Merhaba, kız bebek bekliyorum. Detaylı ultrason için devlette randevu bulamayınca özel hastaneye gitmek zorunda kaldım. Doktor bebeğin gelişiminin ve organlarının normal olduğunu söyledi. En son böbreklerden birinin diğerine oranla daha büyük olduğunu söyleyerek down sendromu olma ihtimali var nipt yaptırın dedi. Kendi doktorumuza sonucu ayrıca gösterdik, sadece buna bağlı olarak down sendromu diyemeyiz, destekleyen bir tanı yok takip edilebilir dedi ve takip etmeyi tercih ettik. Bir hafta sonra detaylı ultrason yapan doktora kontrole gittiğimizde böbreklerde çift toplayıcı sistem de gördüğünü söyleyerek tekrar nipt önerdi. Bize ekstra para almak için başka şeyler çıkarıyor gibi geldi. Bebeğin gelişimi ve diğer organları normalken böyle bir ihtimal olabilir mi, test bize göre çok pahalı sigorta ve devlet karşılamıyor yine de yaptırmalı mıyım?