40 haftalık oldum hala tık yok, hastaneye gitmeli miyim?

0 oy
509 göst.
16 Mart 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (14 puan) sordu
Kizlar 40 haftalık oldum hala tık yok. Bebek sağ tarafa toplanıp duruyor özellikle geceleri ama sancılarım düzenli değil ve sabaha birsey kalmıyor.  Ne kadar hareketli olsamda nafile. Hastaneye gitsem mi yoksa 1 2 gün daha beklemelimiyim. Kizim 40+3de doğmustu.
Gebelik haftası 40

5 Cevap

0 oy
16 Mart 2024 (317 puan) cevapladı
42 haftaya kadar vaktin var canım bebek ne zaman gelmek istese o zaman sancıların başlar bebek gelir kontrol amaçlı hastaneye git ama yatışını verme eve gel sancılarını bekle şahsen ben öyle yaptım tecrübe açısından söylüyorum sana
16 Mart 2024 (14 puan) yorumladı
Dogru söylüyorsun eğer bir problem yoksa hiç yatış yapmıcam kendiliginden gelsin. Birde hiç çatı muayenesi olmadim ben doktorlar yapmadi. Kizimda 38 de başlamısti doktorum
16 Mart 2024 (14 puan) yorumladı
Dogru söylüyorsun eğer bir problem yoksa hiç yatış yapmıcam kendiliginden gelsin. Birde hiç çatı muayenesi olmadim ben doktorlar yapmadi. Kizimda 38 de başlamısti doktorum tesekkur ederim
16 Mart 2024 (317 puan) yorumladı
Muhtemelen ilk gebeliklerde çatı muayenesi yapılıyor çünkü benimki de İlk gebelikte yapmıştı öbür gebeliğimde hiç yapmadılar sadece 40 haftalık 41 haftalık olunca yatş vermek istiyorlar o da senin kararına göre sen vermek istemezsen imza atarsın eve gelirsin evde sancını çekersin hastaneye gider bir saatte doğumhanede kalasın servise gelirsin
16 Mart 2024 (14 puan) yorumladı
Insallah hemencecik olur kizimda 13 saat hastane de kalınca fobi olustu hiç durmak istemiyorum :) evde dogurma sansim olsa onu yapicam yani :)
-Reklam-
0 oy
16 Mart 2024 (485 puan) cevapladı
Ben 40 haftalıkken gittim 41 kadar bekleyelim dedi 41 de suni sancı aldım doğum öyle başladı sen kontrole git doktorun yönlendirir zaten bebeğin durumunu filan öğren 
0 oy
16 Mart 2024 (204 puan) cevapladı
Bence bekleyin derim abla 42 haftaya kadar süren gebelik var sancınız ne zaman olursa o zaman gidin 

Çünkü çoğu doktor başından savma bir şekilde gelen gideni doğuma alıyorlar çok karşılaştım bu durumla 
16 Mart 2024 (74 puan) yorumladı
Aynen bnde oglumda 40 haftalk olmuş dogumhaneye yatış dedi kendi sancim felan yoktu suni sanciyla doğurdum zordu
0 oy
16 Mart 2024 (884 puan) cevapladı
Genelde İlk gebelikte çatı muayenesi yapılır normal doğum yaptıysan zaten tekrar yapma gereği duymuyorlar 2. doğum çok daha hızlı oluyor  merak etme ilk doğum  uzun sürer.Bir sıkıntı yoksa sende kendine stres yapma canım daha vakti var demekki . Sağlıkla gelsin 
0 oy
16 Mart 2024 (45 puan) cevapladı
Çok beklemeside tehlikeli karnında git bence 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık hamileyim sancım yok ne zaman hastaneye gitmeliyim?
40. haftada sancıların düzenli hale gelmesi, suyun gelmesi, nişan gelmesi veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma olması durumunda vakit kaybetmeden hastaneye gidilmelidir. Eğer bu belirtiler yoksa, doktorunuzun belirlediği kontrol tarihlerini takip etmeli ve bebek hareketlerini düzenli olarak gözlemlemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte bebek hareketlerinde değişim neden olur?
40. haftada bebek büyüdüğü ve anne karnındaki alan daraldığı için hareketlerin şeklinde değişiklikler olması normaldir. Ancak bebek hareketlerinde ani bir duraksama, azalma veya çok şiddetli, ağrılı hareketler gözlemleniyorsa bu durumun mutlaka bir uzman doktor tarafından değerlendirilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftayı geçince doğum ne zaman gerçekleşir?
Gebeliğin 40. haftasını tamamlamış olmak, doğumun her an başlayabileceği anlamına gelir. Tıbbi olarak 41 veya 42. haftaya kadar beklenebilir ancak 40. haftadan sonra doktorunuz bebeğin sağlık durumunu ve plasenta fonksiyonlarını kontrol etmek için NST ve ultrason takiplerini daha sık yapacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı nasıl anlaşılır ve ne sıklıkla olmalıdır?
Gerçek doğum sancıları düzenli aralıklarla gelir, şiddeti giderek artar ve pozisyon değiştirmekle geçmez. Genellikle 10 dakikada bir 3 sancı gelmesi veya sancıların süresinin 45-60 saniyeye ulaşması, aktif doğum sürecinin başladığının önemli bir göstergesi olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık hamileyim bebek sağ tarafa toplanıyor normal mi?
Bebeğin karnın bir tarafına toplanması, genellikle bebeğin pozisyonu ve hareketleri nedeniyle oluşan, gebeliğin son dönemlerinde sık rastlanan bir durumdur. Ancak bu toplanma ile birlikte şiddetli kasılmalar, vajinal kanama veya su gelişi gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 343 göst.
12 Aralık 2024 Doğum kategorisinde Melike btyb (58 puan) sordu
0 oy
2 cevap 291 göst.
22 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde L1na_. (3 puan) sordu

1,512,452 soru

24,669,325 cevap

367,168 kullanıcı

...