Sezaryen doğumda hızlı iyileşme için ne yapmalıyım?

0 oy
238 göst.
12 Mart 2024 Doğum kategorisinde (74 puan) sordu
Slm kızlar. Pazartesi sezeryan olucam.daha önce ki dogumlarim normaldi. O yüzden sezeryanla ilgili pek bilgim yok. Bana cok cabuk toparlanmam we sütümün hemen gelmesi için önerileriniz war mı? Bide belden igne acıtıyo mu?
Gebelik haftası 38+3

3 Cevap

0 oy
12 Mart 2024 (712 puan) cevapladı
Belden iğneyi hiç hissetmiyorsun bile çabuk toparlanman için bol bol yürümen lazım dikiş yerlerinin kesinlikle nemli kalmaması lazım ve kendini üşütmemen lazım ben saat 4 de sezaryen oldum saat 10 da yürütmeye başladılar ve bir sonraki kalkışımda tek başıma kalkıp tuvalete gidebilmiştim. 
12 Mart 2024 (74 puan) yorumladı
Peki sütünüz ne zaman geldi. Açıkcası ya çok gelirse die düşünmeden de edemiyorum
12 Mart 2024 (712 puan) yorumladı
Doğumdan 2 gün sonra evde duşa girip çıkınca gelmişti ama benim sütüm hiç göğüslerimde durmuyordu hep akıyordu öyle olunca bebeğime hiç yetemedim mama takviyesi yaptım ama 18 boyunca da emzirdim aslında daha da emzirirdim ama hamile olduğumu öğrendiğim için emzirmeyi bıraktım.
12 Mart 2024 (74 puan) yorumladı
Anladım canim tesekkür ederim yorumlarin icin
-Reklam-
0 oy
12 Mart 2024 (1,238 puan) cevapladı
Belden iğne hissetmiyosun hiç sadece sakin ol ben panik yaptım diye ayaklarım titremeye başladı korkuttular sezeryandan 10 gün o ayağımı çekemedim sakinleştirici yaptılar sütum pomba sayesinde iki üç saat sonra hemen geldi el pombasi almıştım tabi ilk çocuk ufacık biseydi şimdi lansinoh aldım manuel yine daha büyük ucunda biberon olan sagdikca gelecek canım bol sıvı tüket kahve iç iki günde ayağa kalkarsın en kötü ağrıların oluyor parol iciyosun en fazla totalde 10 gün ağrılar sonrasında gidiyo işini herseyi yapiyosun süt gelmezse pombada ılık ılık goguslerine su dök masaj yap gelecektir ❤️ sağ salim inşallah bebeğini kucağına al 
12 Mart 2024 (74 puan) yorumladı
Amin canim insallah tesekkr ederim yorumun için
0 oy
12 Mart 2024 (2,638 puan) cevapladı

İğne acısını hissetmiyosun saniyelik birşey oluyo ve drek masaya yatiriyorlar. Olabildiğince sakin olmalısın kendini kasarsan stres yaparsan zaman güzel gecmeyebilir. Korkulacak inan birşey yok 15-20 dakika bilemedin 30 dakikada odana alınmış oluyorsun ve bebeğini hemen kucaklayabilirsin Allah'ın izniyle :)) sezeryandan sonra gaz sancısı problemi oluyor gaz çıkarmadan eve gondermiyorlar diye biliyorum her hastanede bir mi bilemem tabi bunun için bir iki bardak rezene icmeni öneririm bende baya baya işe yaramisti. Ve ayaklarını hisseder hissetmez yurumeni tavsiye ederim ne kadar çok yürürsen o kadar çabuk toparlanıp evine gidebilirsin bebisinle :) ben ilk gebeligimde 12.05 gibi doğumdan çıktım akşam üzeri ayaklarımı hisseder hissetmez ayaklandım zar zor yuruyebildigim kadar yürüdüm eğer ağrım sancım var deyip yatarsan inan çok geç toparlarsin ama ayaklarını hisseder hissetmez ayaklanirsan ve çok çok yürürsen hemencecik toparlanabilirsin ben 2. Gün kendim sabahtan akşama ayaktaydim desteksiz yürüyordum 3. Günde hastaneden çıktık şükür birde bazı annelerde sezeryandan sonra hemen süt gelmeyebiliyor hem sağma makinesini kullanıp hem bebeğini sütün gelmese bile emzirirsen bebeğin ve sağma makinesi süt kanallarını açacağı için Allah'ın izniyle sütun gelir. Ben doğumdan çıktığımda şükür sütüm akıyordu ama benimde 3. Aydan sonra sütüm çekildi ne yaptıysam da gelmedi belkide hastanede bebeğime mama verdikleri için bilemiyorum çünkü bir öğün emzirip bir öğün mama veriyordum doktorum bu da sebep olmuş olabilir demişti ne yaptıysam da geri gelmedi malesef. Şimdi ikinci gebeligim bakalım nasipte varsa sağlıkla alayimda kucağımda inşallah sütüm de bu sefer bir gelir tam gelir insallah. Dilerim en az 6 ayına kadar bebeğini emzirmek nasip olur. Sağlıkla kucağına alırsın inşallah ❤️

12 Mart 2024 (74 puan) yorumladı
Amin canim tesekkr ederim güzel dileklerin için. Hepimiz sag salim alalim insallah bebislerimizi kucagimiza
12 Mart 2024 (2,638 puan) yorumladı
Amin canım ❤️

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası hızlı toparlanmak için neler yapmalıyım?
Sezaryen sonrası hızlı toparlanmanın en etkili yolu, doktorunuz izin verdiği andan itibaren kısa ve yavaş adımlarla yürüyüşlere başlamaktır. İlk 24 saat içinde ayağa kalkıp hareket etmek, bağırsak hareketlerinin hızlanmasını ve vücudun ödem atmasını kolaylaştırarak iyileşme sürecini kısaltır. Ayrıca bol sıvı tüketmek, protein ağırlıklı beslenmek ve dikiş bölgesini temiz ve kuru tutmak enfeksiyon riskini azaltarak daha hızlı ayağa kalkmanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatında belden iğne yapılırken çok acı hissedilir mi?
Sezaryen esnasında uygulanan spinal veya epidural anestezi sırasında hissedilen acı, genellikle küçük bir kan alma veya damar yolu açma iğnesinden daha fazla değildir. İşlem öncesinde bölgeye lokal anestezik krem veya sprey uygulanabildiği için iğne girişi anlık bir batma hissiyle sınırlı kalır. İğne yerleştirildikten sonra sadece hafif bir baskı ve dolgunluk hissi duyulur, ciddi bir acı veya ağrı yaşanmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğumdan sonra sütün gelmesi için ne yapmalı?
Sezaryen sonrası sütünüzün hemen gelmesi için bebeğinizi doğumdan sonraki ilk yarım saat içinde ten tene temas ile emzirmeye başlamanız en kritik adımdır. Emzirme sıklığını artırmak, vücudunuza prolaktin hormonu salgılatarak süt üretimini tetikler. Bol su içmek, dengeli beslenmek ve dinlenmiş olmak süt kanallarının açılmasına yardımcı olur; ayrıca göğüslerinize ılık havlu ile kompres yapmak sütün daha rahat akmasını sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatı sonrası nelere dikkat edilmelidir?
Sezaryen sonrası en önemli konu dikişlerin korunması ve gaz sancısının yönetilmesidir. Gaz sancısını hafifletmek için bol bol hareket etmek ve gaz yapıcı gıdalardan bir süreliğine uzak durmak gerekir. Ayrıca ağır kaldırmaktan kaçınmalı, öksürürken veya hapşırırken dikiş hattını bir yastık yardımıyla hafifçe desteklemelisiniz. Vücudunuzu dinlendirmek ve doktorunuzun verdiği ağrı kesicileri düzenli kullanmak iyileşme sürecini çok daha konforlu hale getirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ile normal doğum arasındaki iyileşme farkı nedir?
Normal doğumda iyileşme süreci genellikle birkaç gün içinde tamamlanırken, sezaryen cerrahi bir işlem olduğu için tam toparlanma süreci yaklaşık 4 ile 6 hafta sürebilir. Sezaryen sonrası ilk birkaç gün karın bölgesinde hassasiyet ve dikiş ağrısı yaşanması normaldir. Ancak her iki doğum yönteminde de hareket etmek iyileşmeyi hızlandıran ana unsurdur; sezaryen sonrası dikiş bölgesine dikkat etmek ve ağır aktivitelerden kaçınmak süreci daha güvenli kılar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,233 soru

24,666,634 cevap

367,026 kullanıcı

...