İkili tarama testim riskli çıktı, bebeğimde Down sendromu mu var?

0 oy
181 göst.
1 Nisan 2024 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (78 puan) sordu
Slm kızlar ben geçen hafta doktora gittim ikili tarama testi sonucum çıktı doktor kan değerlerine göre riskli dedi don sendromu olabilir miş 16 haftalık hamileyim bebek sürekli sol tarafta ve sürekli hareket halinde don sendromu bebek çok hareketli olurmu bana cevap verin lütfen kaç gündür aklımdan çıkmıyor İlk doğumumda hiç bir şey yoktu daha doğrusu yapmadım test falan ama oğlum çok şükür sağlıklı doğdu sizde boyle Bir durum oldu mu 
Gebelik haftası 16

2 Cevap

0 oy
1 Nisan 2024 (512 puan) cevapladı
Don sendromu nedir ilk kez duydum down mu demek istediniz?
5 Nisan 2024 (78 puan) yorumladı
Aynı şey sonuçta neyden bahsettiğimizi biliyoruz ilk kez duymuş Muş okuduğun zaman ne diyorsun down sendromu mu mu diyon
-Reklam-
0 oy
1 Nisan 2024 (4,693 puan) cevapladı
Down sendromu bir hastalık olmadığı için, bebeğin hareketsiz oluşundan down sendromu olup olmadığı anlaşılmaz. Gayet hareketli olabilirler. Tarama testleri kesin sonuç vermez sadece ihtimallerden bahseder. Kesin sonucu amniyosentez veya fetal DNA testiyle öğrenebilirsiniz. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İkili tarama testi riskli çıkınca ne yapmalı?
İkili tarama testi sonucunda yüksek risk çıkması, bebeğin mutlaka Down sendromlu olduğu anlamına gelmez; sadece istatistiksel bir risk artışını ifade eder. Bu durumda doktorunuz genellikle kesin sonuç veren NIPT (non-invaziv prenatal test) veya amniyosentez gibi ileri tanı testlerini önerecektir. İkili tarama sadece bir tarama testidir, tanı koydurmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketliliği Down sendromu belirtisi midir?
Hayır, bebeğin anne karnındaki hareketlilik düzeyi Down sendromu veya herhangi bir kromozom anomalisi ile doğrudan ilişkili değildir. Bebeklerin hareketliliği daha çok kişisel gelişim süreçleri, annenin beslenmesi, bebeğin pozisyonu ve gebelik haftası ile ilgilidir. Hareketli veya hareketsiz olması tek başına bir tanı kriteri kabul edilmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
16 haftalık gebelikte ikili tarama testi sonucu nasıl değerlendirilir?
İkili tarama testi ideal olarak 11-14. haftalar arasında yapılır; 16. haftada bu testin sonuçları üzerinden değerlendirme yapılıyorsa doktorunuz risk oranlarını kan değerleri ve ultrason bulgularıyla birlikte yorumlar. Testin yüksek riskli çıkması, annenin yaşı ve kanındaki biyokimyasal değerlerin ortalamadan sapmasıyla belirlenir ancak bu sadece bir olasılık hesabıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Down sendromu riski çıkan hamilelikte kesin tanı nasıl konur?
Down sendromu gibi kromozom anomalilerinde kesin tanı, invaziv yöntemler olan CVS (koryon villus örneklemesi) veya amniyosentez işlemleriyle konulur. Bu yöntemler bebeğin genetik materyalini doğrudan incelediği için %99'un üzerinde doğruluk payına sahiptir. Ayrıca, daha az riskli olan ve kandan bakılan NIPT testi de tarama sonucunu netleştirmek için tercih edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Daha önceki gebelikte sorun olmaması sonraki gebelik için ne anlama gelir?
Daha önceki gebeliğinizin sağlıklı olması, sonraki gebeliklerde kromozom anomalisi görülmeyeceği anlamına gelmediği gibi, riskli çıkması da mutlaka bir sorun olduğu anlamına gelmez. Her gebelik kendi biyolojik süreci içinde değerlendirilir. Tarama testleri istatistiksel verilerdir ve önceki sağlıklı doğumlarınız mevcut durumun risk analizini etkileyen bir faktör değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 380 göst.
0 oy
1 cevap 739 göst.
0 oy
6 cevap 1,077 göst.
23 Eylül 2021 Doğum kategorisinde Blg48 (637 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...