6 günlük bebeğim kaka yaparken çok ses çıkarıyor, normal mi?

0 oy
287 göst.
20 Şubat 2024 Doğum kategorisinde (556 puan) sordu
Kızlar kaka yaparken baya ses çıkartıyor gürültülü gaz gibi sizin bebeklerinizde bu şekilde mi ses geliyor mu 6 günlük daha
Kapatılma nedeni: Bu kısım gebelere aittir, bebek bakımı ve doğum sonrası için bebek bakımı bölümünden sorunuzu sorabilirsiniz

2 Cevap

0 oy
20 Şubat 2024 (233 puan) cevapladı
Bazı bebekler soro çıkarıyor.Eger gazı olsa emin ol anlarsın çünkü ağlamaktan ortalığı yıkar canı yandığı icin
20 Şubat 2024 (556 puan) yorumladı
Gece uyumuyoruz canim çok huzursuz oluyor
-Reklam-
0 oy
20 Şubat 2024 (531 puan) cevapladı
1 aylik benimki de öyle canım hatta biz o sesi duyunca mutlu oluyoruz gazını çıkarttı kakasını yaptı diye sende bunu sorun gibi görmüşsün:D
20 Şubat 2024 (556 puan) yorumladı
Sağol canim içim rahatladı valla

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 günlük bebeğim kaka yaparken neden çok ses çıkarıyor?
Yenidoğan bebeklerde kaka yaparken ıkınma sesi çıkarmak oldukça normal bir durumdur. Bebekler henüz karın kaslarını nasıl kullanacaklarını tam olarak bilmedikleri için dışkılama sırasında tüm vücutlarını kasarlar, bu da gürültülü sesler çıkarmalarına ve yüzlerinin kızarmasına neden olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan bebeğin kaka yaparken zorlanması gaz sancısı mı?
Bebeklerin kaka yaparken çıkardığı sesler genellikle gaz sancısı ile karıştırılsa da aslında sindirim sisteminin henüz gelişme aşamasında olmasından kaynaklanır. Eğer bebeğinizin dışkısı yumuşak kıvamdaysa ve huzursuzluğu kaka yaptıktan sonra geçiyorsa, bu durum genellikle normal bir sindirim sürecidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekler kaka yaparken neden ıkınır ve gürültülü ses çıkarır?
Bebekler kaka yaparken ıkınma sesi çıkarır çünkü kakalarını dışarı itebilmek için karın içi basınç oluşturmaya çalışırlar. Bebeklerin pelvik taban kasları henüz koordine olmadığı için, ıkınırken aynı zamanda anal sfinkter kaslarını gevşetmeleri zaman alır ve bu efor gürültülü seslere yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
6 günlük bebeğim kaka yaparken çok zorlanıyor, ne zaman doktora gitmeliyim?
Bebeğiniz kaka yaparken ses çıkarıyor ancak dışkısı yumuşaksa endişelenmenize gerek yoktur. Ancak bebeğiniz 3-4 günden fazla kaka yapamadıysa, dışkısı çok sert veya kuruysa, karnı aşırı şiş görünüyorsa veya beslenmeyi reddediyorsa bir çocuk doktoruna danışmanız en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan bebeğin kaka yapmasına nasıl yardımcı olabilirim?
Bebeğinizin kaka yaparken rahatlaması için onu kucağınızda dik tutabilir veya bacaklarına nazikçe bisiklet çevirme hareketi yaptırabilirsiniz. Ayrıca bebeği karın üstü yatırmak veya ılık havlu ile karnına hafif masaj yapmak, bağırsak hareketlerini destekleyerek ıkınma sürecini kolaylaştırmaya yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 1,011 göst.
0 oy
17 cevap 1,350 göst.
0 oy
5 cevap 668 göst.
16 Temmuz 2019 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Anne adayım (1,315 puan) sordu

1,512,173 soru

24,665,876 cevap

366,973 kullanıcı

...