23 haftalık hamileyim, şeker yüklemesi nasıl yapılır?

0 oy
223 göst.
14 Mart 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,160 puan) sordu
Arkadaşlarım ben 23+4 haftadayim sanırım şeker yükleme haftam geldi yarın kontrolüm var ayda bir gidiyorum doktora . En son gittiğimde bana bebeğin hep önden gidiyor şekere baktirman gerek dedi. Yarın gittiğimde bakar mı acaba sormadım da o gün unuttum.  bir ay geçti aradan aç gitsem devlet hastanesinde olan birşey mi yoksa beni yapılması için başka yerden mi randevu alacağım. Birde tek gitmemek mi uygun baş dönmesi yasa tansiyon gibi problem yapar mı ona göre hazırlıklı gideyim 
Gebelik haftası 23+4

3 Cevap

0 oy
14 Mart 2024 (143 puan) cevapladı
Canım şeker yüklemesi küçük bir gazoz gibi şekerli bir içecek sabah aç karına gidiyorsun kan veriyorsun sonra içeceği içiyorsun bir saat sonra yine kan veriyorsun açlık tokluk kanına bakiyorlar işte kandan yok herhangi bir baş dönmesi yapmıyor da miden bulanabilir yani baxilarinda oluyormuş bende olmadı çok şükür başka yere göndermiyor ya hemen eczaneden alıyorsun içeceği kan alma bölümüne gidiyorsun zaten hemşire kan alıyor falan içeceği iç diyro falan yine kan alıyor 
14 Mart 2024 (1,160 puan) yorumladı
Kadın doğum yapıyor yani anladığım kadarıyla Tmam canım. Ozaman tek gitmeyin abimle eşimle gideyim hangisi boşta olursa artık eczaneye gönderirim içecek için. Çok teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
14 Mart 2024 (27 puan) cevapladı
Ben bugün yaptırdım çilek aromalı gazlı içecekti ben biraz endiseliydim ac karnına icme konusunda hiç korkulacak bisey yokmus ne midem bulandı ne de baş dönmesi oldu tek başıma gittim
14 Mart 2024 (1,160 puan) yorumladı
Tmama canm teşekkür ederim bende normalde eşim işte olqcak gbi acaba abiminmi götürsem diye çok kararsız kaldım tansiyonu şekeri çıkan oluyormuş burda okudum bir kaç ondan gözüm korktu  eczaneden mi aldın icecegi canm
14 Mart 2024 (27 puan) yorumladı
Rica ederim canım evet eczaneden aldım
0 oy
14 Mart 2024 misafir cevapladı
Glikozun gramini söyleyip al gel demediyse o gün yapmayabilir. Randevun sabah erken saatteyse yine de her ihtimale karşı aç git belki hemen al gel yaptır diyebilir ya da ertesi günlere gel diyebilir. 

Çok şekerli su gibi. Mide bulandırıcı kokusu filan yok. Normal şerbet gibi. İçiyosun 1er saat aralıkla kan veriyorsun. Korkulacak birşey değil. Ben çok korkarak gittim çünkü şekerli içecek içme alışkanlığım yok ben bile rahat içtim çok şükür şeker de çıkmadı. İyi ki yaptirmisim dedim. Gebelikte şeker çok önemli. Varsa gebelik şekeri diyeti ilacı vs önlem alıyor doktor. Bebeğin ve annenin sağlığını büyük oranda etkiliyor 
14 Mart 2024 (1,160 puan) yorumladı
Yok hiç bişey söylemedi sadece şekerin olabilir dedi canım. Bir sorayim ozaman inşallah yapar eczaneden aldiririm. Buarada benimde şerbetli şeylerle aram yok çikolata bile bir dilim yerim fazla yiyemem tatlı hiç yiyemiyorum ama ailemde genetik şeker de var bundan dolayı korktum açıkçası bebek hep iki hafta önde. İnşallah yoktur sağlıklıdır.  Bilgi için teşekkür ederim canm rabbim bebeklerimize sağlık versin.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte şeker yükleme testi hangi haftalar arasında yapılır?
Gebelikte şeker yükleme testi genellikle 24. ile 28. haftalar arasında uygulanır. Ancak doktorunuz bebeğin gelişimini önden takip ediyorsa veya risk faktörleri görüyorsa bu testi daha erken dönemlerde de talep edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi öncesi aç mı tok mu gidilmelidir?
Şeker yükleme testi için genellikle aç karnına gidilmesi istenir ancak bu durum hastanenin protokolüne göre değişebilir. Test öncesi en az 8-10 saatlik bir açlık süresi gerekebilir, bu yüzden randevunuza gitmeden önce mutlaka doktorunuzun açlık talimatını teyit etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi sırasında baş dönmesi veya tansiyon düşmesi olur mu?
Şeker yüklemesi sırasında yüksek şekerli içecek içilmesi bazı anne adaylarında geçici mide bulantısı, baş dönmesi veya tansiyon değişimlerine neden olabilir. Bu nedenle test süresince hastanede beklemeniz önerilir ve yanınızda size eşlik edecek birinin olması kendinizi daha güvende hissetmenizi sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde şeker yükleme testi nasıl yaptırılır?
Devlet hastanelerinde şeker yükleme testi için doktorunuzun yönlendirmesiyle laboratuvar bölümünden randevu almanız gerekebilir. Muayene sırasında doktorunuzdan testin hastanenizde yapılıp yapılmadığını ve izlemeniz gereken prosedürü öğrenerek ilgili birime başvurabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek önden gidiyorsa şeker yüklemesi neden önemlidir?
Bebeğin ultrason ölçümlerinde haftasından önde gitmesi, gebelik şekeri (gestasyonel diyabet) belirtisi olabileceği için şeker yüklemesi ile kontrol edilmelidir. Erken teşhis, kan şekerinin dengelenmesini sağlayarak bebeğin aşırı kilo almasını ve doğum sonrası oluşabilecek komplikasyonları önlemek adına kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,307 soru

24,667,536 cevap

367,070 kullanıcı

...