6 haftalık hamileyim, mide bulantım yok boş gebelik mi?

0 oy
356 göst.
12 Nisan 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (14 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar ben bugün 6+6 haftaligim mide bulantısı kusma yok ateş basıyor üşüyorum bazen korkuyorum boş gebelik olmasından çok mu takintiliyim acaba 
Gebelik haftası 6+6 haftalık
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

4 Cevap

0 oy
12 Nisan 2024 (1,178 puan) cevapladı
Ateş basması üşüme bu gibi şeyler gebeliğin son aylarında olur genelde alakası olduğunu sanmıyorum yani boş gebelikle bir ilgisi yok. Boş gebelik olup olmadığı sadece ultrason ile belirlenir o da 8 haftaya kadar bekleniyor zaten kesin tanı konulması için olabildiğince kötü şeyleri düşünmemeye çalışın hayırlısı olsun inşallah. Benim ikinci gebeliğim bulantım ve kusmam bir kere bile olmadı herkeste olacak diye bir şey yok kişiye bağlı bir durum olmaması da senin için daha güzel olanlar çok zor geçiriyor bu dönemi 
12 Nisan 2024 (14 puan) yorumladı
İlk gebeliğimi hatırlamıyorum pek 15 sene geçti aradan ama geçen yıl 4 bucuk aylıktı bebeğim suyu gelmiş bilmiyordum cinsiyet öğrenmek için doktora gittim bebeğiniz ölmüş dedi normal doğum ile düşük yaptım o yüzden çok korkuyorum
12 Nisan 2024 (132 puan) yorumladı
Çok üzüldüm. Benim ilk gebeligimde ateş basmıştı benim belirtim öyleydi sağlıklı bir kızım var 6 yaşında çok şükür şimdi de 5 aylık hamileyim bunda ateş basması olmadı halsizlik var her gebelik kendine özgü inş kötü şeyler tekrar yasamazsınız ilk evresi bır biraz istiyor  gerçi hamilelik her evresi öyle sağlıklı ilerler ins
12 Nisan 2024 (14 puan) yorumladı
Allah razı olsun azıcık ferahladim inşallah yaşamam ve kimsede yasamasin
12 Nisan 2024 (1,178 puan) yorumladı
Basın sağ olsun canım haklisin kaygılanmakta tabiki ama iyi düşün ki iyi olsun hem sen mutsuz olursan bebek de mutsuz olur hisseder o nedenle pozitif ol bir kere yaşamış olman tekrar yaşayacağın anlamına gelmez dua edip pozitif düşün inşallah sağlıkla kucağına alırsın
-Reklam-
0 oy
12 Nisan 2024 (1,864 puan) cevapladı
Normal canm bunlar ateş basar üsürsün hiç isinmazsin. Sen yüregini ferah tut hicbirsey olmaz. 
12 Nisan 2024 (14 puan) yorumladı
Allah razı olsun dua edin olur mu ☺️
0 oy
12 Nisan 2024 (390 puan) cevapladı
Korkmayın inşallah olmaz , benimde yeni başladı birkaç gündür mide bulantısı iştah kaybı tansiyon düşmesi...7+4 haftalık olduk. Benim doktorum çok geçe randevu verdi bebegi henüz göremedim. İnşallah görürüz 
12 Nisan 2024 (14 puan) yorumladı
İnşallah görürsünüz bebeğinizi inşallah herkes de bizde sağlıkla bebeğimizi kucağımiza alırız
0 oy
12 Nisan 2024 (656 puan) cevapladı
Evet fazla takıntılısin biraz rahatla daha yolun uzun cok fazla degisiklikler olacak normal gormelisin hepsini icini ferah tut guzel dusun ki guzel olsun herşey ❤️
12 Nisan 2024 (14 puan) yorumladı
Olur çok teşekkür ederim Allah razı olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 haftalık hamileyim mide bulantım yok, boş gebelik mi?
Hamileliğin ilk haftalarında mide bulantısı veya kusma şikayetlerinin olmaması, gebeliğin sağlıksız olduğu veya boş gebelik olduğu anlamına gelmez. Her kadının hormon seviyeleri ve vücut tepkileri farklıdır; bazı anne adayları hiçbir bulantı yaşamadan sağlıklı bir gebelik süreci geçirebilir. Boş gebelik teşhisi yalnızca ultrason muayenesinde gebelik kesesinin boş görülmesi veya embriyonun izlenmemesi ile konulabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ateş basması ve üşüme normal mi?
Hamilelikte vücut ısısının değişmesi ve ani ateş basmaları ile üşüme hissi, progesteron hormonundaki artışa bağlı olarak oldukça normal bir durumdur. Vücut, bebeğin gelişimi için yeni bir metabolik düzene girerken ısı regülasyonu geçici olarak farklılaşabilir. Ancak, bu durumun yanında şiddetli bir ateş yükselmesi veya hastalık belirtisi eşlik ediyorsa mutlaka bir doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik belirtileri nelerdir?
Boş gebelik, genellikle fiziksel bir belirti vermez ve çoğu zaman rutin ultrason kontrolünde fark edilir. Gebelik testinde pozitif sonuç alınır ve normal gebelik belirtileri (göğüs hassasiyeti, adet gecikmesi) devam edebilir. Kesin teşhis, gebeliğin 6. veya 7. haftasından itibaren yapılan ultrason muayenesinde kese içerisinde embriyonun görülmemesi durumunda konulur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
6 haftalık gebelikte belirti olmaması normal mi?
6. haftada mide bulantısı, baş dönmesi veya göğüs hassasiyeti gibi belirtilerin olmaması tamamen normaldir ve gebeliğin kötü gittiğini göstermez. Hamilelik belirtileri her kadında farklı zamanlarda başlar veya hiç hissedilmeyebilir. Önemli olan belirtilerin şiddeti değil, ultrason kontrollerinde bebeğin kalp atışının duyulması ve sağlıklı gelişiminin takip edilmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik riski kaçıncı haftada belli olur?
Boş gebelik riski, genellikle gebeliğin 6. ile 9. haftaları arasında yapılan ultrason muayeneleri ile kesinleşir. Bu haftalarda transvajinal ultrason ile embriyonun ve kalp atışlarının izlenmesi beklenir. Eğer bu süre zarfında gebelik kesesi boş kalmaya devam ediyorsa veya kese içindeki yapılar gelişmiyorsa, doktorunuz boş gebelik tanısı üzerinde durabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,406 soru

24,668,742 cevap

367,146 kullanıcı

...