Kese göründü ama ara ara kanamam var, bu normal mi?

0 oy
366 göst.
1 Mart 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (17 puan) sordu
Kaç haftalık bilmiyorum. Doktor yeni dedi. Pazartesi keseyi gördük ama 3 gündür ara ara peçetede kan görüyorum. Pıhtı deil, pembemsi gibi kıpkırmızı olmayan tarzda. Bu kanamalar normal mi? Bu şekilde ara ara kanama yaşayan ama sağlıklı gebelik geçiren var mı? Boş gebelik de düşüyor şuan da o yüzden mi bu kanamalar? Karın ağrısı da var, adet olacak gibi
Gebelik haftası 5

5 Cevap

0 oy
1 Mart 2024 (313 puan) cevapladı
Bence acile git veya doktoruna danış bu çok önemli bi konu burda sana yardımcı olunacağını sanmıyorum 
-Reklam-
0 oy
1 Mart 2024 (127 puan) cevapladı
Cok onemli acile gidin iyne yazsinlar kanamani durdurmak icin.basima geldi iyneyle durdurdular
0 oy
1 Mart 2024 (664 puan) cevapladı
Yerleşme kanamasıda olabilir düşükte olabilir bahsettiğin yerleşme kanamasını andırıyor ama bence  kapsamlı bir acile gidip öğrenmen daha iyi eğer büyük ilçede oturuyorsan git derim  küçük ilçedeysen pazartesiye gün al derim bulamıyorsan acile git en azından progestan felan verirler geç döllenme olabilir o yğzden bebek daha kesede belirmemiş olabilir
0 oy
2 Mart 2024 (572 puan) cevapladı
Canım üstüne görme yaşayanlar var gebelikte progestan felan veriyo doktor 5. Haftadaysan bebeği zaten göremez bazı cihazlar 8 haftalıkken bile ancak görüyor bebeği siz yinede en yakın zamanda doktorunuza veya acile gidin gelen kanı durdursunlar ve kesenin durumuna bakın içiniz rahat eder kese duruyorsa bebekte oluşur zamanla karin ağrısı ve bel ağrısı  o haftalarda oluyor  yerleşme ağrısı ayaklarınızı yüksekte tutup bol bol dinlenin bu iyi geliyor 
0 oy
2 Mart 2024 (513 puan) cevapladı
Benim de aynı şekil oldu felaket bir karın ağrısı lekelenme. Doktora gittim progestan verdi. 2 gebeliğim de aynı gidiyor. İlk gebelikte 5+3 kese gözükmedi mesela 2 hafta sonra gel dedi. Gidince kalp atışını dinledik
2 Mart 2024 (17 puan) yorumladı
Benim kanamam çok arttı ped doluyor o dereceye geldi haftasonu olunca ilgilenen doğru düzgün bi yer de yok pazartesi doktora gideceğim ama sanırım düşük yapıyorum efsane bir ağrı ve adet gibi kanamam var nasip deilmiş demek ki çok üzgünüm

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebeliğin başında kese göründükten sonra yaşanan pembe kanama normal mi?
Gebeliğin erken dönemlerinde görülen pembe veya açık renkli lekelenmeler, rahim ağzındaki hassasiyet veya yerleşme kanaması gibi nedenlerle oluşabilir ancak her türlü kanama mutlaka ciddiye alınmalıdır. Özellikle kese görüldükten sonra devam eden kanamalar, düşük tehdidi veya başka bir komplikasyonun habercisi olabileceği için zaman kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik durumunda kanama ve karın ağrısı belirtileri nelerdir?
Boş gebelikte vücut, gebelik kesesi oluşmasına rağmen embriyo gelişmediği için doğal bir süreçle dokuyu dışarı atmaya çalışabilir. Bu süreçte adet sancısına benzer karın ağrıları, kramplar ve peçeteye gelen kırmızı veya pembe renkli kanamalar sıkça görülür. Eğer ağrınız şiddetleniyor ve kanamanız artıyorsa, durumun teşhisi için ultrason kontrolü ile beta-hCG takibi yapılması şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelikte adet olacakmış gibi karın ağrısı yaşanması ne anlama gelir?
Erken gebelik döneminde hissedilen adet sancısına benzer karın ağrıları, rahmin büyümesi ve genişlemesi nedeniyle normal kabul edilebileceği gibi düşük tehdidinin de bir işareti olabilir. Ağrıya eşlik eden kanama varlığında bu durumun normal bir büyüme sancısı mı yoksa bir risk mi olduğunun ayırt edilmesi için mutlaka tıbbi muayene gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kese varken kanama olması durumunda ne zaman doktora gitmeliyim?
Gebelik kesesi görüldükten sonra başlayan her türlü kanama veya lekelenme, miktarından bağımsız olarak acil bir durumdur. Özellikle kanamaya eşlik eden düzenli karın ağrısı veya kramplar varsa, vakit kaybetmeden bir kadın doğum uzmanına görünerek bebeğin kalp atışlarının ve gebelik kesesinin durumunun kontrol edilmesini sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Lekelenme yaşayan gebeler sağlıklı bir gebelik süreci geçirebilir mi?
Birçok kadın gebeliğin ilk haftalarında hafif lekelenmeler yaşamasına rağmen sağlıklı bir gebelik süreci geçirebilir ve bebeğini kucağına alabilir. Ancak lekelenmenin nedeni progesteron eksikliği, enfeksiyon veya düşük tehdidi olabilir. Bu nedenle kanama yaşayan her anne adayının doktor kontrolünde olması ve gerekirse istirahat veya hormon desteği gibi tedavi yöntemlerine başlaması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,302 soru

24,667,458 cevap

367,068 kullanıcı

...