37+6 haftalık hamileyim, karnımda sertlik ve sancı var
💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular
▶
37+6 haftalık hamilelikte karın sertleşmesi neden olur?
37+6 haftalık hamilelikte karın sertleşmesi, genellikle rahim kaslarının doğuma hazırlık yaptığı 'Braxton Hicks' kasılmaları veya yalancı doğum sancıları nedeniyle oluşur. Bu dönemde rahim kasları düzensiz aralıklarla kasılarak sertleşebilir; ancak bu sertleşme düzenli hale gelirse veya ağrı şiddetlenirse doğum sancısı ile karıştırılmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
Hamileliğin son haftalarında ani sancı ve nefes darlığı normal mi?
Hamileliğin 37. haftasından sonra bebeğin aşağı inmesiyle nefes darlığında azalma beklenir ancak ani sancı ve bayılacak gibi hissetme durumu mutlaka ciddiye alınmalıdır. Bu belirtiler tansiyon düşüklüğü, kan şekeri değişimleri veya doğum sürecinin başlamasıyla ilgili olabilir; bu nedenle en kısa sürede bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
37 haftalık gebelikte doğum sancısı nasıl anlaşılır?
Doğum sancısı, genellikle düzenli aralıklarla gelen, giderek şiddetlenen ve karnın tamamında hissedilen sertleşmelerle karakterizedir. Yalancı sancıların aksine, dinlenmekle geçmeyen, belden başlayıp kasıklara yayılan ve giderek kısalan aralıklarla (10 dakikada bir gibi) tekrarlayan sancılar gerçek doğumun habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
Gebeliğin son günlerinde nefes alamama hissiyle ne yapılmalı?
Nefes alamama ve bayılma hissi yaşıyorsanız, öncelikle hemen uzanarak sol tarafınıza yatın ve bulunduğunuz ortamı havalandırın. Eğer bu duruma çarpıntı, görme bulanıklığı veya şiddetli sancı eşlik ediyorsa, vakit kaybetmeden en yakın hastanenin acil servisine giderek tansiyon ve NST ölçümü yaptırmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
37+6 haftalık gebelikte hastaneye ne zaman gidilmeli?
Düzenli aralıklarla gelen ağrılı sancılar, su gelişi, kanama, bebek hareketlerinde hissedilir bir azalma veya nefes darlığı gibi genel durumunuzu etkileyen bayılma hissi gibi belirtilerde vakit kaybetmeden hastaneye gidilmelidir. 37+6 hafta artık 'term' yani miad dönemi olduğu için, herhangi bir olağandışı durumda doktorunuzla iletişime geçmeniz en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.
İlgili bir soru bulunamadı