Bebeğim çok aşağıda ve vajinamda hareket ediyor, normal mi?

0 oy
326 göst.
25 Mart 2024 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (177 puan) sordu
Merhaba kızlar  bebeğim aşağıda olduğu için sürekli yatıyorum ama hareketlerini vajinamda hissediyorum neredeyse bu bebek çok aşağıda olduğu içinmi 

2. Gebeliğim  bilgi verirmisiniz 
Gebelik haftası 21+4

2 Cevap

0 oy
25 Mart 2024 (292 puan) cevapladı
Benimde böyleydi büyüdü ve yukarı cıkmadı ondan sanırsam sonra yukarı cıkıyorlar
26 Mart 2024 (292 puan) yorumladı
Yanı doğum pozisyonunda kafasını aşağı indirdi
26 Mart 2024 (177 puan) yorumladı
Sizdede doktor aşağıda dedimi
27 Mart 2024 (292 puan) yorumladı
Tabii ultrosyondan gördüm. Büyüdükce cıkar şukarı sonra doğuma yakın gene iner
27 Mart 2024 (177 puan) yorumladı
Kaç haftalıktınız aşağıdaydı doktor sizede dinlenin dedimi ilaç yazdımı
29 Mart 2024 (292 puan) yorumladı
Evet tam haftasını bilmiyorum. Sanırsam 24 hafta ve üzeriydi. Sonra yurt dışına gitmek zorunda kaldım yoğun bir 15 gün geçirdim. Bununla beraber lekelenmem ve kasılmam oldu onunla birlikte 27 haftalıkken iğne ve hap kullanmaya başladım erken doğum riskine karşı ve 28 hagtadan beri sürekli yatıyorum ayakta kalınca kasılmam oluyor
-Reklam-
0 oy
25 Mart 2024 (125 puan) cevapladı
Bendeede öyle 22 haftadayım ve vaginada kalp atışı gibi oluyor hep orda ilk hamileliyim
25 Mart 2024 (1,113 puan) yorumladı
Yani tam olarak anlayamadım ondan soruyorum bende 23 e girmek uzereyim nasil vajinada kalp gbi hissediyosunuz yani nasil oluyo bu tehlikeli bi durum degil midir
25 Mart 2024 (125 puan) yorumladı
Bilmiorumki valla inşallah olmaz tehlikeli bi durum ama kız çoçukları ilk orda atıyormuş die biliyorum
25 Mart 2024 (1,113 puan) yorumladı
Ben cok net hissetmesemde arada hissediyorum karnim kasigimda vajinaya baski yada kalp atimi seklinde olmadı genelde hareketler asagida yada fazlaysa sıkıntı oluyor bi doktora danismak lazim sanki
25 Mart 2024 (177 puan) yorumladı
Benim bebeğim zaten aşağıda doktor yatış verdi sürekli yatıyorum ama  bebek oynayıncada oynamasını vajinada hissediyorum
25 Mart 2024 (125 puan) yorumladı
Bende aşağılarda kal atışı gibi vuruyor ara sıra da göbek taraflarda atıyorr

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeğin aşağıda olması ve vajinada hareket hissetmek normal mi?
Bebeğin aşağı yerleşimli olması gebeliğin ilerleyen dönemlerinde vajina bölgesinde baskı ve hareket hissini artırabilir. Özellikle ikinci gebeliklerde karın kaslarının daha esnek olması nedeniyle bebek daha aşağıda hissedilebilir. Ancak bu durumun erken doğum riski taşıyıp taşımadığını anlamak için mutlaka doktorunuzun rahim ağzı uzunluğunu muayene etmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci gebelikte bebeğin aşağıda hissedilmesi neden olur?
İkinci gebeliklerde karın duvarı kasları ilk gebeliğe göre daha gevşek olduğu için bebek rahim içinde daha aşağıya yerleşmiş gibi algılanabilir. Bu durum genellikle bir anatomik farklılıktan kaynaklanır ancak sürekli yatma gerektirecek bir durum olup olmadığını belirlemek için mutlaka bir uzman görüşü alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek aşağıdayken hareketlerini vajinada hissetmek ne anlama gelir?
Bebeğin hareketlerini vajina girişinde veya pelvik bölgede yoğun hissetmek, bebeğin başının veya uzuvlarının doğum kanalına yakın konumlandığını gösterir. Bu his gebeliğin son haftalarında normal kabul edilse de, erken dönemlerde görülmesi durumunda rahim ağzı yetmezliği veya erken doğum tehdidi açısından profesyonel bir değerlendirme şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek aşağıdaysa sürekli yatmak hareketleri nasıl etkiler?
Sürekli yatmak, yerçekiminin bebek üzerindeki baskısını azaltarak pelvik bölgedeki gerginliği hafifletebilir. Yatış pozisyonu olarak sol yan tarafı tercih etmek, bebeğe giden kan akışını optimize ederken sizin de baskı hissinizi azaltmaya yardımcı olur. Yine de yatak istirahati kararı sadece tıbbi tetkikler sonucunda doktor tarafından verilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin çok aşağıda olması durumunda hangi belirtiler doktora bildirilmelidir?
Vajinada hissedilen baskı hissine ek olarak düzenli kasılmalar, vajinal akıntıda artış, su gelmesi veya bel bölgesinde geçmeyen şiddetli ağrılar yaşıyorsanız vakit kaybetmeden doktora başvurmalısınız. Bu belirtiler doğum eyleminin başladığının veya rahim ağzında açılma olduğunun habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,747 soru

24,673,323 cevap

367,392 kullanıcı

...