17 haftalık gebeyim tiroidim yüksek çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
306 göst.
24 Mart 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (18 puan) sordu
Merhaba hanımlar 17+4 haftalık hamileyim kan tahlili yaptım troidim yüksek dedi dahilyeye yoladı oruç da tutuyorum böyle olan anneler var mı acaba bi'de erken doğum oluyormuş diye duydum böyle olunca
Gebelik haftası 17+4

4 Cevap

0 oy
24 Mart 2024 (840 puan) cevapladı
Korkma bende troid hastasıyım doktor sana gereken ilacı vericek düzenli kullan düzelir ben troidle 2 dogum yaptım ikiside 38 haftanın üstünde dünya ya geldi korkma erken dogumu tetiklemiyor ama bebeğin gelişimi için düzelmesi lazım 
24 Mart 2024 (840 puan) yorumladı
Tedbirli olmak lazım benim endokrin doktorum her ay bakar benim TSH seviyesine
24 Mart 2024 (18 puan) yorumladı
Peki bebeklerin kilosu nasıl normal mi yoksa zayıf mı doğdular
24 Mart 2024 (840 puan) yorumladı
Ortancam 3,200 Gr 38+6 haftalıkken küçügüm 3,300 39 haftalıkken   dogdu gayet iyi dogdular zamanında
25 Mart 2024 (18 puan) yorumladı
Maşallah güzel doğmuşlar Rabb'im evlatlarımızı sağlikta kucağımıza almayı nasip etsin
25 Mart 2024 (840 puan) yorumladı
Amin amin ❤️ teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
24 Mart 2024 (146 puan) cevapladı
Bende de çıkmıştı bi süre kullandım sonra kullanmaya gerek yok demişti doktorum bi kaç gün önce de sağlık ocağında tahlil yaptırmamı istedi yaptırdım aile hekimim troidin yüksek çıkmış biraz  doktorun sonuçlarına bakar ona göre ilaç yazar falan dedi erken doğum oluyo mu bilmiyorum öyle bişey dememişti doktorum bana ama gelişiminde sıkıntı olabilir diye ilaç kullanmıştım 
24 Mart 2024 (18 puan) yorumladı
Bende ilk gebeliğimde yoktu ikinci de oldu
0 oy
24 Mart 2024 (1,196 puan) cevapladı
Normalde tiroid hastasıyım ilaç kullanıyordum hamileliktede doktor aylık düzenli takip  ediyor ilacın dozajini yükseltiyor kulanmasan bebekte zihinsel hastalıklara sebep olabiliyor yada kabini durdura biliyor düzenli doktora gider ilacını kullanırsan hiç bir şey olmaz ben oruç tutmuyorum 21 haftaligim hem tirod  ilacı hemde kansulandirici iğne kulandigim için 
24 Mart 2024 (18 puan) yorumladı
5 nisanda dahiliye randevum var bakalım hayır'lısı olur inşallah
0 oy
24 Mart 2024 (5 puan) cevapladı
Canim hiç sorun yapma benimde ilk gebeliğimde  çok yüksekti düzenli dahiliye dr git aynı şekilde kadın doğuma git inşallah bi sorun çıkmaz şimdi maşallah kizim çok akıllı
24 Mart 2024 (18 puan) yorumladı
Aile hekimim bana gelişim geriliği işte erken doğum zihinsel gerilik olabilir deyince korktum kaç haftalık doğudu kızın

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

17 haftalık gebelikte tiroid yüksekliği erken doğuma neden olur mu?
Gebelikte tiroid yüksekliği (hipertiroidi) kontrol altına alınmadığında erken doğum, düşük veya preeklampsi gibi riskleri artırabilir. Ancak, doktorunuzun reçete edeceği uygun ilaç tedavisi ve düzenli takip ile tiroid seviyeleriniz dengelenerek bu riskler büyük oranda minimize edilir. Erken teşhis ve düzenli ilaç kullanımı sağlıklı bir gebelik süreci için en önemli adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid yüksekliği çıkınca oruç tutmak sakıncalı mıdır?
Hamilelikte tiroid yüksekliği teşhisi konulduğunda oruç tutmak, ilaç saatinizin aksamasına ve vücudunuzun ihtiyaç duyduğu düzenli beslenme dengesinin bozulmasına neden olabilir. Tiroid ilaçlarının genellikle aç karnına ve belirli bir saatte alınması gerektiği için, sağlığınız ve bebeğinizin gelişimi adına oruç tutmadan önce mutlaka dahiliye veya kadın doğum uzmanınıza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tiroid yüksekliği bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte tiroid hormonlarının dengesiz olması, bebeğin beyin gelişimi ve genel büyüme süreci üzerinde etkili olabilir. Tedavi edilmeyen tiroid yüksekliği bebekte gelişim geriliği veya düşük doğum ağırlığı gibi riskler oluşturabilir. Dahiliye uzmanının vereceği tiroid baskılayıcı ilaçlar, hormon seviyelerini gebelik aralığına çekerek bebeğinizi bu olumsuz etkilerden korur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde tiroid yüksekliği nasıl tedavi edilir?
Gebelik döneminde tiroid yüksekliği tedavisi, dahiliye uzmanı tarafından belirlenen dozda ilaç kullanımı ile yapılır. İlk olarak kan değerlerinizdeki TSH, T3 ve T4 seviyeleri detaylıca incelenir ve gebelik haftanıza uygun dozda tedavi planlanır. Süreç boyunca düzenli kan tahlili yapılarak tiroid hormonlarınızın güvenli aralıkta kalması sağlanır ve ilaç dozları bu verilere göre güncellenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid yüksekliği belirtileri nelerdir?
Gebelikte tiroid yüksekliği belirtileri arasında aşırı çarpıntı, ellerde titreme, beklenmedik kilo kaybı veya kilo alamama, aşırı terleme ve sinirlilik hali yer alabilir. Bazı anne adaylarında ise bu belirtiler belirgin olmayabilir ve durum sadece rutin kan tahlilleri sonucunda fark edilebilir. Bu nedenle gebeliğin her döneminde düzenli tiroid fonksiyon testlerinin yapılması büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,787 soru

24,673,849 cevap

367,421 kullanıcı

...