idrar testi yapmalı veya bir sağlık kuruluşunda Beta-HCG kan testi yaptırarak kesin sonucu öğrenmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yerleşme kanaması ile adet kanaması nasıl ayırt edilir?
Yerleşme kanaması genellikle birkaç damla şeklinde, kısa süreli ve ağrısız veya hafif sancılıdır; adet kanaması ise giderek artan, daha koyu kırmızı renkte ve 3-7 gün süren bir süreçtir. Yerleşme kanamasında kan akışı ped dolacak kadar yoğun olmaz ve genellikle pıhtı içermez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kanama yaşarsam ne zaman doktora gitmeliyim?
Hamilelik şüphesi olan dönemde yaşanan her türlü kanama durumu ciddiye alınmalı ve mutlaka bir uzmanla görüşülmelidir. Özellikle kanama miktarı artıyorsa, şiddetli karın veya kasık ağrısı eşlik ediyorsa, baş dönmesi veya baygınlık hissi yaşıyorsanız vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 480 göst.
0 oy
2 cevap 581 göst.
0 oy
5 cevap 1,462 göst.
0 oy
2 cevap 531 göst.
10 Aralık 2018 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Shyla.35 (17 puan) sordu

1,512,253 soru

24,666,839 cevap

367,043 kullanıcı

...