7 haftalık hamileyim, karnım ve ellerim neden çok şişiyor?

0 oy
311 göst.
7 Mart 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (31 puan) sordu
Kızlar 7+3 haftalık hamileyim ama çok siskinim karnım sisiyo ellerim sisiyo sanki 3 4 aylık hamile gibi oldum ne yapmam lazım 

4 Cevap

0 oy
7 Mart 2024 (210 puan) cevapladı
Tuzu azalt canm bi de fazla ayakta durma 
-Reklam-
0 oy
7 Mart 2024 (57 puan) cevapladı
Canım ben ilk hamileliğimde çok tuz tuketirdim.bendw 12 haftalık olunca parmaklarım şişmeye başladı 7 aylık oluncada el parmaklarım.sanki karincalaniyordu her sabah uyandogimda sanki ferc olmuştum.o.kadar kutu oldumki senden uzak dursun  bu yüzden şimdiden ekmek.kuru pastalrdan tatlı tuz uzak dur bol bol su tuket   dikat et bunlar hemsi ödem yapiyor
0 oy
7 Mart 2024 (423 puan) cevapladı
Son aylarda olur normalde dikkat et , tuz ve hamur işleri yağlı şeylerden uzak dur doktorun seni yönlendirir soylersen
0 oy
7 Mart 2024 (559 puan) cevapladı
Tuz tüketmeyin. Hazır paketli yiyecek falan da tüketmeyin. Bol su için en az 2.5 litre olmalı. Erken dönem olduğu kısıtlı düzeyde yürüyüş yaparsanız iyi gelir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 haftalık hamileyim karnım ve ellerim neden çok şişiyor?
Hamileliğin ilk haftalarında yaşanan şişkinlik ve ödem, vücuttaki progesteron hormonunun artışına bağlı olarak sindirim sisteminin yavaşlaması ve kan hacminin genişlemesinden kaynaklanır. 7. haftada vücut hızlı bir değişim sürecine girdiği için ödem oluşması oldukça yaygın bir durumdur, ancak ciddi bir rahatsızlık hissettiğinizde doktorunuza danışmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 7. haftada aşırı şişkinlik ve ödem normal mi?
Gebelikte 7. haftada vücutta ödem ve şişkinlik görülmesi, hormonal değişimlerin bir sonucu olarak kabul edilen normal bir süreçtir. Erken dönemde progesteron hormonu düz kasları gevşeterek sindirim sistemini yavaşlatır ve bu da karın bölgesinde belirgin bir şişliğe yol açabilir; ancak ellerdeki ani şişmeler tansiyon takibi gerektirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte oluşan ödem ve şişkinliği azaltmak için neler yapılabilir?
Ödemi azaltmak için gün içinde bol miktarda su tüketilmeli, tuz alımı sınırlandırılmalı ve uzun süre aynı pozisyonda kalmaktan kaçınılmalıdır. Hafif tempolu yürüyüşler kan dolaşımını destekleyerek şişkinliği hafifletmeye yardımcı olurken, gün sonunda ayakları yüksekte tutarak dinlenmek vücuttaki biriken sıvının atılmasını kolaylaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken dönem gebelikte karnım neden 3 aylık gibi şiş görünüyor?
Gebeliğin ilk aylarında karnın 3-4 aylık gibi şiş görünmesi, genellikle rahmin büyümesinden ziyade sindirim sistemindeki yavaşlama, gaz birikimi ve progesteron hormonunun etkileriyle ortaya çıkan şişkinlikten kaynaklanır. Bu görüntü, vücudun gebeliğe uyum sağlama sürecinde iç organların yer değiştirmesi ve bağırsak hareketlerinin azalması nedeniyle oldukça sık yaşanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ellerde ve vücutta ödem ne zaman ciddiye alınmalıdır?
Hamilelikte ellerde ve yüzde aniden gelişen, geçmeyen ve şiddetli seyreden şişlikler, özellikle tansiyon yüksekliği ile birlikte görülüyorsa mutlaka bir uzmana bildirilmelidir. Normal ödem gün içinde azalma eğilimi gösterirken, müdahale gerektiren ciddi ödemler genellikle tansiyon veya idrar yoluyla ilgili sağlık sorunlarının bir habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,649 soru

24,671,805 cevap

367,294 kullanıcı

...