14 haftalık hamileyim hapşırırken karnımda neden ağrı oluyor?

0 oy
434 göst.
18 Mart 2024 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (765 puan) sordu
Hayırlı akşamlar bayanlar 14 haftalık hamileyim öksürürken hapşırırken oturur kalkarken karın alt kısmı sanki yırtılıyor gibimi iğne batar gibi mi bir ağrı saplanıyor nedir aceba iki evladım da yaşamadim ama bu bebeğim de yaşıyorm  sanki içerden kesiliyor birşey ler
Gebelik haftası 14.00

4 Cevap

+1 oy
18 Mart 2024 (44 puan) cevapladı
Maalesef ben de iki kızımda yaşamadığım acıyı sızıyı bu kızımda yaşıyorum heralde vücudun verdiği Bi yorgunluk bu çünkü doktor her gittiğimde ağrıların normal olduğunu söyleyip duruyor böyle böyle 33 haftalık oldum ben 
18 Mart 2024 (765 puan) yorumladı
Benimki ağrı mi farklı bir şey sanki içinde bıçak kesiyor gibi bir yırtılma inanın o kadar acı çekiyorum ki öyle olunca
-Reklam-
+1 oy
18 Mart 2024 (105 puan) cevapladı
Benim ilk gebeligimde agri sizi yoktu sanki hamile değilmiş gibi çok keyifliydi bu ikinci gebeligim 18 haftaligiz bel kasik agrisi rahim kisima sanki bir yük gibi ağırlık çöküyor doktora diyorum hersey yolunda bir sıkıntı yok diyor her gebelik farklı oluyormuş bu gebeligim ağrılı yorgunluğa gelemiyorum ağrılarım çoğalıyor Allah sabır versin hepimize
18 Mart 2024 (765 puan) yorumladı
Amin inşallah kızımda ağrı yaşadım ama dediğim gibi bu başka birşey böyle birşey değildi
0 oy
18 Mart 2024 (283 puan) cevapladı
Canım böyle aniden giriyor ağrı demi nasıl desem kramp gibi yada elektrik çarpması gibi.acayip can yakıcı oluyor.bende de vardı 16.haftada ama gel gör ki hiçbir sorun yok dedi doktorum bir buçuk aya yakın çektim sonra hafifledi biraz yada ben alıştım bilmiyorum.
18 Mart 2024 (765 puan) yorumladı
Ani oluyor canım malesef inşallah geçer bazen dayanamaz hal alıyor
0 oy
18 Mart 2024 (639 puan) cevapladı
Bende bu sonlarda oldu arda kusmam geliyor zorlanio kasilnca o ağrı oluyor bir müddet bide sabah uykuda kalkınca yada anı öksürük hapurşmada normal geliyor bilmedim baznde sanki göbeğimin yanında sanki bebek yapışmış kalkınca sanki orda cekiyolar degsik birşey oluyor anlamdim genlde uyuda kalkınca yada bazen boş anima denk geliyor bende normal görüyorum evet o batma içerde yırtma bende oluyor anlıyorum bebek orda harket edince geçiyor iğne batyir sanki ama göbeğin yan tarafı 
18 Mart 2024 (765 puan) yorumladı
Göbeğin alt kısmında canım büyük ihtimal yırtma galiba ama fena bir acı uykudan uyandırıyor
18 Mart 2024 (639 puan) yorumladı
He yok benim mesle 2 gün önce çok olmuştu ayy sanki yirtlcak gibiydi uyandım af edersin sişmşim.dededim lavabodan geldim ağrı vardı bazende yatkda bacağımı çok uzatınca oluyor o yüzden hep toparllak yatyom vallh bacaklrmi tipluyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

14 haftalık hamileyim öksürürken karın altımda neden keskin bir ağrı oluyor?
14 haftalık hamilelikte öksürme veya hapşırma sırasında hissedilen bu keskin ağrı genellikle yuvarlak bağ ağrısı (round ligament pain) olarak adlandırılır. Gebeliğin bu döneminde büyüyen rahmi destekleyen bağların aniden gerilmesi, kasık ve karın alt bölgesinde kısa süreli, bıçak saplanır gibi bir hisse neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hapşırırken karın alt kısmında yırtılma hissi normal mi?
Evet, hamilelikte ani hareketlerde karın alt kısmında hissedilen yırtılma veya batma hissi genellikle fizyolojik bir durumdur. Rahim bağlarının esnemesi sonucu oluşan bu ağrılar, özellikle 14. haftadan itibaren anne adaylarının sıkça karşılaştığı, genellikle dinlenince geçen geçici durumlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karın altındaki batma ağrısı nasıl hafifletilebilir?
Karın altındaki batma ağrısını hafifletmek için öksürürken veya hapşırırken vücudunuzu hafifçe öne doğru eğmek veya karın bölgesini ellerinizle desteklemek bağların gerilmesini azaltabilir. Ayrıca ani hareketlerden kaçınmak, yavaş kalkıp oturmak ve gün içinde düzenli dinlenmek ağrıların şiddetini belirgin şekilde düşürür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın ağrısı ne zaman doktora danışılmalıdır?
Eğer karın altındaki ağrılar dinlenmenize rağmen geçmiyorsa, şiddeti giderek artıyorsa veya ağrıya ateş, vajinal kanama, su gelmesi gibi belirtiler eşlik ediyorsa mutlaka bir uzmana başvurulmalıdır. Ayrıca ağrı çok uzun süreliyse ve günlük yaşam kalitenizi ciddi şekilde kısıtlıyorsa doktorunuzla durumunuzu paylaşmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
14 haftalık gebelikte karın kaslarında iğne batması neden olur?
14 haftalık gebelikte karın bölgesinde hissedilen iğne batması hissi, karın kaslarının ve bağ dokularının bebeğin büyümesiyle birlikte hızla esnemesinden kaynaklanır. Bu dokular üzerindeki baskı arttıkça, ani karın içi basınç değişimleri olan öksürme veya hapşırma anlarında sinir uçları kısa süreliğine uyarılarak bu batma hissini tetikler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,747 soru

24,673,285 cevap

367,389 kullanıcı

...