2'li tarama testine aç karnına mı gitmem gerekiyor?

0 oy
163 göst.
17 Şubat 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (238 puan) sordu
Kızlar merhaba pazartesi günü için devlet hastanesinden randevu aldım 2 li tarama testi yaptırmak ama erken saatleri yoktu mecbur öğlen saatlerinde aldım bu test aç karnına mi yapılıyordu yada fark ediyor mu aç tok bilgi verirseniz sevinirim 
Gebelik haftası 12+5

2 Cevap

0 oy
17 Şubat 2024 (961 puan) cevapladı
Önemi yok aç veya tok olmanızın kan veriyorsunuz 
-Reklam-
0 oy
17 Şubat 2024 (12 puan) cevapladı
Fark etmiyor canım bana yemek yiyebilirsin demişlerdi bende kahvaltı yapıp gitmiştim önemi yok yani tabi yemek yersen çocuk daha karekterli olduğundan daha detaylı görülüyor 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

2'li tarama testi için aç karnına mı gitmem gerekiyor?
İkili tarama testi için aç karnına olmanız gerekmemektedir, test öncesinde hafif bir şeyler yiyip içmenizde herhangi bir sakınca yoktur. Bu test kan örneği ve ultrason ölçümüne dayandığı için açlık veya tokluk durumu sonuçları doğrudan etkilemez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi yaptırırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Testin en doğru sonucu vermesi için en önemli unsur, ultrason ölçümünün (ense kalınlığı) ve kan tahlilinin mümkünse aynı gün içinde yapılmasıdır. Randevunuza giderken hamilelik haftanızı netleştiren son ultrason raporlarınızı yanınızda bulundurmanız süreci kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2'li tarama testi sonucu ne zaman çıkar?
İkili tarama testi sonuçları genellikle kan örneğinin laboratuvara alınmasından itibaren 3 ila 7 iş günü içerisinde çıkmaktadır. Laboratuvarın yoğunluğuna ve çalışılan hastanenin prosedürüne göre bu süre değişiklik gösterebilir, sonuçları kendi doktorunuzla görüşmeniz en sağlıklısıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi hangi haftalar arasında yapılır?
İkili tarama testi, hamileliğin 11. haftası ile 14. haftası arasındaki dönemde yapılması gereken bir tarama işlemidir. Bu aralığın dışına çıkılması testin güvenilirliğini ve doğruluğunu etkileyebileceği için doktorunuzun belirlediği tarihlerde yaptırılması büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2'li tarama testi yaptırmak zorunlu mudur?
İkili tarama testi tamamen isteğe bağlı bir tarama yöntemidir ve yasal olarak zorunlu tutulmamaktadır. Bu test, bebeğin genetik sendrom risklerini belirlemek amacıyla yapılan bir tarama olup, sonuçlar sadece bir olasılık değeridir ve tanı koydurucu değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 362 göst.
0 oy
1 cevap 220 göst.
0 oy
3 cevap 539 göst.
0 oy
4 cevap 436 göst.
27 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde gokcee1 (423 puan) sordu

1,512,159 soru

24,665,660 cevap

366,963 kullanıcı

...