37 haftalık hamileyim bebeğin kilosu 2600 gram normal mi?

0 oy
548 göst.
17 Nisan 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (114 puan) sordu
Kizlar 37 haftalık hamileyim doktor bebeğin kilosu düşük dedi araştırma hastanesine yönlendirdi sizce cokmu düşük kilosu bu haftada 2, 600 gram dedi moralim çok bozuk canım çok sıkın doğuma çok az kaldı nasıl sizce böyle olan varmi aranızda 

10 Cevap

0 oy
17 Nisan 2024 (2,638 puan) cevapladı
Çok düşük değil ama bebeğinin haftasıyla boyuyla da alakalı demiş olabilir ve USG de fazla ya da az yanılma payı var. İlk bebeğimi 37+0 da kucağıma aldım doğuma girmeden önce 3200 dediler 2480 kilo doğdu cokda saglikliydi şükür sıkma canını hemen o kadar çok düşük değil kilosu, için rahat etsin bir arastirma Hastanesi'ne de git bakalım onlar ne dicek 39-40 haftalarda doğum yapcagini düşünürsek 2 hafta kadar sürece daha da alır kilo en azından 2900-3000 olur Allahın izni ile sıkma canını bebeğini besleyecek şeyler ye bol bol doğum vaktine kadar. Hakkında hayirlisi olsun inşallah 
17 Nisan 2024 (114 puan) yorumladı
Allah razı olsun az da olsa içimi rahatlatin normal doğum olacağı için ne zaman doğum olur bilmiyorum araştırmaya yonlendirse bile ne olucak ki zaten iki hafta sonra doğum olur yani gidip gelmek bile iki hafta sürer bana kilosu düşük doğarsa yoğun bakımda kalır dedi belki
17 Nisan 2024 (2,638 puan) yorumladı
Valla canım fazla da doğabilir düşük de doğabilir ama çok çok düşük değil kilosu ve 2 kiloyla bile doğup herhangi bir sıkıntısı olmazsa kuveze girmeyip annesiyle taburcu olan bebekler var içini ferah tut bol bol bebeğini besleyecek şeyler ye gerisi takdir ilahi
17 Nisan 2024 (114 puan) yorumladı
Amin canım sağolasin
-Reklam-
0 oy
17 Nisan 2024 (711 puan) cevapladı
Ultrasona göre 500 gram az 500 gram fazla olabilir demişti bana doktorum. Kızıma 37+5 te doğum yaptım. Doğum yaptığım gün doktorum sabah 3200 demişti o gün tansiyonum yüzünden öğleden sonra acil sezaryene aldı ve kızım 2965 gram doğdu. Şimdi 21 aylık çok şükür. Bence senin bebeğinde çok zayıf değildir ama yine de araştırma hastanesine git için rahatlar en azından.
17 Nisan 2024 (114 puan) yorumladı
Tm canım Allah razı olsun bugün doktor öyle deyince bende sıkıntı stres oluştu ağladim durdum gelişim geriliği olabilir bide dogunca yoğun bakıma alınabilir diyince moralim alt üst oldu
17 Nisan 2024 (711 puan) yorumladı
Doktorlar hep en kötüsünü söylüyorlar. Sen kendini üzme bebeğini de üzüyorsun böyle iyi düşün iyi olsun inşallah. Seni çok iyi anlıyorum bende kızıma hamileyken hep düşük tehlikem vardı sonra erken doğum tehlikesi başladı derken 37+5 te doktor bugün almamız lazım yoksa bebek ölebilir falan dedi. Doğum yaptım. Kızım doğru düzgün ağlamadı sesini duyamadım yani çok korktum sonra iyi olduğunu söylediler. Kuvöze girmedi çok şükür ama ben kızıma birşey olacak diye 48 saat uyumadım sonra zaten bayılmışım. Sonrasında 6 ay falan çok kendime gelemedim hep kızıma birşey olacak diye ödüm koptu ve belki de bu yüzden sütüm hep azdı anne sütü yanında hep mama da vermek zorunda kaldım. Sen sıkma üzme canını iyi düşün iyi olsun bebeğinin şimdi de doğduktan sonra da sana ihtiyacı var.
17 Nisan 2024 (114 puan) yorumladı
Dogru diyursun canım Allah razı olsun raabim hepmizin evlatlarını bize bağışlasin sizde zor bir süreç getirmişsiniz çok geçmiş olsun
17 Nisan 2024 (711 puan) yorumladı
Amin inşallah canım. Allah'ım kimseyi evladıyla sınamasın inşallah sende sağlıkla kavuşursun bebeğine inşallah.
0 oy
17 Nisan 2024 (2 puan) cevapladı
benimki de 38 haftalık ve 2.600 

doktor küçük olması dışında bi sorun yok dedi

2.500 ün üstünü normal kabul ediyorlar zaten 

doğduklarında toparlarlar inşallah 
0 oy
17 Nisan 2024 misafir cevapladı
Ay bende bugun gittim kilosunu sormayi unutttummm yaa ama benmki 33 haftalikken 2500 du seninki cok almams alir insallah saglikla al kucagina
0 oy
17 Nisan 2024 (486 puan) cevapladı
Yiyebilirsin ceviz kabak çekirdeği kaşar peynir ye süt icebilirsen süt iç yoğurt ye inşallah alır canım USGde de yanılma payı olabilir canını sıkma olumsuz düşünme 
0 oy
17 Nisan 2024 (425 puan) cevapladı
37+3 um dun doktor 2800 dedi ama kafası kanala yerleşmiş onu baz almadık dedi. Ordanda bi 200 gr 300 gr ekle dedi. Ama ultrason tam kiloyu vermez dedi. İçin rahat etsin muhtemelen sende öylesin. Bi arkadaşıma gecen hafta 2900 dedi. Dun doğum yaptı 3500 doğdu. Takilma bunlara saglikli olsun zayif olsun. Zaten kilolu bebegi hiç sevmem :))
0 oy
17 Nisan 2024 (11 puan) cevapladı
Benimde 37 haftalık 2600 doktor dedi doğuma kadar 3 olur iyi dedi sağlıklı olsunda kilo önemli değil 
0 oy
17 Nisan 2024 (538 puan) cevapladı
Canim benim arkadasim 38 miydi 39 muydu haftasi tam hatirlamiyorum doum yaptinda bebeyi 2600 du yani canini sikma hastaneden ciktinda da 2300 du 
0 oy
17 Nisan 2024 (79 puan) cevapladı
Canm biraz düşük şuan 35haftalgm 2.800benm
0 oy
17 Nisan 2024 (40 puan) cevapladı
Benim 35 haftalık ken 2 kilo 600 du cnm şimdi  37 +5 haftalık oldum yarın gideceğim nasip olursa doktora bakalım kaç kilo olmuş 
18 Nisan 2024 (40 puan) yorumladı
Gitim cnm 2900 olmuş ama iştahım pek yok zorla yiyorum resmen bi sıkıntı yok Allaha şükür Altan muayene yapalım dedi doktorum yaptırmak istemedim doğumu tetiklediği düşünüyorum
18 Nisan 2024 (114 puan) yorumladı
Çok sevindim en azından kilo almış biraz daha bebeğin raabim hayırlısıyla kucağımıza almayı nasip etsin inşallah
19 Nisan 2024 (40 puan) yorumladı
İnşallah cnm Allah sağ salim kavuştursun bizi yavrularımızın sen de takma kafana cnm benim ilk doğumum da kızım 2800 doğmuş tu bu ikinci gebeligim senin de büyür daha var doğum
19 Nisan 2024 (114 puan) yorumladı
İnşallah canım Allah razı olsun doktorlar öyle korkutucu konuşuyorlar ki insan ister istemez etkileniyor
19 Nisan 2024 (40 puan) yorumladı
Ayn bazı doktorlar öyle cnm

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte 2600 gram bebek kilosu normal mi?
37 haftalık bir bebek için 2600 gram sınırda kabul edilse de genellikle sağlıklı bir gelişim aralığı içindedir. Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre 37. haftada bebeklerin ağırlığı ortalama 2800-3000 gram civarında olsa da, 2500 gram üzerindeki bebekler tıbbi olarak düşük doğum ağırlıklı kabul edilmez. Bebeğinizin kilosu persentil eğrisinde %10'un üzerindeyse gelişimsel bir gerilikten söz edilmeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde kilo düşüklüğü neden olur ve ne anlama gelir?
Bebeklerde kilo düşüklüğünün temel nedenleri arasında plasental yetmezlik, annenin beslenme durumu, genetik faktörler veya tansiyon gibi gebelik komplikasyonları yer alabilir. Araştırma hastanesine yönlendirilmeniz, bebeğin kan akışının ve gelişiminin doppler ultrason gibi detaylı yöntemlerle incelenerek risk faktörlerinin elenmesi amacı taşır. Bu süreçte bebeğin büyüme hızı, haftalık kontrollerle yakından takip edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte bebeğin kilo alması için neler yapılabilir?
Bebeğin kilo alımını desteklemek için öncelikle protein ve sağlıklı yağlar açısından zengin bir beslenme düzeni oluşturulmalıdır. Günde en az 2-3 litre su tüketmek, kaliteli hayvansal protein kaynakları (et, balık, yumurta) ve kuru yemişler gibi enerji değeri yüksek besinlere odaklanmak faydalı olabilir. Ancak, kilo alımı büyük oranda plasentanın bebeği besleme kapasitesine bağlı olduğundan doktorunuzun önerdiği beslenme ve dinlenme programına sadık kalmanız en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte araştırma hastanesinde hangi testler yapılır?
Araştırma hastanelerinde genellikle detaylı doppler ultrason yapılarak bebeğin göbek kordonundaki kan akışı ve plasentanın fonksiyonları ölçülür. Ayrıca bebeğin NST (non-stres test) ile kalp atışları izlenir ve amniyon sıvısının miktarı kontrol edilir. Bu testler, bebeğin anne karnında yeterince beslenip beslenmediğini ve doğum zamanının yaklaşıp yaklaşmadığını belirlemek için yapılan standart prosedürlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında düşük kilo nedeniyle doğum ne zaman olur?
Gebeliğin son haftalarında bebek kilosu düşükse, doktorlar bebeğin anne karnındaki gelişimini dışarıdaki gelişim hızıyla kıyaslar. Eğer bebeğin gelişimi durmuşsa veya kan akışında bozulma gözlemlenirse, 37. haftadan sonra doktorlar kontrollü bir doğumu veya sezaryeni tercih edebilir. Her durum özeldir; eğer bebek içeride kilo alıyor ve sağlıklı görünüyorsa doğum süreci doğal seyrinde devam edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,185 soru

24,666,026 cevap

366,978 kullanıcı

...