27 haftalık gebelikte şeker değerlerim normal mi?

0 oy
295 göst.
14 Mart 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (54 puan) sordu
Merhaba hanimlar. 27. Haftamdayim ve gebelik sekerim oldugunu ogrendik. Sabah aksam ac ve tok seker olcumu yapiyorum. Sonuclar acken 90 civari bazen 80 lerde tokken 110 125 arasi. 2 gun sonra kontrole gidicem. Sizce degerlerim nasil?
Gebelik haftası 27

4 Cevap

0 oy
14 Mart 2024 (2,117 puan) cevapladı
Açlık 90 95

Tokluk 140 üzeri şeker diye biliyorum, yanlış olmasından benden bilgili anneler de var.  Yani normal gözüküyor.
-Reklam-
0 oy
14 Mart 2024 (35 puan) cevapladı
Tokluk 140 sınirdir sizinki normal
14 Mart 2024 (54 puan) yorumladı
Ben de oyle okudum netten galiba normal. Ama dr amniyon sivimin sekerden dolayi fazla olabileceginden bahsetti. Sekerim normalse neden sivim fazla acaba anlamadim
0 oy
14 Mart 2024 (67 puan) cevapladı
Değerlerin gayet normal canım. Tokluğu 1 saatlik bakıyorsan 140 altında 2 saatlik bakıyorsan 120 altında olmalı seninde güzel çıkmış 
14 Mart 2024 (54 puan) yorumladı
1 saat bakiyorum canim. Cok dikkat ettim ama arada cok tatli cekiyor canim umarim bu sureci kolaylikla atlatiriz saglikla
14 Mart 2024 (67 puan) yorumladı
Seni o kadar iyi anlıyorum ki bende de gebelik şekeri çıktı bi haftadır diyet yapıyorum ölçümlerim bazen iyi bazen yüksek çıkıyor stres bende yükselmeye sebeb oluyor onu farkettim.. bende tatlıyı pasta böreği çok seven biriyim ama bebeğim için tutuyorum kendimi bi hafta bile benim için çok zor oldu... inşallah sağlıkla kucağımıza alırız
14 Mart 2024 (54 puan) yorumladı
Stres cikartiyor ben de fark ettim maalesef. Allah yardimcimiz olsun saglicakla alalim bebeleri kucagimiza insallah. Kacinci haftadasin
15 Mart 2024 (67 puan) yorumladı
26+5 olduk canım. Bu üçüncü gebeliğim diğerlerinde şekerle ilgili sıkıntı yaşamamıştım
15 Mart 2024 (54 puan) yorumladı
Benim de ikinci gebeligim ilkinde seker sorunum yoktu bu sefer ayarlarim bozuldu galiba☺️:)
0 oy
14 Mart 2024 (840 puan) cevapladı
Şekerin çok iyi ki geçen ay endokrin uzmanı bana açlık 90 tokluk 140 aşmadığı sürece sorun yok demişti ki benim açlık normal ama tokluk hep yüksek 145,150,180 ,170 gibi değişiyor ki insülin kullanıyorum 3 gündür 
14 Mart 2024 (54 puan) yorumladı
Allah yardimciniz olsun sizin de insallah duzene girer.
14 Mart 2024 (840 puan) yorumladı
Cümlemize inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

27 haftalık gebelikte gebelik şekeri değerleri kaç olmalı?
Gebelik şekerinde hedeflenen açlık kan şekeri düzeyi genellikle 95 mg/dL'nin altı, tokluk kan şekeri (1. saat) ise 140 mg/dL'nin altı veya 2. saatte 120 mg/dL'nin altı olarak kabul edilir. Sizin 90 civarı açlık ve 125 altı tokluk değerleriniz, genel tıbbi referans aralıklarına göre oldukça iyi bir seviyede seyrettiğinizi göstermektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri teşhisinden sonra evde ölçüm nasıl yapılır?
Evde ölçüm yaparken ellerin mutlaka ılık su ve sabunla yıkanıp iyice kurulanması gerekir, çünkü eldeki şeker kalıntıları sonucu etkileyebilir. Ölçümleri doktorunuzun belirttiği saatlerde, genellikle sabah aç karnına ve ana öğünlerden bir veya iki saat sonra yaparak bir takip çizelgesi oluşturmanız, kontrol randevularınızda hekiminizin daha sağlıklı karar vermesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri olan anne adayları beslenmede nelere dikkat etmeli?
Gebelik şekerinde temel amaç kan şekerini dengede tutmak olduğu için basit karbonhidratlar yerine glisemik indeksi düşük olan tam tahıllar, posalı gıdalar ve protein kaynaklarına odaklanılmalıdır. Beyaz ekmek, şekerli gıdalar ve aşırı meyve tüketiminden kaçınıp, öğünleri küçük ve sık porsiyonlar halinde planlamak kan şekerindeki ani yükselişlerin önüne geçmek için en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri bebeği nasıl etkiler ve nasıl önlenir?
Gebelik şekeri kontrol altında tutulmadığında bebeğin aşırı kilo almasına ve doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü yaşamasına neden olabilir, bu nedenle düzenli takip hayati önem taşır. Kan şekerini dengede tutmak için düzenli beslenme takibinin yanı sıra doktorunuzun onay verdiği ölçüde hafif tempolu yürüyüşler yapmak, insülin direncinin kırılmasına ve kan şekeri yönetimine ciddi destek sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde tokluk şekeri kaçıncı saatte ölçülmelidir?
Gebelik şekerinde tokluk kan şekeri ölçümü, genellikle yemeğe başladığınız ilk andan itibaren sayılmaya başlanan 1. saatte veya 2. saatte yapılır. Hangi saat diliminin baz alınacağı tamamen doktorunuzun takip protokolüne bağlıdır; bu nedenle ölçümlerinizi her gün aynı saatte ve aynı kurala göre yaparak istikrarlı bir veri seti elde etmeniz en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,425 soru

24,668,903 cevap

367,153 kullanıcı

...