NST sonucumda sancı var mı, nasıl anlarım?

0 oy
159 göst.
20 Şubat 2024 Doğum kategorisinde (8 puan) sordu

Kızlar nst sonucu nasıl sancı var mı  Sıra çok bekliyorum  merak ettiğim için sizlere sormak istedim 

image

Gebelik haftası 39+4

1 cevap

0 oy
20 Şubat 2024 (2,638 puan) cevapladı

100 ve üstü sancı var demektir 100 altı 10a kadar kasılma oluyor gördüğüm kadarıyla bir sancin çıkmış ustekiler bebeğin hareketi ve kalp atışı :) düzenli değil zaten ufak bir sancı için rahat olsun :)

20 Şubat 2024 (8 puan) yorumladı
Doguma daha var demek ki
20 Şubat 2024 (2,638 puan) yorumladı
En doğru yanıtı doktorunuz verir siz doktorunuza gösterin o yorumlar nstyi zaten sizi ve gebeliginizi en iyi bilen doktorunuz :)
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST sonucunda sancı olduğu nasıl anlaşılır?
NST çıktısında sancı olup olmadığını anlamak için kağıdın alt kısmındaki dalgalanmalara bakılır. Eğer kağıdın alt kısmındaki çizgi 20-40 mmHg değerlerinin üzerine çıkıp düzenli tepeler oluşturuyorsa, bu durum rahim kasılmalarının yani sancının başladığını gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST kağıdındaki değerler kaçın üzerinde sancı sayılır?
NST cihazında sancı değerleri genellikle 20 mmHg seviyesinden başlar. 40-60 mmHg ve üzerine çıkan düzenli ve tekrarlayan dalgalanmalar, gerçek doğum sancısı veya yalancı doğum sancısı (Braxton Hicks) olarak değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkmaması doğumun başlamadığı anlamına mı gelir?
NST sonucunda sancı çıkmaması, o an için düzenli bir kasılma olmadığını gösterir ancak doğumun hiç başlamayacağı anlamına gelmez. Bazı durumlarda sancılar NST cihazına yansımayabilir veya henüz aktif doğum eylemi başlamamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST çekiminde sancı sancı grafiği nasıl yorumlanır?
NST grafiği iki ana çizgiden oluşur; üst çizgi bebeğin kalp atışlarını, alt çizgi ise annenin rahim kasılmalarını gösterir. Alt çizgideki düzenli, ritmik ve belirli bir yüksekliğe ulaşan tepe noktaları sancı dönemlerini ifade eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı görülmesi ne zaman doktora danışılmalıdır?
NST sonucunda sancı görülmesi durumunda, bu sancıların sıklığı ve şiddeti doktor tarafından değerlendirilmelidir. Özellikle 10 dakikada bir tekrarlayan, düzenli ve şiddeti giderek artan kasılmalar hissediliyorsa vakit kaybetmeden uzman bir hekime başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,296 soru

24,667,272 cevap

367,059 kullanıcı

...