10+1 haftalık gebelikte karnım neden 5 aylık gibi şiş?

0 oy
175 göst.
12 Mart 2024 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (160 puan) sordu
Kizlar bu ikinci gebeliğim, ilk sezeryan olmuştu, kızım şu an 30 aylık. Aşırı biseyler yemiyorum aslında ama karnım sanki 5 aylık gibi şişti bugün herkes 5 aylık misin diye sorunca moralim bozuldu, ilk haftalarda düşük tehlikesi var diye iğne ilaç ve yatak istirahati alıyorum.  Karnımın bu kadar şişmesi normal mi? Kilo almamak için ne içip ne yiyebilirim? 63 kilo ile hamile kaldım. Şu an 65 kiloyum.

İlk gebeliğimde ikiz gebelikti birini kaybettikten sonra şeker yüklemesi yaptım, çok şekerli şeyler tuketirdim 20 haftaya kadar, gebelik şekeri çıktı, aşırı derecede ödem vardı vücudumda görenler dehşete kapılırdı. Yine aynı şeyleri yaşamam umarim. 
Gebelik haftası 10+1

1 cevap

0 oy
12 Mart 2024 (14,026 puan) cevapladı

karnın çıkmış olabilir. laktoz ya da gluten intoleransi olabilir. şimdilik 2 kilo almışsın normal. yapmak gereken sağlıklı beslenmek, bol su içmek. hamilelikte diyet yapılmaz. 

protein ağırlıklı beslen, paketli gidalardan uzak dur, şekerli içecekler tüketme. kısaca abartmadan ye her şeyden. 9-15 kilo arasında zaten kilo alacaksın  her türlü 
12 Mart 2024 (160 puan) yorumladı
Pek paketli gıdalar tuketmiyorum ki şekerli içecekler de içmemeye çalışıyorum. Canim çok isterse şekersiz kola var ya ondan içiyorum. Haftada bir kere. umarım kilo artışı olmaz. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için.
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

10 haftalık gebelikte karın şişmesi neden olur?
10 haftalık gebelikte karın şişmesi, büyük oranda progesteron hormonunun artışına bağlı olarak sindirim sisteminin yavaşlaması ve gaz birikimi nedeniyle oluşur. Özellikle ikinci gebeliklerde karın kaslarının daha gevşek olması, rahmin büyümesiyle birleşince karnın olduğundan daha şiş görünmesine yol açabilir. Ayrıca bağırsak hareketlerinin azalması kabızlık ve şişkinlik hissini tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte aşırı şişkinlik ve ödem nasıl önlenir?
Gebelikte şişkinlik ve ödemi kontrol altına almak için gün içinde az az ve sık aralıklarla beslenmek, tuzu kısıtlamak ve yeterli su tüketmek oldukça önemlidir. Gaz yapıcı gıdalardan uzak durup lifli besinlere yönelmek sindirimi rahatlatabilir. Eğer gebelik şekeri riski veya ödem şikayeti varsa, mutlaka doktor kontrolünde bir beslenme planı oluşturulmalı ve basit şeker içeren gıdalar tamamen diyetten çıkarılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci gebelikte karın neden daha erken büyür?
İkinci gebelikte karnın daha erken büyümesinin temel sebebi, önceki gebelikten kalan karın kası ve bağ dokusu esnekliğidir. İlk gebelikte karın duvarı gerildiği için, ikinci gebelikte rahim daha az dirençle karşılaşır ve bu da karnın dışarıdan çok daha belirgin veya '5 aylıkmış gibi' görünmesine neden olur. Bu durum genellikle bebeğin büyüklüğünden ziyade dokuların gevşekliği ile ilgilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kilo alımını dengede tutmak için ne yemeli?
Hamilelikte sağlıklı kilo alımı için rafine şeker ve beyaz un yerine protein ağırlıklı, glisemik indeksi düşük gıdalar tercih edilmelidir. Günlük beslenmeye mevsim sebzeleri, kaliteli protein kaynakları (yumurta, yoğurt, et) ve tam tahıllar eklenerek kan şekeri dengelenmelidir. Özellikle şeker yüklemesi geçmişi olan gebelerin, porsiyon kontrolü yaparak ve basit karbonhidratlardan kaçınarak kilo alımını sağlıklı seviyede tutmaları mümkündür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde yatak istirahati yaparken şişkinlik nasıl geçer?
Yatak istirahati döneminde hareketsizliğe bağlı gelişen şişkinliği azaltmak için mümkün olduğunca dik oturmak ve gün içinde doktorun onay verdiği hafif esneme hareketlerini yapmak gaz çıkışını kolaylaştırır. Bol su içmek, bağırsak hareketliliğini desteklemek adına önemlidir. Şişkinlik çok şiddetliyse ve beraberinde ağrı varsa, sindirim sistemini yormayacak hafif öğünler tercih edilmeli ve durum mutlaka takip eden doktora bildirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,230 soru

24,666,626 cevap

367,022 kullanıcı

...