Çatı muayenesi sonrası kanamam var, ne yapmalıyım?

0 oy
470 göst.
14 Mart 2024 Doğum kategorisinde (4 puan) sordu
Daha demin çatı Muayenesi oldum ve kanamam var doktor bişey demedi ama eve gelince kan gelmeye devam etti bişey olur mu acaba 
Gebelik haftası 39+1

7 Cevap

0 oy
14 Mart 2024 (394 puan) cevapladı
Ben de bugün muayene oldum birkaç damla pembe kan geldi onun dışında yeşil akıntı geldi. Sizinki normal kansa ve çoksa tekrar doktora görünün bence. 
14 Mart 2024 (4 puan) yorumladı
Normal kan ve eve gelince de iki damla devam etmiş eğer sabaha devam ederse hastaneye gitmeyi düşünüyorum
14 Mart 2024 (394 puan) yorumladı
Kesilir büyük ihtimalle normal alttan muayeneden sonra lekelenmeler. Benim hala canim yanıyor sanki yırtılmış gibiyim sizde de o his var mı? Bugün bakan Dr. Beni çok zorladı çünkü
15 Mart 2024 (1,008 puan) yorumladı
Yeşil akıntı sağlıklı değil bebeğin kakası suya bulaşmış olmasın bir tekrar doktora görünün bence
15 Mart 2024 (394 puan) yorumladı
Daha 35 haftaligim enfeksiyonum var ondandır yoksa Dr. Alttan bakarken eldivenine de bulaştı akıntı dedi.
-Reklam-
0 oy
14 Mart 2024 (215 puan) cevapladı
Sorunuza cevap değil ama çatı muanesi çok mu zor ve can acıtıyor 
14 Mart 2024 (4 puan) yorumladı
Evet benim ilk defa muayenem olduğu için çok zordu ama kendini ne olursa olsun kasmaman lazım o zaman rahat ediyorsun
14 Mart 2024 (394 puan) yorumladı
İlk zor ama birkaç kere alttan açıklığı kontrol ettiklerinde az da olsa ilkine göre alışıyorsun. Bugün ben de oldum bazıları insan gibi muamele ederken bazıları sanki uzay bosluguymus gibi eliyle dalıyor. Siz her şekilde rahat olun.
14 Mart 2024 (215 puan) yorumladı
Anladım teşekkür ederim cevaplarınız için çok korkuyorum da o yüzden sordum , Rabbim kolaylık versin hepimize
0 oy
14 Mart 2024 (4 puan) cevapladı
Evet canımı yakıyor umarım sabaha kadar geçer gelmesi
0 oy
14 Mart 2024 (44 puan) cevapladı
Doğum haftaniz nişan iniz gelmiş olabilir muane sirasinda açılma olmuştur bence ya da nisandir 
0 oy
15 Mart 2024 (313 puan) cevapladı
Çatı muayenesi nasıl oluyo benim ilk doğumumda yapılmadı da 
0 oy
15 Mart 2024 (260 puan) cevapladı
Canım korkma ama ben doğum anında çatı muayesi de kanama olmuşdu bence bu normal değil bir git bence hastaneye 
0 oy
15 Mart 2024 (1,008 puan) cevapladı
Sancın gelirse git doğuma alırlar benim iki doğumumda çatı muayenesi sonrası başladı . İkinci doğumda 3 kere farklı günlerde bakılmişti canım hiç acımadı ama son bakan biraz acıttı anladım ki eli ile açıklığı genişletti sonra nişan geldi peşine sancı ertesi sabaha doğum oldu 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Çatı muayenesi sonrası kanama olması normal mi?
Çatı muayenesi sonrası hafif pembe veya lekelenme şeklinde kanama olması genellikle normal kabul edilir ve serviksteki hassasiyetten kaynaklanır. Ancak kanama parlak kırmızı renkteyse, yoğun bir şekilde devam ediyorsa veya şiddetli karın ağrısı eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden doktorunuza veya acil servise başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesinden sonra kanama ne kadar sürer?
Çatı muayenesi sonrası görülen hafif kanama genellikle birkaç saat içinde kendiliğinden kesilir veya lekelenme şeklinde en fazla 24 saat sürebilir. Eğer kanama 24 saatten uzun sürerse, miktarı artarsa veya pıhtılı bir şekilde gelirse mutlaka durumu takip eden kadın doğum uzmanınızla iletişime geçmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası kanamayı durdurmak için ne yapmalı?
Muayene sonrası kanama yaşandığında ilk olarak istirahat etmeli ve kendinizi yormamalısınız. Kanama süresince enfeksiyon riskine karşı cinsel ilişkiden kaçınmalı, tampon kullanmamalı ve sadece dış temizliğe dikkat etmelisiniz. Kanamanın rengini ve miktarını takip ederek bir ped yardımıyla izlemek, doktorunuza bilgi verirken doğru veriler sunmanızı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda çatı muayenesi sonrası kanama tehlikelidir?
Çatı muayenesi sonrası kanama parlak kırmızı renkteyse, adet kanamasından daha yoğunsa, şiddetli bel veya kasık ağrısıyla birleşmişse veya bebeğin hareketlerinde azalma hissediliyorsa bu durum tehlikeli olabilir. Bu belirtiler plasenta sorunları veya erken doğum riski gibi durumların habercisi olabileceği için acil tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası neden kanama olur?
Çatı muayenesi sırasında rahim ağzı (serviks) bölgesi oldukça hassas ve damarlanması artmış bir yapıdadır; bu nedenle yapılan manuel kontrol sırasında kılcal damarlarda hafif zedelenmeler oluşabilir. Bu zedelenmeler genellikle yüzeyseldir ve kısa sürede iyileşir, ancak nadiren de olsa muayene servikste var olan bir hassasiyeti tetikleyerek kanamaya yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,340 soru

24,667,966 cevap

367,100 kullanıcı

...